Aller au contenu
Warhammer Forum

Warcry : rumeurs et nouveautés


bifron

Messages recommandés

Il y a 9 heures, Alisbor a dit :

Une bande de femmes d'Hyish, guerrières ou artistes, ayant poussé la perfection au point de basculer dans l'Obsession (Slaanesh, toussa...)

J'aime autant pas que ce soit Slaanesh, j'ai du mal avec ce genre de poncifs.?

Bon après faut voir si il reste feu, lumière. Deux aspects pas forcément les plus associés au Chaos ou à la Barbarie.

Modifié par Invité
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Aqshy, Hysh... La solution de facilité serait d'envisager la 1ère option (le feu, barbares, Chaos...) mais Hysh rentrerait bien dans l'exploration de facettes originales du concept Chaos. Et puis je sens plus le symbole de l’œil en lien avec Hysh qu'Aqshy (ou alors une bande mixant les deux ^^). Réponse à 3h du matin pour les plus courageux.

 

En tout cas c'est presque curieux comme timing les annonces de ces deux bandes, juste avant la sortie du jeu.

Modifié par Albrecht de Nuln
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Pour moi, le côté chaotique du royaume du feu a déjà été exploité à travers la large gamme de Bloodbound. C'est sans doute la raison pour laquelle il n'y a que 6 bandes au lieu de 7. 

Logiquement, la bande restante, dont le symbole est un œil (illumination, connaissance, etc...) devrait être reliée à Hysh. 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ce sera  donc bien Hysh avec les Lords Cypher :

 

Citation

 

CypherLordsRev-Jul14-models1ksn.jpg

 

CypherLordsRev-Jul14-models9jfo.jpg

 

CypherLordsRev-Jul14-ModelDetails04xl.jp

 

Et un autre élément important qui s'est glissé dans l'article de Warhammer Community :

 

Citation

 With that, the first wave of Warcry warbands has been revealed!  

 

Ces 6 bandes ne sont donc que la 1ère vague de Warcry...

 

Plus d'infos a priori dans la journée. 

Modifié par Albrecht de Nuln
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Mais ce sont de parfaits marauders pour Slaanesh, le côté asiatique,la grâce ,l'élégance ,la finesse. Ils elles sont en adéquation  avec le prince de Slaanesh. 

Ma  bande préférée jusqu'à présent.

J'espère qu'ils seront par 10 pour chaque boîte.

Modifié par pyro8
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Magnifique ! Voilà, ça c'est du AoS !

Comme pour les Idoneth Deepkin l'an dernier j'adore ce style entre Mythologie, Mysticisme et exotique (un peu asiatique j'ai l'impression), là on sent clairement l'influence du Royaume. Ils donnent vraiment envie. Me demande quand même s'ils intégreront les Blood Reavers, Putrids Blights, Kayric et les Darkoah pour avoir le panel complet des mortels du Chaos. Visiblement dans AoS l'archétype du Chevaliers du Chaos n'existe plus on dirait ? Plus personne en armure, trop typé Battle sans doute...

 

Il y a 9 heures, Albrecht de Nuln a dit :

Ces 6 bandes ne sont donc que la 1ère vague de Warcry...

Excellente nouvelle même s'il me semble qu'ils avaient annoncés au départ qu'il y aurait des extensions. Ca concerne peux être les autres factions d'AoS qui seront jouables progressivement, peux être de nouveaux clans humains  mais du coté de l'Ordre en opposition ? 

 

Du coup ce jeu ne signe t-i l pas la mort d'Underworld à moyen terme ? Je serais trés étonné que GW supporte 2 jeux d'escarmouche AoS à part entière même s'ils sont très différent dans la forme, la S3 de WU pourrait être la dernière le temps que Warcry se pose et développe ses extensions (si le jeu marche).

 

 

 

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Surtout que Underworld, c'est pas vraiment de l'escarmouche à proprement parler, c'est sur un plateau, avec des cartes, du perso nommé... 

Pour moi c'est plus un jeu " d'arène " qu'un jeu d'esca...

 

De plus le but d'Underworld est d'avoir un jeu compétitif relativement accessible d'entrée là où warcry semble plutôt orienté sur un jeu fluff

Modifié par kiwi251
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a 38 minutes, RogueTrader a dit :

Du coup ce jeu ne signe t-i l pas la mort d'Underworld à moyen terme ?

 

 

Quand on voit ce qui se profile pour Underworlds (saison 3, version pour les enfants, jeu vidéo...), ça n'est franchement pas pour tout de suite.

