Aller au contenu
Warhammer Forum

[BF] Blackstone Fortress Rumeurs and news


Ortan Cassius

Messages recommandés

C'est marrant cette utilisation des persos d'un autre jeu. Qui n'est pas encore sorti il me semble. 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Le 1 juin 2019 à 13:26, Albrecht de Nuln a dit :

However, the quest for the sinister Black Shrines offers new twists on the core gameplay of Warhammer Quest

Pour d'éventuelles nouvelles règles faut voir ce qu'ils veulent dire avec cette phrase.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Bonne chose que de retrouver ces nouveaux explorateurs dans une extension à part entière pour BF bien que ça aurait pu être annoncé un peu plus tôt...par contre dommage coté des hostiles on a encore des cultistes du Chaos c'est franchement pas original en plus d'être répétitif dans le jeu. 

 

L'ambiance de BF se prête plus aux xenos atypiques (Urghul, Ambull etc) ou des machines/droïde inconnus, et quitte à relancer des cultistes du chaos pourquoi ne pas proposer du Dark Mechanicus déja qu'ils ont lancé le théme avec les Negavolts  cultistes de la boîte ?!

 

SInon la grosse attente pour BF en ce qui me concerne c'est surtout quand vont-ils sortir les deck avec des dizaines de fiches d'Explorateurs et d'hostiles piochés dans toutes les races de 40k pour varier les plaisir, scénario, thématique etc comme ils l'ont fait pour les Warhammer Quest AoS...C'est quand même l'occasion rêvée de jouer à un jeu de plateau sérieux et universel pour 40k avec une rejouabilité infini (sans parler de l'aspect commercial derrière). 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 4 semaines après...

Traitor Command

Your explorers have found the hidden vault and conquered the lair of the Ambull – now it’s time for a fresh challenge. The heretics of the Grendish 82nd have arrived at the Blackstone Fortress to enact a profane ritual.

This expansion contains two brand-new models, which will initially only be available in this set – a Traitor Commissar and his bodyguard, a Chaos Ogryn.

There are also rules for using these two models in Warhammer 40,000 as well as all of the cards, counters and tiles required to play a new quest within the Blackstone Fortress.

You’ll be able to pre-order all of these heretical items next weekend, and we’ll be taking a closer look at Chaos Knights and Traitor Command throughout the week. In the meantime, pick up Warhammer Quest: Blackstone Fortress to get ready for the arrival of Traitor Command and a Crusade Case XL to transport your lance of Chaos Knights.

 

Précommande samedi prochain enfin !

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Avec l'image (toujours sur B&C) :

 

ffuoD3s.jpg

 

Excellente nouvelle pour les paquets de cartes. Par contre je n'ai pas compris la différence entre les deux prix affichés. Parce que si c'est 50€ pour les deux gugus du Chaos...  moi qui pensait naïvement qu'ils coûteraient moins cher que l'ambull... :crying:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a une heure, Colossus a dit :

Désolé si j'ai pas suivi mais du coup : y a t'il une date pour les 2 futures sorties? ESCALATION (avec la 3ème Rogue Trader entre autres) et la boîte du binôme Commissaire / Ogryn corrompus?

 

Le commissaire et l'ogryn sont en préco samedi, pour une sortie en magasin le 13. Aucune info pour escalation à l'heure actuelle (plutôt en fin d'année je dirais).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je crois que Boss Gobblitz à raison, quant on regarde le prix des romans en dessous le deuxiéme prix est celui qu'on retrouve lors de la vente en boutique.

50 euros ça fait un peu chère pour 2 figurines, a voir ce qu'il y en plus dedant

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Bah, l'AMBULL c'était l'Ambull (certes massif), 2 petites infestations de Borewyrms sur des socles de 26mm... et des pions/planches de pions, cartes, fiche du lascar, l'enveloppe "antre de la bête".

 

 

 

Blackstone Fortress: a Look at Traitor Command

BlackstonePreview-Oct29-Header2jcr-1.jpg

The renegade Grendish 82nd have arrived at the Blackstone Fortress to perform a fell ritual that will tear apart the very fabric of reality itself. Traitor Command features a quest to stop these traitorous guardsmen and new hostile models to represent them. Today we take a look at what this expansion adds to your games of Warhammer Quest: Blackstone Fortress.

