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Warhammer Forum

Elfes Sylvains (personnage) - Hamadryade nouvelle option et Branchorceleuse


ilmarith

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Je faisais un tour sur le site de GW et je suis tombé sur la Branchwych.

Je me suis dit pourquoi ne pas l'adapter pour la V8. Au début j'ai voulu en faire un personnage au même titre que l'hamadryade mais leur profil étant identique et leur description assez proche je propose donc juste de nouvelles options à l'Hamadryade pour jouer cette nouvelle figurine.

Pour l'Âprelarve je me suis inspiré des farfadets "troupe de tranchants" de la V6.

 

 

Praticiennes druidiques de la magie vitale sacrée, protectrices des clairières à graines-âmes de leur clan, les Branchorceleuses sont tenues en haute estime pour leurs capacités de générales et de conseillères en sorcellerie. C'est à elles qu'incombe la funèbre tâche de récolter la graine de leurs camarades tombés au combat, ce qui renforce leur propension à la colère, et leur étonnante férocité quand elles sont courroucées. Les Branchorceleuses sont accompagnées de leurs âprelarves, des créatures voraces dont les mandibules déchirent sans peine la chair et les os.

 

Redoutables matriarches guerrières des Maisonnées sylvaneths, les Branchwyches guident les leurs à la bataille avec les explosions de leur magie et les sifflements de leur faux. À l'issue des combats, ces mêmes armes servent à récolter les lamentiri de ceux qui sont tombés, préservant ainsi les souvenirs et les âmes des sylvaneths. 

 

Options :

_ une Hamadryade peut être promu en Branchorceleuse pour +40 points

_ une Hamadryade ou une Branchorceleuse peut avoir un Âprelarve pour +10 points

 

Branchorceleuse

Une Branchorceleuse est un sorcier de niveau 2, équipée d'une Faux de Bois-vert (arme lourde).

 

Âprelarve

Le personnage gagne 1 Attaque au corps à corps. Cette attaque est résolue avec sa CC, et possèdent une Initiative de 4 et une Force de 2. De plus, elle est perforante.

Modifié par ilmarith
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le -wych, c'est encore une déformation de l'anglais. Ne devrait on pas franciser (Toubon, au secours !) ?

 

Branch - wych :

Branch : branche semble assez naturel, mais on peut chercher un mot en -drya- aussi (par comparaison avec le branchwraith = hamadryade, dryade venant du latin Dryas "nymphe des bois")

wych : tiré de witch (sorcière). On peut utiliser Sorce-, Mage-, Arcan- par exemple.

 

Quelques propositions :

Sorcebranche, Magebranche, Arcanibranche (ou Arcabranche)

Sorcedryade, Magedryade, Arcandryade

ou à l'inverse :

Dryarcaniste ou Dryarchimage

 

Qu'en pensez-vous ?

 

 

Côté règles, en faire un option des hamadryades me semble bon. +50 points pour en faire une branchwych (sorcier niv 1), +35 points pour un niv 2, livrée en standard avec la faux, mais perd la Haine (on va dire qu'elles sont plus sages).

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Description ajouté et passage en promotion d'une hamadryade en branchwych

 

Pour le nom, Arcabranche ou Dryarcaniste sonne bien.

 

Pour les règles les hamadryades sont déjà des sorciers de niveau 1. On peut éventuellement proposer d'augmenter le niveau cela rejoindrait leur côté "conseillère en sorcellerie".

Pour la Haine je suis pour la leur laissé car dans la description : "ce qui renforce leur propension à la colère, et leur étonnante férocité quand elles sont courroucées".

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La formulation que je présents. 2 améliorations. L'arme lourde est pour les Branchwych.

 

Citation

Améliorations

Branchwych + 50 pts
Une Hamadryade peut être promu en Branchwych.
Une Branchwych est équipée d'une Faux de Bois-vert (arme lourde) et est sorcier niveau 2.

Âprelarve +? pts
Une Hamadryade ou une Branchwych peut être accompagnées d'un Âprelarve.
Elles gagnent 1 Attaque au corps à corps. Cette attaque est résolue avec leur CC, et possèdent une Initiative de 4 et une Force de 2. De plus, elle est perforante.

Modifié par Dreadaxe
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J'aime bien le Branchorceleuse, qui reste sur la même répartition de préfixe/suffixe que le terme anglais, et qui reprend le "en" de ensorceleuse dans le "bran" de branche. Ca sonne bien, le mot est facile à dire, et on comprend bien le sens. Bref, j'aime.