 

Comme dit au-dessus, les deux jeux risquent d'avoir des mécaniques/caractéristiques suffisamment différentes pour ne pas se marcher dessus.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a 51 minutes, Gr3g a dit :

Ces figurines sont exclusivement féminines non ?

Non je crois pas. Pour faire la différence, moi je regarde les pieds et les avants bras. Les hommes ont les pieds plus grands et les femmes des bras moins gros.

 

Ils ont repris le look simili égyptien du Collège de magie de la lumière, en fait. Un peu kitchouille quand même. Les casques sont affreux et super grossiers, zéro finesse. ?

Modifié par Invité
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Très sympa ces deux nouvelles bandes, même si je trouve qu'il y a un effet clone très marqué pour celle de Shyish. Etrangement, la bande de Hysh a un aspect visuel qui les rend très... "civilisés" (soieries, motifs, bijoux). Je les imagine très bien évoluer dans une cité à leur image, pleine de reflets miroitants, de dorures avec une architecture à moitié asiatique et à moitié arabisante... Bref, en changeant quelques détails ils pourraient faire de bons free peoples ! ? 

Je me demande si les prochaines extensions seront seulement chaotiques. En tout cas j'espère qu'il y aura une bande d'Aqshy pour la seconde vague. Dire que les Bloodbound reflètent le Royaume du Feu, ce serait comme dire que les Rotbringers reflètent bien le Royaume de la Vie... ?

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Les dernières bandes dévoilées proposent pas mal d'originalité et de caractère. Mais c'est vrai qu'il soit un peu dommage que les membre d'une même bande soient un peu trop ressemblant les uns aux autres. Un peu plus d'individualité propre à chacun aurait encore mieux.

 

Vous aurez noté que la dernière bande n'est pas pieds nus mais a des sandales ^_^

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il y a 1 heure, Nekhro a dit :

 

 

Vous aurez noté que la dernière bande n'est pas pieds nus mais a des sandales ^_^

 

C'est le royaume des bourgeois.

 

Je trouve les deux dernières bandes assez réussie sur leur thème mais manquant de figurines charismatiques. Les poses sont différentes, les armes sont différentes mais il n'y a pas la variété que la bandes de la Corvus Cabal ou des Splintered Fang peuvent avoir où au moins trois figurines sortent du lot.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

En préco samedi prochain

 

Coming Soon: WARCRY

WarCryPreview-Jul14-WarcryHeader21yhdw.j

Do you hear the whispers on the wind? Is it the call of Archaon himself, beckoning you to the Varanspire? Or is it thousands of fans asking “where’s Warcry, then?” on Facebook? Either way, we have good news – Warcry is available to pre-order in ONE WEEK. 

Next weekend, you’ll be able to pre-order the new game of skirmish combat in the Mortal Realms, offering you a dark new setting to explore, a fast-paced battle system to master, new models and new ways to play with your existing ones. 

What is Warcry?

We’re glad you asked! We caught up with the team behind the game to find out…

If you’re looking to get stuck in with Warcry, there’s a range of sets and accessories to help you get started.

Starter Set

WarCryPreview-Jul14-StarterSet1uyjce.jpg

This massive boxed set (seriously, it’s huge) gives you everything you need to start fighting in the Ravaged Lands. Two warbands – the Untamed Beasts and the Iron Golem – let you battle with a friend out of the box. A selection of Chaos Beasts add extra challenges to your games, and can even be added to your warband in longer campaigns. Meanwhile, a brand-new set of scenery and a folding gaming board brings the desecrated ruins of the Bloodwind Spoil to life, designed to provide a tactically varied and thematically rich backdrop to your skirmishes.

WarCryPreview-Jul14-TerrainUpdate30yhjs.
WarCryPreview-Jul14-IronGolem2hjje.jpg
WarCryPreview-Jul14-Untamedbeasts3ujcs.j
WarCryPreview-Jul14-Raptorx4ujs.jpg
WarCryPreview-Jul14-Harpies5ujs.jpg

What’s more, the Starter Set is packed with handy extras for gaming. Fighter and Ability cards for both warbands help you to track your warriors at a glance, a sheet of tokens allows you to keep an eye on persistent effects and mark activations, while battleplan cards and terrain cards allow you to generate new games in moments.

WarCryPreview-Jul14-TokensDice6kckje.jpg
WarCryPreview-Jul14-CardsAccessories7jhc

Just look at those wicked dice (with the Warcry symbol on the 6s!). And, if that wasn’t enough, the set also contains the full and unabridged Core Book – your guide to battle in this new era of skirmish gaming.

