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      Facebook, Twitch et Youtube Warfo!   29/01/2017

      Facebook, Twitch et Youtube Warfo! N'hésitez pas à vous abonner! (Cliquez pour avoir les liens directs) :
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Usagi3

[Épinglé] Warhammer 40k version 8

81 messages dans ce sujet

Posté(e) (modifié)

La FAQ sur la huitième édition, en français :

 

https://17890-presscdn-0-51-pagely.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/04/FRE_Warhammer40000-FAQ22ndApril.pdf

 

---------------------------------

 

La nouvelle édition de Warhammer 40,000 – les réponses à vos questions
 
Une nouvelle édition de Warhammer 40,000 est en route !
Pour certains d'entre vous, c'est une surprise formidable. Pour d'autres, la confirmation prometteuse de vos soupçons. Et nous sommes sûrs que vous vous interrogez tous.
 
Voici donc une FAQ* pour anticiper certaines questions. Pour en savoir davantage au fil des semaines, ne manquez pas de consulter warhammer-community.com où nous proposerons quotidiennement des articles sur tout ce qui concerne Warhammer 40,000. Il y aura des
nouvelles, des avant-goûts des règles, et peut-être même des photos de figurines inédites...
 
Mon armée est-elle toujours valide ?
 
Pour sûr ! Vous pourrez bien entendu jouer votre armée dans la nouvelle édition de Warhammer 40,000. Toutes les armées actuelles bénéficieront de règles à jour.
 
Puis-je encore utiliser mes figurines ?
 
Oui. Toutes les figurines de Warhammer 40,000 que nous vendons aujourd'hui seront utilisables dans la nouvelle édition de Warhammer 40,000. Mieux encore, elles disposeront de nouvelles règles, qui seront disponibles dès le début dans des livres pratiques et bon marché.
 
Même les figurines Forge World ?
 
Oui, même l'ensemble de vos figurines Forge World pour Warhammer 40,000.
 
Attendez un peu, vous avez sabordé l'univers ?
 
Non. C'est dans une grande mesure le cadre de Warhammer 40,000 que vous aimez tant. Après, ça ne veut pas dire que l'histoire sera figée - c'est toute une épopée qui va survenir ! Vous pouvez à coup sûr vous attendre à la suite des arcs narratifs entamés récemment dans
les livres de campagne Gathering Storm, avec des développements palpitants...
 
Comment se procurer les règles ?
 
Nous allons plus que jamais faciliter l'accès aux règles pour que vous jouiez sans attendre. Les règles de base du jeu seront gratuites, et vous aurez plusieurs options pour vous munir du livre de règles intégral. Revenez prendre des nouvelles ici même.
 
Avez-vous nivelé 40K par le bas ?
 
Pas du tout. Nous avons rendu les bases plus accessibles pour les nouveaux venus. En même temps, nous avons fait en sorte que vous puissiez ajouter autant de profondeur et de complexité que vous le souhaitez, et il y aura de nouveaux éléments ludiques formidables.
Nous avons surtout réexaminé toutes les facettes du jeu, et procédé à de nombreuses améliorations, souvent d'après les réactions et les suggestions de la communauté des joueurs.
Si vous jouez déjà à Warhammer 40,000 vous le reconnaîtrez sans peine dans ce jeu.
 
Qu'advient-il de mes Codex ?
 
Les règles de notre gamme actuelle de Codex pour Warhammer 40,000 ne sont pas compatibles avec la nouvelle édition de Warhammer 40,000. Ces livres ne seront bientôt plus en vente. Si vous en voulez, c'est le moment, car leur contenu hobby et leurs informations historiques demeurent parfaitement valides.
 
Qu'y a-t-il dans la nouvelle boîte de base ?
 
Une nouvelle boîte de base ? Ce serait une bonne nouvelle ! On peut supposer qu'elle serait bourrée de figurines magnifiques... (allez, on ne vous gâcherait pas la surprise !)
 
Est-ce que vous supprimez les points ?
 
