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Culte Genestealer


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Je crois en cette théorie que les Acolytes couteraient entre 7-9pts, que les métamorphs passeraient à 9-11pts avec de l'équipement moins chers et surtout les stealers au même prix que ceux des tyty (et dans ce cas les métamorphs). Mais même si à 15pts ils sont plus cher, il faut aussi voir si les traits de factions et autres bonus internes "gratuits" donnent vraiment.

Les aberrants ayant montré leur utilité aujourd'hui, il reste à définir un rôle clair pour ces 3 units qui, hors méta-superDur, devront être jouable et utiles.

Il y a encore trop de flou.

Au sujet des blips, ça râle beaucoup.
J'ai lu que seul 50% de l'armée déployée pouvait aller en blip, le reste devait être sur la table ou en réserve...
Je trouve que cette idée sur-complique une règle qui avait fait l'effort de retirer un jet de dés (le CA). déjà qu'ils ont fait l'effort de clarifier que ces 50% était des pts d'armées et pas des power level... 
Mais je comprend que certain voit leur tactique mise à l'épreuve, c'est jamais plaisant de sortir de sa zone de confort.

Après, tel qu'il est montré le système ne permet que de ralentir un adversaire arrivant à moins de 9ps de nous et surtout, de nous permettre de choisir qu'elle unité on va lui donner.
On est toujours exposé à la phase de tir T1, pas de fep t1 comme les autres, etc etc.
En général les armées de tir n'auront pas à se plaindre, elles auront des cibles et leurs avantages en overwatch.
 
 

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je me permet de reposter une rumeur de dakka en date du 7 janvier, à la lumière des infos officiel obtenues depuis , certaines de ces rumeurs me semble fort pertinentes :

Citation

(cult ambush): "It's been completely overhauled. Essentially, you get a number of "blip tokens" (which are included with the codex) equal to the number of units you have in Cult Ambush reserves, plus one spare token for every two units in reserves (to use as "decoy tokens"6d3c0a908a3861135dfaebde91c0ecf6.gif. After both sides have finished deploying, you get to place your tokens down anywhere on the board that is more than 9" from enemy units. At the end of any of your movement phases (including first turn) you may flip over a blip token to reveal a unit in cult ambush reserves (you choose which one, if any, appears there - if nothing appears there it's one of your "decoy" tokens). They must also be flipped if an enemy unit goes within 9" of a blip token. There are a number of mechanics that allow you to place more blip tokens down and move them."

"There are NO named characters, sadly"

"If an enemy unit moves within 9" of them, you place down the GSC unit as close as possible to the blip token.

So if a guard squad advances onto the token and surrounds it, you then place the GSC unit as close as possible (but outside of 1"6d3c0a908a3861135dfaebde91c0ecf6.gif of enemy units. If they move to 3" away from it, you just place it down on the token (but outside of 1" of enemy units). One model from the unit must be centered on the token if possible."

>Any confirmation of a new vehicle like a buggy being added? Not the quadbike or bikes but something akin to the goliath but smaller?
"Yes, it's a Goliath variant with fewer weapons, an open topped transport bed, that moves significantly faster (i.e. 14" rather than 10"6d3c0a908a3861135dfaebde91c0ecf6.gif. It has a lower body as well. Apparently it was seen in an earlier trailer, but I've not seen that yet."

(faction traits) "
> One is catachan (but all models get to reroll one dice with random weapons, rather than just vehicles)
> One is Kronos.
> One is jormagordr.
> One gives 6+ fnp.
> One allows reroll charges and +1 Str on the charge if you roll more than 10" on the charge move
> The last one makes heavy weapons assault and you ignore penalties for moving and firing assault weapons.

They didn't seem too great to me."

(relics that stand out) "There's a cool one that allows for 10 shots at 18" range. It's called "Staff of the Subterran Master", and does 10 shots at S2, it has AP-1 (but -4 on 6+ to wound), and enemy units don't gain cover vs. its attacks. It's only for Magi though."

(best warlord trait) "There's one that prevents enemy units from firing overwatch at your warlord, and you roll 3d6 when charging, drop the lowest. It looks like it's meant to represent the warlord being so fast and agile you can't properly target it.

I like it because you can charge it in, tie up the units you charge and get your squishy guys in, risk free."

(stand out strat) "An agent of vect copy paste for 4CP. Represents the GSC theme of sabotage. It's really representative of pic related."

(what does the guy with the stick do?) "He gives +1 attack to all GENESTEALER CULT infantry within 6" of him. He has a hypermorph tail (I can't see it on the miniature which is confusing, but I must have missed it) and two swords which are S:user AP:0 D:1, but AP-3 on 6+ to wound. He has 3 attacks, hitting on 2+."

