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kenbian

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About kenbian

  • Birthday 07/31/1993

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  1. C'est pas plutôt Hysh le soleil? Et quand Ulgu domine la nuit arrive et inversement. Enfin j'avais compris ça comme ça moi. Non j'ai rien dit, je viens de relire le passage dans le BT et l'esprit est bien le soleil.
  2. D'après le fluff du bouquin Teclis est créé à partir de l'âme de Tyrion. Et comme Hysh est un royaume de symétrie ça renforce les jumeaux au lieu de les affaiblir. En tout cas voir la faction de Moriathi rejoindre celle de son fils serait pas plus mal, ça évitera la multiplication des factions Aelf.
  3. Par rapport à ma lecture du BT voici quelques éléments sur de possible sortie de fig par la suite: Les grandes nations montré dans le bouquin sont issu de l’hémisphère de Teclis et suivent toutes ses enseignements. Ce qui se caractérise surtout par de la magie sur le champs de bataille. Les 4 autres grandes nations sont de l'hémisphère de Tyrion et sont beaucoup plus militarisé. Ils utilisent notamment des chars et de l'artillerie. Pour les 4 temples, il y a évidement la montagne. Mais les 3 autres sont plus ou moins développer. Celui du fleuve n'a apparemment pas été beaucoup travaillé parce qu'on a pas grand chose dessus. Par contre pour celui du Zenith on nous parle d'un elfe capable de se téléporter au point le plus haut possible dans le ciel. Et il semblerai qu'ils soient plus proche des esprits que de l'Aelf, ils peuvent se transformer en ange de lumière aussi. Pour le vent, ses guerrier ont des montures à haute pattes ce qui les rends assez rapide. On parle aussi de mages qui chevauchent des nuages (comme Son Goku). Et donc l'esprit du vent a une tête de renard et il tire à l'arc comme dit plus haut. On voit bien que le temple du vent est le plus développer pour le moment. De la à dire que ce sera le prochain à sortir je sais pas. Ce qui est sûr c'est qu'une deuxième vague de Lumineth verra le jour d'ici quelques temps.
  4. Voila la citation: Apres c'est pas dit quand donc vous attendez pas à une deuxième vague cette année ou l'année prochaine quoi
  5. La deuxième phrase j'ai lu ça sur tga, en cherchant la première info que je n'ai pas trouvé. En tout cas le truc sur les animaux viens d'un gars fiable de la bas.
  6. Il me semble avoir lu sur le TGA que les Lumineth étaient prévu pour sortir sur plusieurs vague. Peut-être que @HorticulusWF peut confirmer? Je ne suis plus des masses ce forum. En tout cas j'y ai lu que par la suite les esprit de la rivière et du vent auront leur propre avatar avec animal dans le même genre que monsieur vache.
  7. Je demande ça par rapport au grappe qu'ils ont montré, j'ai pas l'impression qu'on puisse faire 10 soldats normaux avec les grappes présentés. Niveau règle j'ai pas du tout essayer de lire vu que moi et l'allemand ça marche pas.
  8. Le bleu et argent est cool mais ça fait très Haut Elfe. Je préfère les autres et particulièrement le schéma de base! Pour ceux qui savent lire l'allemand, quelqu'un peut me dire si on a le droit à un champion par unité de lancier ou bien si c'est 1 par tranche de 10?
  9. Évidemment quand t'as une seule arme c'est bof. Par contre quand tu as une escouade entièrement équipée d'armes Volkyte qui douchent l'adversaire ça rigole moins. En hh ça fait de gros dégâts!
  10. On pourrait imaginer des archers qui douchent l'ennemi derrière un mur de bouclier et la cavalerie qui manœuvre pour raser les lignes arrières d'en face... Sans parler de la magie chez tout le monde... Après c'est peut-être pas une tactique viable sur AoS mais bon. Pour ceux qui joue souvent, le mur de bouclier c'est bien? Je veux dire la comme ça, -1 pour toucher mais tu cours pas, tu charges pas. Est-ce qu'on peut charger et replacer les unités ensuite pour bénéficier du -1?
  11. Indomitus Focus: The Canoptek Reanimator Looks like the Crypteks have been working overtime! This past weekend was fortuitous for the dynastic Overlords of the Necrons, bringing them a host of newly revealed units that will be included the incredible Indomitus boxed set and beyond. As any fan of Necron lore can tell you (or anyone who’s played with or against them on the tabletop!) you can’t keep a good Necron down. Take out a Necron Warrior, and chances are he’ll be back on his mechanical feet in a week or so. However, sometimes an Overlord in a hurry needs to give his troops a hand up – which is where the Canoptek Reanimator comes in. Like many Canoptek constructs, these repair units are created by the Crypteks to keep the tomb worlds and their armies in tip-top shape – whether they’re taking a well-deserved rest or scourging the universe of any upstart civilisations who’ve moved in over the millennia. On the battlefield, you’ll find your Canoptek Reanimators the perfect accompaniment to your valuable troops, helping you nail those all-important Reanimation Protocol rolls. Just imagine pairing some with a phalanx of Lychguard… As you’d expect for something with claws that big, the Canoptek Reanimator is no slouch in combat. It’s capable of skewering any unfortunate Space Marines that mistake your support units for a vulnerable spot in your line. Ranged attacks also allow you to deanimate foes as quickly as you reanimate friends! We’ll be taking a closer look at the rest of the units from Indomitus, and the rules from the boxed set, in the coming weeks! In the meantime, join us across Facebook, Twitter and Instagram and with #New40K to let us know how you’ll be using this terrifying construct. Still hungry for more from Indomitus? You can check out the full contents of the set in our preview.