Pas du tout. Il y aura un système de points complet, pour les parties de jeu égal - une des trois manières de jouer décrites dans le livre de règles.
 
Comment ça, “trois manières de jouer” ?
 
Nous nous sommes rendu compte que les amateurs de Warhammer 40,000 l'apprécient différemment. La nouvelle édition décrit trois grands systèmes:
1) le jeu libre est le plus souple et le plus abordable, en permettant de jouer les figurines qu'on veut.
2) Le jeu narratif sert à revivre les grandes batailles du 41e Millénaire, ou à créer vos propres campagnes et sagas.
3) Le jeu égal est conçu pour les parties équilibrées ou compétitives, l'idéal pour les clubs de jeu,les ligues et les tournois. Quelle que soit votre approche de Warhammer 40,000, il existe des règles pour la gérer.
 
Pourquoi ne devrais-je pas me contenter du Warhammer 40,000 actuel ?
 
La nouvelle version de Warhammer 40,000 répond à vos attentes. Nous avons écouté votre avis, et nous avons la conviction que c'est le meilleur Warhammer 40,000 jamais proposé.
 
Les règles seront-elles actualisées chaque année (façon Manuel du Général) ?
 
En voilà une bonne idée ! Notre approche communautaire des mises à jour de règles pour Warhammer Age of Sigmar a eu tant de succès que nous allons faire de même pour Warhammer 40,000. Vous pourrez soumettre vos questions et requêtes sur la page Facebook
de Warhammer 40,000 et nous nous chargerons de poursuivre l'évolution du jeu en fonction des retours.
 
Je n'ai pas joué à 40K depuis un bon moment...
 
Content de vous revoir ! Le nouveau Warhammer 40,000 est plus facile à apprendre et plus rapide à jouer, mais il conserve la profondeur tactique, stratégique et narrative qu'on est en droit d'attendre d'un jeu situé dans le cadre incroyablement riche du 41e Millénaire. Il est plus facile que jamais à aborder, et plus agréable que jamais à maîtriser.
 
Pourquoi devrait-on vous croire ?
 
Allons ! C'est le Nouveau Games Workshop™
 
Plus sérieusement, tout ce dont nous parlons ici est une extension du travail d'implication communautaire que nous avons accompli depuis un an et demi. Vous nous avez tous appris beaucoup de choses, et nous nous sommes efforcés d'inclure tout ce que vous avez demandé.
Et en cas d'oubli de notre part ? Faites-le nous savoir sur la page Facebook de Warhammer 40,000. Nous accorderons à vos requêtes toute la considération qui leur est due.
 
Où puis-je en apprendre davantage ?
 
D'ici la sortie, nous publierons des articles tous les jours sur warhammer-community.com.
Chaque aspect de la nouvelle édition sera traité, des règles aux nouvelles figurines en passant par l'évolution du cadre.
 
Ça me plaît. Je le veux. Quand est-ce que ça sort ?
 
Très bientôt. Vous jouerez au nouveau Warhammer 40,000 cette année.
Nous vous ferons part des informations que nous aurons sur la date de sortie exacte. Restez aux aguets.
Pour avoir les dernières infos, suivez-nous sur la page Facebook de Warhammer 40,000 ou abonnez-vous à notre newsletter.
.
Qu'est-ce que je fais en attendant ?
 
C'est le moment d'apprêter votre armée.
Avec l'apparition des trois manières de jouer, il y a désormais encore plus de façons d'envisager une collection. Le jeu libre est dénué de contrainte, donc c'est l'occasion de vous offrir et de peindre la figurine dont vous aviez toujours eu envie. Pour les joueurs portés sur la narration, que diriez-vous de donner pour thème à votre collection votre bataille favorite ? Comme beaucoup d'entre vous, nous voulons que nos armées soient adaptées au jeu égal de la nouvelle édition. C'est pourquoi vous pourrez lire tous les jours, sur le site de Warhammer Community, des articles décrivant les nouvelles règles, des unités de choix à inclure et des
tactiques pour toutes les armées.
 