(rules for Brood Brothers) "Many guard units are now in the GSC dex (hydras and wyverns for example). Same restrictions as index. The GSC subfactions don't benefit Guard units either. You can't mix transports either (the Cult Chimera being the exception)." "You can't take Tempestus Scions anymore, don't know why. My mate's telling me it's because they didn't have a <REGIMENT> wildcard to swap with BROOD BROTHERS, and already had their regiment selected?"
(baneblades) "It's not as good as the Guard Baneblade, as it lacks their regimental bonuses/stratagems. Nevertheless, the Shadowsword does provide a nice counter to titanic units. It's a shame the Brood Brother bonus of +1Ld does nothing to it."

>Whose the wrangler/medic dude from the trailer? What's his point?
"He's a herder for aberrants, he's not a medic. He just gives them a bonus of your choice at the start of each turn - +2" movement, +1 attack, +1 to their feel no pain or +1 to hit. He's 43pts."

(acolytes points drop?) "Yeah, they're now 7ppm."

(brood brothers stratagems?) "There are a few stratagems for Brood Brother units. The best part about it is that there seems to be a loophole in it.

The stratagem is done at deployment, and you get to place down an extra blip marker, and put any BROOD BROTHER unit into Cult Ambush reserves, to appear at a blip later.

However, it doesn't give any restriction on what can be chosen for this - it doesn't say infantry or non-titanic. So you can Cult Ambush a fething Baneblade. For some reason your opponent couldn't see the Baneblade hiding until it gets within 9" of it.

Expect that to get FAQ'd within a week of release."

(psyker spells) "Psychic Stimulus, which allows you to target a unit within 24", which allows them to reroll advance rolls, they don't suffer penalty for moving and firing heavy weapons or advancing and firing assault weapons, and the unit can charge even if they advanced.

Psionic blast is just smite, but it targets a non-character unit of your choice within 24" and it doesn't do d6MW on an 11+.

Mental onslaught is the last one, it's a leadership roll off, if the opponent loses, they must attack last in the fight phase and take a mortal wound. Every time they lose do another roll off, they lose another mortal wound, this carries on until they beat the roll off."

(patriarch info?) "Yeah, the most interesting is a familiar relic, it allows the Patriarch to know one more psychic power, cast one more, and deny one more psychic power each turn. It's called "The Crouchling"."

 

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ces rumeurs étaient un fake, ça a été prouvé et même si il y a 2-3 trucs de vrai, le mec qui les a postées s'est juste inspiré du codex V7 (ou a eu de la chance)

edit: grillé

Modifié par Slendy75
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Au fil des news, je comparais les infos officiels aux rumeurs précédentes. Pour moi, il y a beaucoup trop de points communs pour que ce soit du faux.

 

Rien que pour le concept de blip, je rappel qu'il n'y avait eu aucune info officielle avant cette semaine. En plus de cela, on peut rajouter:

  • Le nouveau véhicule décrit comme un petit Goliath,
  • Le biophagus que tout le monde avait pris pour un médecin type SM apothicaire et qui se révèle être, comme le disait les rumeurs, un mec qui buff les aberrants.

 

Dans le même temps, il y avait eu d'autres rumeurs que celles indiqués au dessus:

 

  • -1 pour toucher les motos,
  • le fait que l'assassin puisse être équipé d'un fusil sniper,
  • le kelemorph qui permet de reroll les jets de touche rater s'il tue une fig,
  • le fait que le magus femme n'est pas une nouvelle entrée mais une fig alternative au magus homme,
  • le fait que tous les nouveaux persos soient des choix d'élites hormis le mec à moto,
  • Etc.

 

Ca fait beaucoup de coïncidences pour du fake...

 

 

 

 

 

Modifié par Ekm
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https://discordapp.com/channels/435711925695938570/449643253042511882

 

Ready for a huge leak?
 
 
I'm about to drop all my info.
 
 
Cult of the Four-Armed Emperor: Subterranean Ambushers (+1 to advance and charge in first battle round or on first turn they appear) Pauper Princes: Devoted Zealots (re-roll hits for attacks made with melee weapons when they charge, are charged or HI) The Hivecult: Disciplined Militants (half models that flee morale, can shoot when they fall back but at -1 to hit) The Bladed Cog: Cyborgised Hybrids (6++ or improve ++ by 1. Infantry don't suffer penalty to hit when moving and firing Heavy) The Rusted Claw: Nomadic Survivalists (+1 to save if AP is 0 or -1. Biker models don't suffer penalty for moving and shooting Heavy or for advancing and shooting Assault) The Twisted Helix: Experimental Subjects (+1 strength and +2 to advance)
 
 
Acolytes, neophytes and brood brothers are troops
 
 
Bikes are T4 2Wwith autopistol and blasting charges. 1 quad for every 4 bikes, Quad also has heavy stubber. They're -1 to hit in shooting phase.
 