The Core Book

WarCryPreview-Jul14-WarcryCoreBook8jjce.

The Core Book is your primer to the Warcry, giving you the rules to play alongside art and lore that sheds light on the shadowy reaches of the Eightpoints. You’ll have the chance to discover the world of Warhammer Age of Sigmar as you’ve never seen it before – a dark and wondrous realm of blood, magic and monsters, where spires of cursed crystal and gheist-haunted ruins litter a broken land.

WarCryPreview-Jul14-Spreads1jce.jpg

You’ll be able to recreate this world for yourself on the tabletop with rules for gaming, including expanded options for open, matched and narrative play. Perhaps you’ll fight sprawling, chaotic multiplayer battles – or fierce, tightly balanced tournament-tier games with like-minded friends. For narrative players, meanwhile, an in-depth campaign system brings incredible opportunities for storytelling. 

WarCryPreview-Jul14-Spreads2lkn.jpg

Warcry campaigns are your chance to tell truly epic tales of conquest and bloodshed. Assembling your roster, you’ll embark on your choice of faction quests to search for relics, empower your fighters, and win glory for your leaders. As you triumph in battle, you’ll add more fighters to your warband, improve existing ones, and embark upon convergences – key narrative battles in the story of your warband that depict anything from bloodstained shamanic rituals to a madcap attempt by the Gloomspite Gitz to steal as many glass bottles as they can.* Even if you’re new to narrative play, generation tables for names, warband origins and warrior backgrounds allow you to forge compelling stories easily.

WarCryPreview-Jul14-Spreads3kjce.jpg

The Core Book is included in the Starter Set, as well as being available separately at launch – perfect if you’re splitting the set with a friend and don’t want to have to share a rulebook with your new arch-nemesis!

The Warbands

From day one, you’ll be able to expand Warcry with another warband outside of the Starter Set – the mad duellists of the Cypher Lords.

WarCryPreview-Jul14-CypherLords31hhsd.jp

This warband set contains models plus rules for using them in your games in the form of sets of cards. An abilities card allows you to master the underhanded tactics, dazzling ploys and special moves available to the Cypher Lords. Meanwhile, a set of fighter cards make checking the characteristics for your warriors simple. These are just one of a host of new warbands on the way – some of which we’ve already seen…

Ravaged Lands

The Eightpoints – the heart of Archaon’s dominion and the foremost stronghold of Chaos – is a vast place with its own nations, cultures and climates. Home to choking jungles, ice-capped mountains, sprawling cities and more, this tainted landscape will form a varied background to your games both in the lore and on the tabletop, thanks to the first of the Ravaged Lands sets.

WarCryPreview-Jul14-RavagedLandsMausoleu

Warband Cards

If you’re looking to add an army from Order, Death or Destruction your games of Warcry, you’ll need some Warband Cards. At launch, you’ll be able to get these for the following factions:

WarCryPreview-Jul14-WarbandSymbols20hhce

Each set contains an abilities card, plus fighter cards for every model you can use in these warbands. The scale of Warcry means that a single box of miniatures will usually give you enough fighters for a full 1000-point Warband roster, with some leftover for reserves. If you’re looking to play Warcry with forces from one of the other Grand Alliances, these are a must-have.

WarCryPreview-Jul14-WarbandCards12jjvr.j

Battleplan Cards

Generating a battleplan in Warcry is as simple as drawing four cards! In the Battleplan Cards set, you’ll find countless combinations of deployment set-ups, challenging victory conditions and game-changing twists. Combined with the terrain cards found in Ravaged Lands sets, the possibilities are nearly endless. Seriously, there are literally millions of possible combinations! 

Getting-Started_Battleplan-CArds_560x540

The Warcry Ruler

Every warrior knows that to go into battle unarmed is foolishness – which is why you need the new Warcry ruler. Designed to look like a jagged-edged sawblade (don’t worry, it’s made of rubber), this nifty accessory doesn’t just look awesome – it’s designed especially for Warcry – it bends around corners!** The flexible nature of its construction makes it ideal for tracking daring leaps over low-lying cover or desperate scrambles up the ruins of the Allpoints.