*Cette édition n'est même pas encore sortie et vous avez déjà droit à une FAQ - comme les temps changent !
Modifié par Nekhro
Je rajoute le TAG Épinglé afin de mieux le différencier du sujet à commentaires.

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Nouveau site internet pour le jeu : https://warhammer40000.com/fr/

 

Présentation du jeu, du background (l'attaque sur Fenris semble avoir disparue ?) et des factions (quelques disparitions :wink: )

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Posté(e) (modifié)

De Warhammer Community :

 

https://www.warhammer-community.com/2017/04/23/new-warhammer-40000-the-galaxy-map/

 

Nouvelle carte de la galaxie ! Veuillez noter une des nouveautés, la grande Cicatrix Maledictum : une grande fracture dans la réalité reliant l'Oeil de la Terreur et l'Anomalie d'Hadex.

 

------------------------------------

 

Citation

 

Welcome to the start of a new series here on the Warhammer Community site, where every day we’re going to tell you something you didn’t know about the new Warhammer 40,000. (There’s a new Warhammer 40,000 coming by the way – if you missed the memo, catch up here.)

Today, we look at the new galaxy map.

But you know the galaxy map right? Terra sort of in the middle-west, Eye of Terror to the north-west, Ultramar sort of south-east-ish…

Think again!

 

 

galaxy-shadowbox.jpg

 

Citation

 

This is the same galaxy, but it’s showing some wear and tear. A catastrophic warp storm looks to have rent the Imperium nearly in half. Even before the Fall of Cadia, the immaterium had been growing ever more turbulent. Travel and communication suffered increasing disturbances as the events of the Gathering Storm unfolded. It seems that eventually reality could take no more, and a titanic warp-rift tore across the galaxy from the Eye of Terror to the Hadex Anomaly on the Eastern Fringe. There will be more on this new interstellar feature in the coming days.

While Terra still stands at the heart of Segmentum Solar, and much of the galaxy will be familiar, there are also a few other new arrivals on the map. At a quick glance, you can see the Planet of the Sorcerers, an expanding Necron empire in the galactic east and new warp storms in every segmentum.

All of these developments set up some exciting narratives for the new edition of Warhammer 40,000.

We’ll be back tomorrow with something else you didn’t know from the far future.

 

 

Modifié par Usagi3

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** Modo usagi3 : RAPPEL !!! Nouveautés uniquement ici, merci. Pour les commentaires, voir le sujet correspondant ! **

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De BoLS, compte-rendu de l'événement live consacré à la V8 :

 

Did you miss the Live Q&A ? We got you covered.

 

Games Workshop just had a long chat via a Facebook Live Video. We know lots of folks might not of been able to watch due to the time or because you’re at work so we took a bunch of notes for you! Enjoy:

Q&A Summary

  • Was the info released at Adepticon about Movement Stats coming back, Chargers striking first and Morale Tests real?

Yes. Armor save modifiers are coming back, Movement stats are back, chargers will strike first (more on that later), and Morale tests are going to work in a similar manner as AoS.

  • Vehicles & Armor Values? 

No more Armor Value for Vehicles. All models will basically have the same stat line. That means Vehicles will have a Damage Table tailored to each vehicle. As the vehicles take damage they loose effectiveness – possibly lower BS, attacks, etc.

Everyone can hurt Everyone!

  • Will army play styles change?

They have tried to keep the play styles of armies similar and used this edition change to help reset and refocus those archetypes in a re-inforcing manner.

  • Is the Game still a D6 system?

Yes.

  • What’s the typical Game length (time wise)?

For a 1500 point game, shooting for a 90 minute game.

  • Narrative gaming support? How?

Yes – lots of support. 3 ways to play in mind – New warzones, campaigns, supplements will “have a home” in 8th.

  • Will every model currently out will have rules?

Yes! “All In” with model rules, including scenery, monsters, etc.

  • Command Points – how will we generate them?

They will help reflect the army selection & play style. In matched play, EVERY army will be battle-forged. 14 different Force Org charts for army composition. The way you build your army impacts how many you can end-up with.