 
Quad can change for mining laser
 
 
The bikers have to take two weapons from the atalan weapons list, can't take same weapon twice
 
 
(Autogun, autopistol, bolt pistol, cultist knife, demo charge, grenade launcher (1 in 4), improvised weapon, power axe (leader only), power hammer (leader only), power pick, shotgun)
 
 
Btw bikes are 10pts base + weapons (quad is 15)
 
 
Cult ambush is....
 
 
During deployment, set up a unit in CA. If Infantry or Biker you can set up in ambush OR underground. When underground, it can emerge at the end of any of your Movement phases. Set up a la DS. When set up in Ambush place a marker anywhere in your deployment zone. If you set up a Transport in ambush you must still say what's in it - one marker for transport and unit inside. Markers cant be shot etc. Measure from centre of the marker.
 
 
Now this is where it gets interesting
 
 
If you have 1st turn, you reveal all of your ambush markers at the start of your movement phase, one at a time, before moving units. Set model down within 1" of the marker, remove marker, place rest of unit wholly within 6" of that model and more than 9" from enemy models. Unit can move and shoot normally. but if it was a Transport, models that disembark cannot be set up within 9" of enemy. They don't count as moving when coming in from ambush, only if they move after.
 
 
If your opponent has the first turn, none of their units can be set up or end a move within 9" of a marker. At the end of your opponent's first movement phase, after they have set up all their unit from reinforcements, reveal all your ambush markers as described above before continuing the turn
 
 
For 1CP you can select 3 units that would be deployed via CA and instead put them underground (so basically you can set up units in your deployment zone and then say "fuck this" and DS them anywhere if it suits)
 
 
for 1CP you can make your objectives secret, revealed only when you score them. That's cool
 
 
Nexos (map guy?) lets you select an ambush token you've deployed and move it anywhere in your deployment zone (12" away from enemy models). It's also got some CP regen ability
 
 
Roll a D6 when a CP is spent. If you spent it and there's a Primus and Nexos on the board, add 1. If your opponent spent it and there's a Clamavus and Nexos on the board, add 1. In either case, you get a CP on a 6+
 
 
Psychic.powers!
 
 
Mass Hypnosis - CV7 - Visible enemy unit within 18" can't fire overwatch, fights last in fight phase even if it charged and -1 to hit until your next psychic phase. Mind Control - CV7 - Enemy model within 12" of psyker. Roll 3D6. If equal to or over Ld it can immediately shoot another enemy unit or make a single close combat attack against it. Can't attack self but can attack its own unit. Psionic Blast - CV5 - Visible enemy unit within 18". 2D6 vs Ld. Lower = 1 MW, equal of higher = D3 Mental Onslaught - CV6 - Visible enemy within 18". Both players roll D6 and add Ld. If you score higher, model suffers 1 MW. Repeat this process until model is dead or you fail to wound it. Psychic Stimulus - CV6 - Friendly unit within 18". Charge after advancing (though not after falling back) and always hit first even if they didn't charge. Might From Beyond - CV7 - Friendly infantry or biker unit within 18". +1 S and A until next psychic phase.
 
 
CC points: Heavy improvised: 10, heavy power hammer: 16, Heavy rock drill: 17, power hammer: 4, power pick: 9, power sledgehammer: 0, power axe: 5, power maul: 4
 
 
Ridgerunner is M 14" T5 W8 Sv 4+ and comes with 2 heavy stubbers, heavy mining laser (can swap for missile launcher or heavy mortar) and flare launcher (can swap for survey augur or a spotter)
 
 
Gets a free 9" move at start of the game
 
 
Spotter increases range of its weapons by 6", augur ignores cover, flare launcher does the FNP and make bikers move faster thing
 
 
Default is 50 base + HML (25) + flares (5) so 80
 
 
Wow the locus is crazy (the bodyguard character)
 
 
2+ 2+ S4 T3 W4 A4 5+ with hypermorph tail (AP-1 D1 additional attack) and locus blades (Ap -3 D1 increase to D2 if it charged, was charged or performed HI). Does the usual bodyguard 'Absorb wound on 2+' thing. Subtracts enemy Ld by 1 within 6". Can HI 6" and can choose to move towards nearest enemy character rather than nearest enemy model, has 5++ and always fights first
 
 
Locus is 40pt elite
 
 
The Sanctus' sniper rifle causes a Perils if it wounds a psyker
 
 
Bike alphus
 
 
Alphus is 5W T4 5+ with -1 to hit in shooting, has a 36" heavy 1 S4 AP-2 D3 sniper rifle (additional MW on 6+ to wound). She selects a visible unit within 36" . Add +1 to hit rolls for friendly <Cult> units while they're within 6" of this model (or 12" if they're bikers).
 