WarCryPreview-Jul14-warcryRuler9jncw.jpg

Carry Case

Picture the scene. You rock up for a game of Warcry. It’s the final campaign quest, and you’re PUMPED UP. Your champion is ready to ascend to greatness, and you deliver a speech of such verve and fervour that several people in the Warhammer store that just came in to buy paint have gathered round to chant your name in solemn, terrifying tones.*** You prepare to remove your leader from your pocket – only to realise his mace has snapped off. What should be your moment of glory becomes a nightmare of plastic glue? To add insult to injury, the cool freehand you did has chipped off.

WarCryPreview-Jul14-WarcryCase10yhd.jpg

Don’t let this be you! The Warcry carry case is the ideal way to take your miniatures into battle, protecting them from anything the Eightpoints (or your backpack) can throw at them.


Mark your calendars – you’ll be able to pre-order everything next Saturday – that’s the  20th of July. The game will be available to pre-order for two weeks, before hitting shelves on the 3rd of August. To tide you over, we’ll have LOADS of Warcry Content right here, with in-depth looks at the warbands, tactics and more – check back tomorrow when we’ll be unboxing the Starter Set in detail.

In the meantime, make sure to subscribe to our newsletter for the latest Warcry updates delivered straight to your inbox, and get your tickets to the Warhammer Age of Sigmar Open Day for the chance to learn about Warcry directly from the team who made it.


* As the Warcry Core Book reveals, the Gloomspite Gitz are incapable of creating glass bottles. Thus, as other warbands compete for glory or survival, these grots are hunting for decent glasswork.
** We spent way too long trying to find a joke, which is obviously here somewhere, about how this ruler bends to your will… if you locate it, please let us know on Facebook.
*** This story is, of course, highly improbable. After all, it’s almost impossible to come out of a Warhammer store with just paint.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a 57 minutes, karbur a dit :

Je suis très chaud, mais ça fait beaucoup de trucs à acheter en plus !

les cartes de scénarios, les cartes des 9 factions supplémentaires, et encore je ne compte pas le décor, ça va faire mal.

T'es pas obligé de tout acheter, notamment les cartes de toutes les factions, et même les décors si? ^^

 

Méga chaud aussi, en gros c'est le pseudo successeur de Mordheim avec leur mode "Campagne" et ça c'est très cool.

 

Hate qu'ils dévoilent quelques règles les jours prochains !

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il me semble que le décor est inclus dans le starter pack. La boite ravaged land, j'ai l'impression que c'est "seulement" un tapis avec un Mausolée Sigmarite/Jardin de Morr. Et oui ça m'a l'air énorme tout ça ! Je pense que je vais craquer mon portefeuille le mois prochain...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je l'ai compris comme ça aussi.

Deux bandes, les règles + tokens, quelques cartes, les décors et les 6 chiens ainsi que 6 harpies.

Niveau bande, je me prendrai celle avec les serpents en plus et je revendrai les irons golems ?

 

Je pense que cela n'a pas trop à voir avec Mordheim.

 

Ce sera de l'escarmouche pour péter la "goule" de son adversaire et ramener des trophées. Un truc bien bourrin et en même temps qui nécessitera du doigté pour espérer l'emporter ^^.

Faites vos preuves dans "l'arène" ou les ruines afin qu'on vous remarque !

 

On ne va pas cueillir des fragments de la météorites mais des crânes, dents, doigts, oreilles.

 

En tout cas les décors sont vraiment sublimes !

 

Curieux de voir ce qui sera prévu pour les bandes non chaotiques.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

D'apres l'article, on se rapproche de KT avec les modes matched/open et d'un mordheim/necro avec le mode campagne.

C'est pas con comme idée au moins ça peut plaire à tous.

 

Les 4 paquets de cartes servirait à determiner le scénar, on tire une de chaque et hop c'est parti. Ça donne un paquet de combinaisons assez conséquent.

 

La boite de décors à l'air d'inclure le mausolé, un plateau type "glace", et les cartes qui vont avec, qui completeront celles du starter + le coffret de cartes en spare.

 

Cette fois GW a compris et a inclu les cartes faction dans la boite de chaque faction. A voir le prix sachant qu'a priori on a 8 figs par boîte.

Le livre de regle sera dispo en spare aussi.

 

En tout cas sympa cette premiere vague.

Ça ne résoud pas un probleme persistant: trooooop de jeux ?.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoindre la conversation

Vous pouvez publier maintenant et vous inscrire plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour publier avec votre compte.
Remarque : votre message nécessitera l’approbation d’un modérateur avant de pouvoir être visible.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

×
×
  • Créer...

Information importante

By using this site, you agree to our Conditions d’utilisation.