 

Pour la proposition de formulation, ça me va bien.

 

A débattre :

- est-ce qu'elle est sorcier niveau 2 point final, ou on ouvre sur le niveau 3 (en héros, c'est moyen) ?

- Haine : je suis pas pour, ilmarith est pour :  un avis pour départager ?

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C'est vrai, c'est parce qu'au début je ne proposais que la faux et l'aprelarve.

Je modifierai ça lundi, je n'aurai pas le temps de faire ça proprement avant...

 

L'aprelarve deviendra une option pour les 2 personnages ou on ne le laisse qu'à la branchorceleuse ?

Modifié par ilmarith
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Le 09/09/2016 à 06:28, ilmarith a dit :

L'aprelarve deviendra une option pour les 2 personnages ou on ne le laisse qu'à la branchorceleuse ?

 

Les 2 ? Ou bien on l'oblige pour la Branchorceleuse ?

 

Plus de fluff

https://www.games-workshop.com/resources/PDF/AoS_Warscrolls//aos-warscroll-branchwych-fr.pdf

 

Redoutables matriarches guerrières des Maisonnées sylvaneths, les Branchwyches guident les leurs à la bataille avec les explosions de leur magie et les sifflements de leur faux. À l'issue des combats, ces mêmes armes servent à récolter les lamentiri de ceux qui sont tombés, préservant ainsi les souvenirs et les âmes des sylvaneths. 

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  • 7 mois après...
  • 4 mois après...
Le 12/05/2017 à 17:09, Dreadaxe a dit :

 

 

Citation

Wood Elves (Ravening Hordes)

Bringing in units from the Sylvaneth release of AoS

This is a supplement to the Ravening Hordes Wood Elves army book and is not compatible with the 8th edition army book.

Special Rules:

Forest Spirit

A model with the Forest Spirit Rule gets a 6+ Ward Save and Magical Attacks (both in melee and ranged). Additionally, they get the Immune to Psychology and Forest Striders special rule.

 

Forest Spirit is meant to replace the separate 6+ Ward Save, Immune to Psychology and Forest Striders from the following units: Spite Swarms, Branchwraiths, Dryads, Tree Kin, Treeman, Treeman Ancient.

Blessing of the Ancients

A model with the Blessing of the Ancients Special Rule gets a +2 to casting spells from the Lore of Athel Loren and a +1 to channeling attempts while within a forest.

 

Blessing of the Ancients is meant to replace Blessing of Isha in all profiles within the Ravening Hordes supplement.

 

Lords

Gylnaith, Forest’s Shadow

 

Gylnaith, Forest’s Shadow

375 points

Profile

M

WS

BS

S

T

W

I

A

LD

Type

Gylnaith

5

7

7

4

3

3

9

5

10

Infantry (Character)

Findol

1

5

-

4

4

3

5

2

6

Monstrous Beast

 

Equipment (Gylnaith):

  • Lance

  • Shield

  • Light Armour

 

Magic:

  • Gylnaith is a Level 1 Wizard that uses the Lore of Athel Loren.

 

Magic Items (Gylnaith):

  • Bow of Loren

  • Helm of the Hunt

  • Bracers of the Eyrie (4+ Ward Save, Re-roll Armour Save, and gains +1 to its channeling efforts)

 

Special Rules (Gylnaith):

  • Forest Strider

  • The Arrow of Kurnous (Same as in 8th army book)

  • Marksman Prowess

  • Hit and Run

  • Talons of Dusk

  • Storm of Arrows

 

Special Rules (Findol):

  • Fly

  • Predator’s Descent

  • Armour Piercing

 

Talons of Dusk: The Talons of Dusk are a unit of Warhawk Riders with Multiple Shots (2) special rule and in any turn in which they charge they gain the Always Strike First special rule. Gylnaith must set up with this unit and may not leave it. No other character may join the unit.

 

Storm of Arrows: Immediately after both armies have been fully deployed (including scouts), each unit of Waywatchers, Deepwood Scouts, Warhawk Riders and Kurnoth Hunters, as well as Gylnaith, get a special round of shooting. During this round of shooting the shooters suffer a -1 penalty to their to-hit rolls, but ignore all other negative to hit modifiers, and may target any enemy unit on the table regardless of range and line of sight (they still may not single out characters within a regiment of like-sized models). If Gylnaith is slain, the enemy gets an extra 100 victory points in addition to any other victory points that slaying Gylnaith would award.