BS-TC-Feature.jpg

Traitor Commissar and Chaos Ogryn

Traitor Command features two brand-new models – a cruel Traitor Commissar and his bodyguard, a lumbering Chaos Ogryn. Both of these hostiles will make life difficult for the explorers in their new quest.

BS-TC-mini.jpg

The new Traitor Commissar is absolutely deadly at close range, using his power fist to pulverise any explorers who get too close. Seriously, keep him at a safe distance!

BS-TC-weapon-card.jpg

He’s also able to ‘motivate’ any Traitor Guardsmen that are nearby with his unique action Execute the Weak.

BS-TC-execute.jpg

The Chaos Ogryn also has a new unique action, Crush, which represents how much more shocking a charging Ogryn is.

BS-TC-crush.jpg

With both of these new characters being so dangerous when they’re up-close and personal, you’re going to want to try and take them out at range. That might be easier said than done with the Ogryn, though, as the hulking brute has 12 wounds.

WD-40KFans-Dec24-40KLogo-Content.jpg

Both of the new models have rules for Warhammer 40,000 too. The Traitor Commissar is able to ‘encourage’ a nearby unit of Traitor Guardsmen…

BS-TC-dark-gods.jpg

… while the Ogryn hits like a ton of ferrocrete.

BS-TC-avalanche.jpg

Full rules for using the Traitor Commissar and Chaos Ogryn in games of Warhammer 40,000 are included in Blackstone Fortress: Traitor Command.

The Quest for the Hidden Chamber

Traitor Command includes a quest that sees the explorers trying to stop a ritual that will open a warp rift aboard the Blackstone Fortress. To represent this expedition, there are new discovery and exploration decks. But it’s not quite as straightforward as strolling into the ritual chamber, first, you have to capture a number of dataslates carried by the commanders of the Chaos forces.

BS-TC-cards2.jpg
BS-TC-cards1.jpg

Eye of Vect

Also included is a new spaceship, the Eye of Vect, captained by the Drukhari pirate Veth Rayden, who brought the news of the Grendish 82nd back to Precipice. This new ship has a support ability that allows an explorer to change one of their activation dice or an unused destiny dice to a ‘6’. However, each time this ability is used a debt counter is placed on the ship. After an expedition, this debt must be paid, either in archeotech or suffering – if an explorer hasn’t traded enough treasure, they start their next expedition with a Soul Price card.

3BS-TC-soulprice.jpg

Rewards

For most people, saving the entire galaxy would be reward enough but not for our dashing explorers! Hence, if you find the ritual chamber and stop the dread ceremony, you get to open the Heart of Corruption envelope and claim the prize within.

BlackstoneTraitorCommand-Jul3-Vault20tc.

Blackstone Fortress: Traitor Command is available for pre-order this weekend alongside the Advanced Arsenal deck, which provides your explorers with extra weaponry and equipment, and Endless Peril, which adds even more variety to your expeditions. New explorers should make sure that they pick up Warhammer Quest: Blackstone Fortress while if you’re more experienced, try the challenge of The Dreaded Ambull before Traitor Command arrives.

Modifié par Colossus
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 1 mois après...

Franchement, je trouve qu'il y a 2 figs potables dans la boite : la (le?) psyker et le croisé.

Les cultistes sont fades, on dirai les brutes d'AOS ou de ses jeux dérivé qui sortent en boucle auquel on a donné des fusils d'assaut. remplacez les dits fusils par des masses d'armes et vous avez des figs pour Warcry/Shadowsear/Arena. Mention spéciale pour le boss avec son armure dont la défense lui bloque la vue...

Quand au coté Impérium, le serviteur et le technogure sont corrects mais trop classiques, quand à la Rogue Trader...