 
Basically she markerlights shit
 
 
She picks a unit, everything cult nearby gets +1 to hit
 
 
Drill is interesting
 
 
Oh btw, to be clear, blips do not count as reserves
 
 
One per turn in their movement phase an infantry or biker unit with CA can move off the table if all models are on ground level and can move within 1" of the drill (can't do it the same turn it arrives as reinforcements). If a unit does this, remove them from the battlefield. At the end of the next movement phase, deep strike them
 
 
So basically, move up to within 1" of it and fuck off for a turn, then pop up
 
 
And you can activate it if a model is on the piece at the end of your movement phase (and no enemy models are on it). D6 for every unit on ground level within 3" of the drill
 
 
D6 mortal wounds on a 6
 
 
Then roll a D6 again, adding 1 for every time the drill has been activated during the battle. <6 = Seismic Tremors (subtract 2" from charge rolls made within 12" of the model. Doesn't affect Fly. Not cumulative) 6+ = Seismic Quake (straight imaginary line 1mm in thickness from one battlefield edge to another that crosses the model. D6 for unit that the line crosses on ground level (not Fly). D3 MW on 4+ and movement is halved until next Movement phase.
 
 
Lol, the drill is 75pts
 
without wargear which I cba to add up, acolytes 7pts (5-20), BB infantry squad 4pts (10), neophytes 5pts (10-20)
 
 
Heavy weapon teams in
No Baneblade, etcs
 
 
Cult russ is standard BC, can be replaced
 
 
nova cannon, exterminator auto or vanquisher
Modifié par zamerion
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Wow, si ces leaks sont avérés, la remise à niveau psy va faire beaucoup de bien !

 

Le pouvoir Psychic stimulus est vraiment, mais alors vraiment, violent. Les genestealers pouvaient déjà charger après une advance, mais la possibilité de l'appliquer à de nouvelles unités (pour ne pas citer les aberrants !), en plus de s'assurer l'initiative, même après la charge, c'est plus que bienvenu !

 

Et le Locus à 40pts me semble être une excellente affaire, compte-tenu de son profil !

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Ca me parait assez fou comme Codex. A vu d'oeil comme ça je dirai qu'on se dirige vers un codex très polyvalent qui peut tout faire à la Drukhari

 

Les Blip permerttent de gratter un maximum de distance T1. Tu poses la Fig à 1" du marqueur posé en limitte de zone de déploiement + largeur de socle (1" = 25mm) + 6" pour mettre les autres figs. Tu peux gratter 8" par rapport a la zone de déploiement. Tu cumules ça avec le cult Twisted Helix (+1F et +2advance) et tu te déplace/Advance entre 9 et 14". En gros t'es entre 17" et 22" avant de tenter ta charge (avec le sort psy qui permet d'advance + charge). C'est encore plus facile avec des genestealers qui bougent de 8 (donc qui seront entre 19" et 24" avant charge) et qui n'ont pas besoin de pouvoir psy pour advance et charger. Et ca tape a F5 en charge. Je vais ranger définitivement mes BA dans le placard :o

 

A l'inverse tu veux faire une armée de tir, ton infanterie passe a 4+ de save contre la plupart des armes de base (PA0 ou PA-1) et même 3+ dans un couvert avec le culte Rusted Claw. Et derrière tu mets les Leman Russ en soutien et des motos armes lourdes qui tirent sans malus en harcèlement.

 

Modifié par Kikasstou
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@Ekm En fait il y a eu 2 blocs de rumeurs
- Le premier venait d'un gars qui avait pu faire des selfies avec un membre du staff qui lui a lu des bribes du dex, donc confirmé.
- Le deuxième un anonyme qui avait annoncé des choses en piquant dans le dex V7 et au pif, choses qu'il a avoué ensuite.

 

Le biophagus boosteur est donc un coup de bol car il n'a été mentionné que pas le n°2.


Ouch !
Autant ya des trucs chouette, autant le nerf du BB va en faire râler beaucoup.
énormément de joueurs avait misé sur le Baneblade et autres volants dans leurs liste  en prenant de l'AM. Et je parles pas des tempestus, conscrit et Leman QG et ses variantes.
A confirmer donc.
On avait pas une rumeur qui disait :  "Gw ne veut pas léser ceux qui ont investit dans des trucs AM" ?