 

Heroes

Branchwych

 

Branchwych

75 points

Profile

M

WS

BS

S

T

W

I

A

LD

Type

Branchwych

5

6

-

4

4

2

7

2

8

Infantry (Character)

 

Equipment:

  • Wildbryar Scythe

 

Magic:

  • A Branchwych is a Level 1 Wizard which uses spells from the Lore of Death or the Lore of Shadow.

 

Special Rules:

  • Forest Spirit

  • Blessing of the Ancients

  • Causes Fear

  • Quick Temper

  • Bittergrub Companion

 

Quick Temper: If the Branchwych has suffered a wound previously in the game, her Attacks characteristic becomes 4 instead of 2.

 

Bittergrub Companion: Once per combat phase, the Branchwych may inflict a S3 hit with the Armour Piercing special rule against a model in base contact with it.

 

 

Core Units

Glade Guard

 

Glade Guard

12 points per model

Profile

M

WS

BS

S

T

W

I

A

LD

Type

Glade Guard

5

4

4

3

3

1

5

1

8

Infantry

Lord’s Bowman

5

4

5

3

3

1

5

1

8

Infantry

 

Unit Size: 10+

 

Equipment:

  • Hand weapon

  • Asrai Longbow

 

Options:

  • One Glade Guard may be upgraded to a Lord’s Bowman (+10 points)

  • One Glade Guard may be upgraded to a musician (+10 points)

  • One Glade Guard may be upgraded to a standard bearer (+10 points)

    • One unit may have a magic standard worth up to 25 points

  • The entire unit may take one of the following:

    • Arcane Bodkins (3 points per model)

    • Hagbane Tips (3 points per model)

    • Trueflight Arrows (3 points per model)

 

Special Rules:

  • Marksman Prowess

  • Forest Strider

  • Glade Guard Longbows

 

Glade Guard Longbows: Glade Guard Longbows are Asrai Longbows which have Strength 4 at short range.

Special Units

Warhawk Riders

 

Warhawk Riders

40 points per model

Profile

M

WS

BS

S

T

W

I

A

LD

Type

Warhawk Rider

5

4

4

3

3

1

5

1

8

Monstrous Cavalry

Wind Rider

5

4

4

3

3

1

5

2

8

Monstrous Cavalry

Warhawk

1

4

-

4

4

2

5

2

5

-

 

Unit Size: 3+

 

Equipment:

  • Hand weapon

  • Spear

  • Asrai Longbow

 

Options:

  • One Warhawk Rider may be upgraded to a Wind Rider (+10 points)

 

Special Rules:

  • Marksman Prowess

  • Forest Strider

  • Flying Cavalry

  • Hit and Run

 

Hit and Run: On any turn in which a unit with this special rules charge, work out combat as normal. If the unit loses the combat, or the combat is a draw, they do not take a Break test but automatically fall back (this is treated like fleeing, except that it does not cause panic in nearby units, and the unit automatically rallies at the end of the fall back move). The enemy cannot pursue them. If this unit wins the combat, before the enemy takes its Break test, this unit may elect to fall back. Regardless of whether this unit chooses to fall back or not, the enemy must take a Break test as normal. If this unit elects to remain in combat then work out the results of the Break test and any pursuits as normal. This special ability may only be used on a turn that this unit charges.

Spite Revenants

 

Spite Revenants

12 points per model

Profile

M

WS

BS

S

T

W

I

A

LD

Type

Spite Revenant

5

4

-

3

4

1

5

2

8

Infantry

Shadestalker

5

4

-

3

4

1

5

3

8

Infantry

 

Unit Size: 5+

 

Equipment:

  • Hand weapon

 

Options:

  • May upgrade a Spite Revenant to a Shadestalker (+10 points)

 

Special Rules:

  • Forest Spirit

  • Skirmish

  • Causes Fear

  • Unbridled Malice

  • Whispers in the Dark

 

Unbridled Malice: Any enemy units within 6” of the Spite Revenants suffers -1 Leadership.

 

Whispers in the Dark: As long as a unit of Spite Revenants is at least partially inside a forest, that forest is treated as an Abyssal Wood as per result 2 of the mysterious forests table in the forests sub-section of the main rule book in addition to any other type of Forest it might have been. Spite Revenants cause Terror while at least partially inside a forest.