 

Les revolvers et la pose sont bien fait, mais la tenue asymétrique font plus penser à un Arlequin qu'à un Impérial, trop de courbes, de trucs ciselés, ça fait tout sauf Imperium tout ça. Vous me direz, ce n'est pas un officier de la garde standard qui a besoin d'un uniforme, m'enfin dans ce cas là pourquoi l'avoir accompagnée de gars qui eux pourraient être tout droit sorti d'une boite de 40K, soit il fallais la faire plus conventionnelle soit rendre ses compagnons plus excentriques ( les boites de Rogue trader et de Blackstone étaient bien mieux de ce coté là).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Eh bien pour ma part cette sortie me fait grave envie (bon, en même temps je suis méga fan de ce jeux), Hormis cette rogue trader dont je ne suis pas hyper fan, mais c'est pas un problème.

 

D'ailleurs, quelqu'un a t'il une idée du tarif de cette boite ? 

 

Et aussi, savez si il y a moyen de trouver toutes les petit supplément parus dans les white dwarf ? (j'en ai loupé...)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Autant j'ai fais l'impasse sur les 2 extensions précédentes à cause du rapport tarif/quantité (50euro pour 2 figs et un scénario...) autant celle me motive un peu plus pour les explorateurs, les nouvelles tuiles, un scénario qui à l'air plus poussé et des nouvelles options de jeu...par contre pas du tout attiré par les Cultistes vraiment trop classique alors que la boîte de base en contient déja bien assez, j'aurai trop aimé voir des Dark Mechanicus, des machines archéologique, des Xenos originaux etc (ok il y a l'Ambull mais hors de prix...) ce qui serait plus exitant et dans le théme du jeu mais bon.

Ils pourraient nous sortir les cartes des Rogue Trader de KIll team aussi, et tout un tas d'hostiles issus de 40k depuis le temps, il y a tellement de choses à exploiter dans ce jeu...mais je garde espoir jusqu'à Noel.

 

Il y a 1 heure, Corben D a dit :

Et aussi, savez si il y a moyen de trouver toutes les petit supplément parus dans les white dwarf ? (j'en ai loupé...)

A voir sur Community qque part mais je ne crois pas les avoir vu (il y a les profils pour jouer la team dans Kill Team par contre).

Un supplément à part qui regroupe tout ça (façon Nécromunda), ça serait bien, il y a notamment les règles dans un WD pour jouer les hostiles en tant que MJ qui donnent pas mal de possibilités de faire des sales coups aux explorateurs.

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J’aime bien ces nouveaux cultistes, façon mad Max et ne suis pas du tout gêné par leur ressemblance aux figs de Warcry. 

L’intérêt de cette extension pour moi repose sur les nouveaux gameplays de personnages. Les figs de ces derniers ne m’emballent pas spécialement à part le croisé. 

Le second intérêt est de poursuivre la création de son armée de Lost and Damned, rendue possible par toutes les boîtes sorties récemment (kill team Rogue trader inclu). 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Citation

D'ailleurs, quelqu'un a t'il une idée du tarif de cette boite 

 

110 USD - lu sur un autre forum. Je ne sais pas ce que ça donne en Euros... (Avec l'échelle de conversion GW...) Vers les 100e ? (EDIT : plutôt 85E visiblement !)

Blackstone c'est toujours un chouïa cher pour les extensions sorties. Bien dommage, les figs sont vraiment chouette - y compris pour du Necromunda, comme je les utiliserais éventuellement.

Modifié par Vaalombre
EDIT : Source de prix plus fiable !
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Blood bowl est à 115 $ au US et 90 € chez nous donc je pense que ce sera dans ces eaux là 85-90 €.

 

Je ne joue pas à Blackstone mais je pense que je vais prendre cette boîte quand même pour les figurines.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Encore une fois : une bombe.

Je ne joue pas Chaos, mais qu'est-ce que je serais aux anges si c'était le cas, pour avoir tant de Cultistes divers et variés depuis la sortie de ce jeu...

La partie impériale est une tuerie : une pure RT racée à mort, le Croisé est beau (mais trop copié/collé des 2 anciens, un peu dommage, j'en aurai aimé un en position de se battre), le Servitor-golgoth... rien à jeter. 
Bien envie de connaître leurs règles à 40K, même si on connait le canevas pour les RT : 4++, possibilité de mettre une mortelle ou deux par partie, pistolet familial assez sympa... reste à voir ce que damoiselle Murad fait au close puisque justement, elle n'a ni rapière, ni canne. Peut-être avec sa prothèse pointue?