  • Command Points – what do they do?

On a very high-level, they do things like give you re-rolls. There are “Generic” abilities and there will be army specific rules when the new codexes come out. One of the Generic abilities will allow you to interrupt charge phase of your opponent.

  • New Codexes?

Yes! Codexes are not going away, but they will come at a later date.

  • Army Construction – How will that work?

Force-Org-chart.jpg

Here is an example of 3 Force Org Charts – there will be 14 at the start and they (GW) think that no matter what type of army you have you’ll be able to build one that matches a Force Org Chart.

  • Templates?

Templates are going away!

  • How often can we use Command Points?

One per phase. They will be a limited resource.

  • How did you test this edition?

GW reached out to several groups, notably they spoke with several of the big Tournament Organizers in the US for testing and feedback. That includes our buddies at Frontline Gaming, Adepticon, and NOVA. They said, “Most thoroughly we’ve ever tested.” And they have also taken in lots of community feedback though all the various forums, social media, etc.

  • How will we get the rules?

Day 1 New Rules! Five books on Day One – rules for everyone with Points, too! Digital and Physical. Everything you need to start playing will be out day one for all armies.

  • Expansions like Cities of Death?

Yes, will be part of the game. More ideas on the way way – more narrative supplements.

  • How about Broken Units (a la Riptide)?

Most balanced edition with the most robust testing. Hopefully their won’t be any “broken” units.

  • Match Play regular updates?

Yes! Much like the General’s Handbook, annual update for rules/points.

  • Fan Interaction?

Interactive Forum Coming as well social media feedback.

  • Free Rules? How will we get them?

Digital copies available and printed verisons at FLGS and Games Workshop Stores.

  • Warhammer 40k App for list building?

Working on it, not available for launch but it’s on the way!

  • Specific Tournament Rules?

No, but core rules have guidance for folks who want to run tournaments – “just suggestions.”

  • Unit Rebalancing?

Everything is now a legitimate choice. Even pyrovores. Everything can hurt everything else because of the new types of profiles.

  • How long was this game edition in development?

“A Long Time.”

  • What were your Top 3 goals for this edition?

1 – Make a game that works for all 3 ways to play

2 – Make sure the game holds-up to a competitive play

3 – Make it more accessible to everyone from new players, to fans of the lore, to hard core hobbyists.

They really wanted to take in as much feedback as possible and incorporate the feed back to what everyone was asking for.

  • Release Date?

“This Year.” More news on that later – just not today.

  • More cool stuff at Warhammer Fest?

Yes.

  • Will you cut down the number of models that are available and “streamline” the armies?

No – All models are sticking around!

  • How will points work?

Two different types of points!

1 – Powerlevel points – this is a basic, very broad brush gauge for a unit. It’s designed for Narrative play so you can have an idea of how powerful your army is and play in a more relaxed way.

2 – Matched Play Points – this is the very granular option. Weapons, options, etc. all have points costs – like the current system.

  • What about the factions? Noticed on the new 40k site that Astra Militarum was missing – what gives?

The website is more narrative focused – it’s an intro site for new players and a “getting started” place. Astra Militarum is still around and so are the Skitarii, they aren’t going anywhere.

  • Will there be new factions?

Yes. and possibly some new ones at launch…

  • What about Monstrous Creatures?

Yep, they are moving to the Damage Table like vehicles!

  • How will stats work? Str, Toughness, Wounds?

Again, everything can hurt everything! Stats are NOT capped at 10 anymore. Andy commented that when he played his first game, he really felt like the weapons did what they were supposed to – everything felt “right” when he played (in terms of how weapons worked).

  • What sized games are supported?

Both Match and Narrative games – 1000 points up to what every you want.

  • What’s the Highest Wound Count Model?

“The Knights are up there, but I don’t want to say and be wrong later…”

  • What about Allies?

Yes, allies are still around. But they work slightly different. Because the game is moving to the “Keyword” system the typical Death Star units/combos are not going to work. Your special abilities will only transfer to the units with the correct Keywords. This should cut down on the shenanigans.