 

Tree Revenants

 

Tree Revenants

14 points per model

Profile

M

WS

BS

S

T

W

I

A

LD

Type

Tree Revenant

5

4

-

3

4

1

5

2

8

Infantry

Scion

5

4

-

3

4

1

5

3

8

Infantry

 

Unit Size: 5+

 

Equipment:

  • Hand weapon

 

Options:

  • May upgrade a Tree Revenant to a Scion (+10 points)

  • May upgrade a Tree Revenant to a Musician (+20 points)

 

Special Rules:

  • Forest Spirit

  • Causes Fear

  • Scout

  • Spirit Path

  • Martial Memories

 

Spirit Path: If the unit has a musician, they may use Spirit Path in the Movement Phase so long as they aren’t locked in close combat and are at least partially within a forest. Remove the unit from play, and set it up so that all models in the unit are within 3” of a Forest or an edge of the battlefield and more than 9” away from an enemy. They may not use Spirit Path if they have moved this turn and they can’t move any further in the Movement Phase after using Spirit Path.

 

Martial Memories: As long as a unit of Spite Revenants is at least partially inside a forest, that forest is treated as a Wildwood as per result 6 of the mysterious forests table in the forests sub-section of the main rule book in addition to any other type of Forest it might have been. Friendly Wood Elf models aren’t affected by this Wildwood.

 

Rare Units

Kurnoth Hunters

 

Kurnoth Hunters

70 points per model

Profile

M

WS

BS

S

T

W

I

A

LD

Type

Kurnoth Hunter

6

5

4

4

5

3

4

3

9

Monstrous Infantry

Huntmaster

6

5

5

4

5

3

4

4

9

Monstrous Infantry

 

Unit Size: 3+

 

Equipment:

  • Wildbryar Scythe

 

Options:

  • May upgrade a Kurnoth Hunter to a Huntmaster (+20 points)

  • The entire unit may replace their Halberds with:

    • A Great Weapon (+5 points per model)

    • Kurnoth Greatbow (+10 points per model)

 

Special Rules:

  • Forest Spirit

  • Flammable

  • Causes Fear

  • Scaly Skin (4+)

  • Skirmish

  • Tanglethorn Thicket

  • Envoys of the Everqueen

 

Tanglethorn Thicket: At the start of either player’s Charge sub-phase, the Kurnoth Hunters may sprout a thick weave of thorned bushes. If they do so, they count as being in light cover and any units charging them must take a dangerous terrain test; however, the Kurnoth Hunters may not move except to pile in up to 1” until the end of the turn.

Envoys of the Everqueen: If the army’s General has the Forest Spirit special rule, then the Kurnoth Hunters may always use the General’s Leadership value regardless of whether they are within range of Inspiring Presence. Furthermore, friendly Forest Spirit models within 6” of the Kurnoth Hunters may use the Kurnoth Hunter’s Leadership instead of their own Leadership.

Torgovann’s Armoury

Kurnoth Greatbow:

These massive bows have been blessed by the Everqueen herself and fire arrows the size of spears. Only her envoys carry them to battle.

Range

Strength

Special Rules

42”

5

Multiple Shots (2), Multiple Wounds (2)

Wildbryar Scythe:

These scythes are extremely sharp and allow their bearers to cut through bone, plate and sinew with ease.

Range

Strength

Special Rules

Melee

+1

Two-Handed, Armour Piercing

Magic Items

Acorn of the Ages

Enchanted Item - 50 points

One use only. At the start of the game, after the battlefield has been set up, but before deployment begins, place a single Citadel Woods piece of terrain on the battlefield. A forest can be placed anywhere at least 1” away from another terrain feature and the edge of the battlefield. Once the forest has been placed, scatter it 2D6”. If this scatter causes the forest to end up within 1” (or on top of) other terrain, or within 1” of the battlefield edge, reduce or increase the scatter by the smallest amount necessary to avoid the obstruction. When this has been done, declare which type of forest you want this to be - choose from the types on the Mysterious Forest table.

Glamourweave

Talisman - 30 points

This item bestows a 4+ Ward Save to the bearer against any shooting attacks and any magic missiles. In addition, any model attempting to strike the bearer in close combat must first pass a Leadership test. If they fail, they will require 6s to hit the bearer during that Combat Phase.

 

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