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Et bien tu n'étais pas loin !

 

 

Beyond the Fortress

BlackstonePreview-Oct29-Header2jcr-1.jpg

All of the incredible new models that come with Blackstone Fortress: Escalation also have datasheets for Warhammer 40,000. Whether you fight for the Imperium or the Dark Gods, you’ll soon have some new units to choose from.

BSF_EscalationDatasheets-Aug23-Opener18y

BSF_EscalationDatasheets-Aug23-Murad11n.

Armed with a matching pair of pistols, Rogue Trader Murad is the finest gunslinger since the Kellermorph first drew its guns.* If she doesn’t move, she can pump out a hail of bullets, meaning that she always gets the upper hand in any “negotiations”.

BSF_EscalationDatasheets-Aug23-Negotiato

BSF_EscalationDatasheets-Aug23-Gotfret12

The Crusader is just as sharp as the power sword that he carries into battle. When he fights, it’s as though the God-Emperor himself guides Gotfret’s hand, adding to his already considerable skill. 

BSF_EscalationDatasheets-Aug23-HackingAd

What’s more, if you field him alongside Taddeus the Purifier from Warhammer Quest: Blackstone Fortress, or any other Ministorum Priest, Gotfret won’t take up any slots in your Detachment!

BSF_EscalationDatasheets-Aug23-BattleCon

BSF_EscalationDatasheets-Aug23-Madellan1

Like all Psykers, Aradia knows the Smite psychic power. She also wields a new power, Psychic Augment, which increases the accuracy of a nearby unit – perfect for a special weapons team armed with plasma guns.

BSF_EscalationDatasheets-Aug23-PsychicAu

BSF_EscalationDatasheets-Aug23-Daedalosu

This Technoarcheologist has dedicated his life to tracking down and analysing mysterious artefacts. He brings one such cryptic device with him to the battlefield, which has the power to repair or to kill.**

BSF_EscalationDatasheets-Aug23-Archeotec

He’s also equipped with an omniscanner, which lets you improve the accuracy of nearby units.

BSF_EscalationDatasheets-Aug23-Ominscann

BSF_EscalationDatasheets-Aug23-X10115js.

No-one quite knows where the Servitor X-101 came from, but it’s clearly been outfitted for salvage duties with various industrial loading and hauling attachments.*** Of course, if an enemy vehicle isn’t quite ready for salvage yet, X-101 can ensure that it soon will be.

BSF_EscalationDatasheets-Aug23-Salvage5d

BSF_EscalationDatasheets-Aug23-Cultists1

The Chaos Cultists from Escalation are amazing value for their points. If you need a unit to camp on an objective while pumping out fire with their heavy stubber and grenade launcher, look no further!

BSF_EscalationDatasheets-Aug23-CultistsP

BSF_EscalationDatasheets-Aug23-Firebrand

Inside the confines of the Blackstone Fortress, the Firebrand’s hellfire torch is deadly. Well, it’s no less devastating on the other battlefields of the 41st Millennium. Barbecued loyalists, anyone? (Or barbecued Tyranids, Aeldari, T’au…)

BSF_EscalationDatasheets-Aug23-HellfireT


The new hostiles in Escalation all get the same rule as the hostiles from Blackstone Fortress – Servants of the Abyss. This means that you can set them all up at the same time as their master if he’s in your army.

BSF_EscalationDatasheets-Aug23-Servants6

All of these models come in the new expansion, Blackstone Fortress: Escalation, which is available to pre-order from tomorrow! Make sure that you also grab a copy of Warhammer Quest: Blackstone Fortress so that you are totally prepared to undertake dangerous quests in this mysterious space station.


* Although Imperial doctrine states that the Kellermorph is just a backwater myth.
** Make sure that you have it set to the correct option before turning it on!
*** And a big gun of course! It is the 41st Millennium, after all…

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoindre la conversation

Vous pouvez publier maintenant et vous inscrire plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour publier avec votre compte.
Remarque : votre message nécessitera l’approbation d’un modérateur avant de pouvoir être visible.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

×
×
  • Créer...

Information importante

By using this site, you agree to our Conditions d’utilisation.