The Force Org still supports allies but that will cut into command points…

  • Will Close-Combat be viable?

“Absolutely” – due to the change with chargers striking first and everyone being able to hurt everyone close combat should be a viable part of the game.

  • Is Medusa Gone? It wasn’t on the new map!

galaxy-shadowbox.jpg

It’s not gone! The map was just really crowded.

  • What about Forge World Rules?

Those will be available in the same way.

  • What about the folks that just purchased books and codexes? Those are all invalidated!

Yes – if you still have your proof of purchase, you can contact GW Customer support for vouchers (time limit of 8 weeks).

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il y a 3 minutes, Sarevok a dit :

Des infos sur la sauvegarde de couvert, ca améliore la sauvegarde de la figurine apparament

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il y a 10 minutes, Sarevok a dit :

C'est Pete Foley, le designer des regles qui envoient des infos sur son twitter ma source : 

Dailleurs il vient de dire ya 8 min que les tours subséquents la 1ere charge ce sera des activations alternés

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Via Requizen - DakkaDakka
 

-Combat will be Alternating Unit Activations after charges (I'm guessing like AoS, which is good)
-NO SCATTER DIE. Deep Strike will be quite different. In AoS there's no scatter for those abilities, but often they cannot come in within 9" of an enemy, which is a good tradeoff in my book (but I play DS Stormcast lol)
-Guard still has Platoons, SM/CSM still have Chapter Tactics
-Flyers will have the same statlines as everything else but will have on-unit rules to represent flying. Good, since Zooming/Hover/Swooping was too generic for the various different flyers out there imo.
-Cover adds to saving throw (not a separate save type, just like AoS).
-Maelstrom Missions will still be a thing (yay cards!)
-No shooting into and out of combat (wonder if this will change with AoS as well...)
-NO DESTROYER WEAPONS. YUSSS.
-Free core rules ~12 pages
-No random turn mechanic. Confirms it will stay in AoS though. Guess the systems will still have some différences

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Citation

 

Source Twitter Pete Foley, Designer en chef de la V8 :

Je vous ai concoté un résumé de tout cela :

- Nouvelles missions maelström pour la V8
- Nouvelle phase psychique ( on s'en doutait qu'elle changerait)
-  Activations alterné au CaC après la 1ere charge , apres il dit '' board wide like AoS" je n'ai pas compris car je ne joues pas a AoS
-12 pages de règles sans compter  les 3  modes Narratif, Jeu Égal et Libre
- Règles pour les Volants : traité comme n'importe quelle figurine du jeu mais avec des règles spécifiques au volant pour montrer qu'ils volent sur le champ de bataille de manière unique

- Les traits de légions et de chapitre sont conservés

- Pas de tir au close ni depuis un close

- Toujours de ''Platoons '' pour l'astra militarum

- Plus de dés de déviation en plus des gabarits

- Des thousands sons plus resistants que les marines normaux ( a propos des pvs)

- Codex digital et physique

- Imperium et Chaos similaire au Grand alliance de AOS mais les xenos plus dispersés ( en livres surement )

- Sauvegarde de couvert qui améliorent la save existante

 

 

Je relais ici ce qu'un autre membre à posté dans un autre sujet.

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Posté(e) (modifié)

Couverture de la V7 supposé fofo espagnol

 

AMHA cela fait plutôt artwork

 

40k-feature-500x366.jpg

Modifié par MEGALODON

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source FB :

Petit avant gout de la prochaine version avec 4 profils !

Une caractéristique de mouvement a été ajouté. Vous pouvez aussi voir que la CC et la CT ont maintenant des valeurs standard (c'était déjà un peu le cas pour la CT) qui seront toutefois modifié par des effets in-game que nous évoquerons plus tard.

Mais la Force et l'Endurance restent et fonctionne toujours sur le principe de valeur à opposer (donc une plus grandes forces pourra permettre de blesser sur 2+ et une faible force sur un 6+ par exemple).