Au passage, on a vu tourner une photo du Quad avec un incinérator... bizarre que ça ne soit pas mentionné ici.
Idem, le sanctus est visible avec une dague, mentionné avec option sniper, mais on ne parle pas de sa dague ici...

Modifié par Iblitz
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il y a 9 minutes, HuffyGML a dit :

Je me pose des questions la dessus par contre... Si on les dévoile à la fin de la phase de mouvement, comment on peut tirer dessus ?

Très bonne remarque qui pose beaucoup de questions...

 

Le pouvoir psy charge + course + tape tjs en premier est DINGUE !

Les Tyranides n'ont qu'a bien se tenir ;)

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il y a 18 minutes, Sergent BILKO a dit :

Très bonne remarque qui pose beaucoup de questions...

 

Le pouvoir psy charge + course + tape tjs en premier est DINGUE !

Les Tyranides n'ont qu'a bien se tenir ;)

Peut-être une possibilité de les faire pop plus tard à l'aide d'un strat ou autre ?

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il y a 41 minutes, HuffyGML a dit :

Je me pose des questions la dessus par contre... Si on les dévoile à la fin de la phase de mouvement, comment on peut tirer dessus ?

 

En phase de tir?

Modifié par QuenthelBaenre
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il y a 26 minutes, Iblitz a dit :

Au passage, le trait qui done +1 à la sauvegarde invu rend juste les stealers encore plus abusés et donc indispensable qu'avant...
15pts (certainement 12pts maintenant car étaloné sur le dex tyty) et une invu à 4+... c'est très sale.

 

je comprends ça comme +1 FnP ou donne un Fnp de 6+

car une invulnérable me semble "trop" fort....mais le terme Cyborg laisse penser que tu as raison

Modifié par QuenthelBaenre
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il y a 9 minutes, Iblitz a dit :

Ce qui me choque le plus c'est le nerf de l'AM, pour moi cette part tiens du Fake.

 

Y a fort à parier que le pavé entier tienne du Fake

 

Le truc qui me fait dire ça: "Mind Control - CV7 - Enemy model within 12" of psyker. Roll 3D6. If equal to or over Ld it can immediately shoot another enemy unit or make a single close combat attack against it. Can't attack self but can attack its own unit."

 

Ce texte est "bug".

Il n'y a pas la formation "comme en phase de tir" ce qui autorise la figurine "contrôlée" mentalement par le pouvoir psy de tirer sur un personnage à moins de 10PV alors qu'il n'est pas le plus proche.

Ceci n'a jamais été ERRATA

 

Même pire, l'absence de cette formulation "pourrait" justement empêcher de tirer...car vu que l'on ne suit pas les règles de la phase de tir....comment je cible? la portée? les lignes de vue?etc.....

 

C'est bug....en RAW...mais très très bug....

 

Qui doit être corrigé lors de la sortie du codex officiel

Modifié par QuenthelBaenre
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il y a 6 minutes, Iblitz a dit :

J'osais pas en parler de celui là, il y a tant de joueurs qui tiennent a ce bug 

 

Si le mec veut utiliser ce bug...tu lui expliques qu'il doit donc résoudre son tir sans utiliser les séquences et étapes de la phase de tir....ce qui au final...rends impossible la résolution de son tir XD.....

 

"Tu veux jouer, on va jouer"

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il y a 7 minutes, QuenthelBaenre a dit :

 

Si le mec veut utiliser ce bug...tu lui expliques qu'il doit donc résoudre son tir sans utiliser les séquences et étapes de la phase de tir....ce qui au final...rends impossible la résolution de son tir XD.....

 

"Tu veux jouer, on va jouer"

Du coup on joue plus  au final ^_^.

Bon pas de news sur Warhammer Community !!!

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Yep mais tu connais les joueurs aussi bien que moi. :)

 

bref. Par contre l'ensemble du bloc est assez bien construit on arrive a trouver des failles, mais le reste est ok.

 

je trouve aussi bizarre l'écart de puissance au tir entre cult Eastwood et l'apha. 

 

donner +1 pour toucher aux Léman Russ c'est chaud.

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il y a 5 minutes, HuffyGML a dit :

Qui vient après la phase de mouvement donc après avoir dévoilé les "blip"

 

Je vois où tu vois un problème en fait xD

On peut pas tirer sur les blips.

Mais on tire sur les unités CG révélées.

 

où est le problème ?

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