Les terminators reçoivent un pv supplémentaire !!!

Les véhicules ont également un profil similaire sur la forme mais leurs caractéristiques peuvent dépasser les 10. Il ne sera donc pas étonnant de voir un Chevalier Impérial avec plus d'une dizaine de pv !

Demain on vous parlera du profil des armes !

source de l'article complet : https://www.warhammer-community.com/…/warhammer-40000-unit…/

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New40kWeaponProfiles.jpg

 

Nouveaux profils d'armes. 

S : Force

AP : Pénétration d'armure

D : Dommages

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Posté(e) (modifié)

Le lien vers la page : https://www.warhammer-community.com/2017/04/26/warhammer-40000-weaponsgw-homepage-post-4/

 

Sinon, pour la "couverture" de Megalodon : c'est une des miniatures d'articles sur Warhammer Community, ça me semble donc tout à fait possible.

 

PS : demain, l'article sera consacré au mouvement...

Modifié par Arnar Aenor

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Pas de commentaires en épinglé. Merci.

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Posté(e) (modifié)

Vu que la précédente vidéo à sauté sur YT, la re-voilà:

 

 

Modifié par BlooDrunk

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Pete Foley annonce une nouvelle FAQ (live ?) à venir.

 

Source : 

 

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Phase psy, de Warhammer Community :

 

The Psychic phase for the new Warhammer 40,000 has changed a fair bit.

Previously, each of your psykers would generate warp charge for your pool. This worked pretty well in most games, but in very psyker-heavy armies, it often meant that some psykers sat around not doing a whole bunch, while one or two mega-psykers (we’re looking at you, Magnus – you big warp charge hog) had all the fun.

In the new system, the Psychic phase has been re-worked from the ground up.

Each time you pick a psyker, you can cast as many spells as their datasheet states (which would previously be the same as their Mastery Level) and there’s a simpler, two-dice mechanic for casting, you just need to beat the warp charge value. The more potent the power, the harder it will be to cast.

New40kPsychicSmiteArt-500x441.jpg

Enemy psykers will then have a chance to block these powers if they are within 24″, and again, the mastery of the psyker will dictate how often they can block a power each turn.

The new system is much more scalable – meaning that the phase works well at any size of game, with any number of psykers running around.

Perils of the Warp is still there of course. It wouldn’t be Warhammer 40,000 without the chance of accidentally having your mind eaten by a Daemon and your soul sucked into the psychic oblivion of the Warp while your body exploded in a multifaceted explosion of etheric ichor…

Every faction will have its own psychic lore with a range of thematic powers. In addition, every psyker knows the Smite power:

New40kPsychicFeatureSmite-500x389.jpg

Mortal Wounds are a new mechanic too – these cannot be saved by any means and punch straight through thick armour and even invulnerable saves! Ouch.

That’s the basics on the Psychic phase.

We’ll be back tomorrow with news on one of the updated war zones from the new Warhammer 40,000, and on Sunday, we’ll be looking at the Shooting phase.

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Toujours Warhammer Community, du fluff :

 

New Warhammer 40,000 – War Zone: Armageddon

40k-header.jpg

We take a bit of a break from previewing the new edition’s rules today, to explore one of the galaxy’s war zones.

We saw already, in the galaxy map, that a wound has been torn through the Imperium by the mother of all warp storms. Today we have a look at exactly what this means for one familiar planet – a place you guys have all be fighting over for the last few weeks, and for some, even longer – Armageddon.

Apr30-WarzoneArm_GalaxyMap.jpg
Apr30-WarzoneArm_SectorMap.jpg

As the rift opened up across the Imperium, Armageddon was lucky enough to not be cut off from Terra, but that is no guarantee of safety.

The world was already a battleground for an Imperium desperate to hold onto a vital manufacturing world, as they fought against the largest Ork Waaagh! in millennia, which is driven by the greenskins’ primal urge to re-take this former heart of their ancestral empire*.

Since the warp rift tore through the heart of the galaxy, Armageddon has found itself directly in the path of The Blood Crusade, a vast legion of Khorne’s Daemons pouring into realspace.

daemons-art.jpg

The world looks set for one of the greatest wars in Imperial history. Greenskin, human and followers of the Blood God – all have unfinished business on the ash wastes of Armageddon, and only time will tell which force will triumph…

Armageddon is just one of the war zones erupting in renewed conflict in the new edition of Warhammer 40,000. We’ll have news from a few others as the new edition approach. Exciting times.

Tomorrow, we’ll be back with some more news on new rules as we look at the Shooting phase.

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nouvelle video sur le futur du fluff et principalement les "nouveaux" Spaces Marines

 

 

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De Kenbian :

Citation

 

La phase de charge c'est par ici:

https://www.warhammer-community.com/2017/05/01/new-warhammer-40000-charge-phasegw-homepage-post-4/

 

Ça ressemble beaucoup à la V7 sauf qu'on a pas besoin d'aller au contact socle à socle pour réussir la charge, il suffit d'être à 1" de l'adversaire.

 

 

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Dernière page du White Dwarf de mai :

 

18279911_414031775662252_95676028_n.jpg?

 

"Dans les ténèbres d'un lointain futur, il n'y a que a guerre..." L'accroche de Warhammer 40.000.

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De Warhammer Community, la phase de corps à corps :

 

New Warhammer 40,000 – Fight Phase

40k-header.jpg

Let’s get down to the best phase – combat (unless you’re a Fire Warrior…sorry).

This is part of the new Warhammer 40,000 with some of the biggest changes. We’ve already seen in our article on unit profiles that Initiative has gone. Instead, the priority for striking is based on the previous phase, with those units that completed a charge swinging first.

There’s a definite emphasis on making charging into combat effective – these units have gotten all the way across the battlefield, they’ve braved enemy fire and overwatch, and now they’ve finally made it into combat – they will at the very least get to swing.

Units that activate gain a free 3″ move towards the closest enemy. This can be used to get within 1″ of other enemy units, if you’re cunning, dragging more foes into the melee and preventing them from shooting next turn, even if you didn’t charge them directly (giving them no chance to overwatch). Enemy gun lines will need to be careful about how they position their supporting units, so as to avoid getting dragged into the fight too.

New40kFightSangGuardArt2.jpg

Following chargers, players take it in turns to activate units across the board to fight – this can get quite tactical, as both players need to choose the combats where dealing maximum damage will be important to them, while trying to limit enemy retaliation on their valuable or fragile models.

There are a few units that can interrupt this sequence to attack out of turn too – Tyranids with lash whips and Slaaneshi Daemons, for example – and it can also be influenced by Stratagems (more on these soon) if your army is Battle-forged, all of which add a nuanced level of tactical depth to the phase.

New40kFightLashWhipArt3-500x168.jpg

Players will have much more influence over the outcome of combat now, rather than purely the stats of the models involved, both in their own and in the opponent’s turns (though we still wouldn’t expect Guardsmen to triumph over a unit of Khorne Berzerkers any time soon – fix bayonets!).

Another thing we have seen is that hit rolls are now fixed. This has the effect of making dedicated combat units generally hit on a 3+, while models representing the most competent warriors of the 41st Millennium (Guilliman, the Swarmlord, Ghazghkull Thraka, to name but a few) will now hit on 2+!

New40kFightChainswordArt1-500x219.jpg

Close combat weapons (which we’ll look at in more detail in future) also gain new rules – some will slice through armour easily, while others will hit with enough force to cause deal multiple wounds that can cripple or kill even powerful enemy models.

Across the board, these changes lead to combats that are more deadly than ever. Generals who successfully coordinate a battlefield-wide charge will be rewarded with a phase of utter carnage, while their opponent will have to work hard to minimise taking damage, and carefully consider their retaliatory options.

Expect combats to be hard-fought, bloody, and tactical – just as they should be.

We’ll be back tomorrow with some new details on morale – and after we’ve seen the damage that shooting, psychic powers and combat can do – can you blame anyone for running away?

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