  12. Faction Focus: Necrons Welcome to the first instalment of our new Faction Focus series! Over the coming days and weeks, we’ll be introducing each of Warhammer 40,000’s warring races and offering some hints and tips to help get your existing armies ready for the new edition. To kick things off, we’ll be discussing the Necrons – stars of the awesome Indomitus boxed set – ably assisted by expert playtester Werner Born. Who Are They? The Necrons are an ancient machine race whose alliance with the godlike C’tan and mastery of hyper-advanced technology saw their civilisation rule the stars. Yet after a bitter conflict with the Aeldari known as the War in Heaven, the Necron empire was finally humbled. Now, after millennia of slumber, the time has come for the Necrons to rise up once more and reclaim that which was once theirs – even if doing so means exterminating all sentient life in the galaxy!* How They Play in the New Edition Now, we’ll hand you over to Overlord Werner Born who helped put the deadly machine warriors through their paces during development. As a hardened veteran of the tournament scene with his Necron legion and Team USA coach for the ETC, it’s fair to say he knows his stuff! He’ll be giving us some insights as to how they’ll play in the new edition and which units will help you in your cause for galactic dominion. Werner: Hi everyone! I’m Werner, from the Mournival playtesting group. While I’ve played a variety of armies over the years, Necrons have long been my favourite for matched play. With some heavy reinforcements around the corner for our beloved machine empire, there’s never been a better time to be a Necron player. Even before those reinforcements arrive though, there’s a lot to be excited about for Necrons going into the new edition, so it’s time to awaken those tombs! One of the biggest improvements for the Necrons is they’ll no longer be hurting for Command points (CPs). Without allies or a cheap minimalist Battalion Detachment at their disposal, Necrons were traditionally one of the factions that had a tough time starting games with a lot of CPs. However, in the new edition, they’ll have more CPs to work with than ever – a significant boost that will put them on a level playing field to the other armies when it comes to the number of Stratagems they can employ. Even beyond the changes to Battle-forged army structure, there are a number of other key changes in the new edition that will affect Necrons for the better. Vehicles are already a mainstay of many Necron armies, but they’re about to get even better! With all Vehicles able to move and fire Heavy weapons without penalty, you’ll be able to pull off some powerful combinations. For example, getting within range to make the most of the devastating firepower of the Mephrit Dynasty has never been easier… With the updated rules for Aircraft in the new edition, Necron Flyers will no longer fear having their movement blocked by units on the ground, and they will also be able to move back onto the battlefield in a later turn should they leave combat airspace. Personally, I like to play a reactive game, and Necrons are well equipped for that strategy through their combination of deceptive speed and a deep bag of tricks. They pack the firepower to take down any threat as needed, but because many of their units have a 24″ range, you have to carefully consider target priority. Sometimes you need to settle for a secondary choice and let the biggest threat in your opponent’s army live for an extra turn so that you don’t overcommit early. Key Units The Necrons are already blessed with a number of devastatingly powerful units, and they’re set to receive some seriously brutal reinforcements in the near future, too! Here are some great units to look out for in the new edition. C’tan Shard of the Deceiver Werner: Always a popular inclusion on the tournament scene, the C’tan Shard of the Deceiver remains a great building block to include in your army due to its Grand Illusion ability. It’s complementary to loads of different unit choices available to the Necrons, and trust me when I tell you it’s even more valuable in the new missions! Doom Scythe Werner: In the absence of dedicated indirect fire units, the best way to (literally) get around line-of-sight-blocking terrain is by making use of the myriad movement abilities that Necrons have at their disposal. The Doom Scythe, in particular, can use its speed and freedom of movement to get eyes on a valuable target from across the table, then obliterate it with its death ray. What’s more, as a Blast weapon, the death ray will be effective against large enemy units as well as enemy vehicles – you’ll automatically get your maximum of three shots against units of six of more, which will be great for zapping Space Marines. Necron Warriors The mainstay of many Necron army lists are the humble Warriors. Like most units in the new edition, Necron Warriors will be increasing in points – more specifically, to 12 points per model – but they’ll still comfortably outnumber Space Marines on the battlefield. Not only that, but you’ll soon be able to equip your Necron Warriors with the gauss reaper, which trades range for increased hitting power. Combine this deadly new weapon option with the Mephrit Dynastic Code and you’ll be cutting your enemies down in droves with devastating point-blank fire. Thanks, Werner! What units will you be adding to your Necron phalanxes? Have you already been adding some in anticipation of the new edition? Let us know on the Warhammer 40,000 Facebook page, Instagram and on Twitter using #New40K. * In fact, the full and terrible truth behind their plans will soon be revealed in the climactic final book in the Psychic Awakening series – Pariah…
  13. Confirmation que la boite de lancier permet de faire que 9 troupiers et 1 chef. Quand on regarde la grande grappe il y a 4 lances mais 5 torses. Et la petite grappe permet de faire le chef et possède 1 lance... Dommage
  14. Ce serait quand même plus juste davoir le même nombre de PC entre les 2 armées en fonction du nombre de points. J'ai jamais joué en vu mais j'ai bien l'intention de my mettre avec la v9, hâte davoir tout ça dans les mains
  15. J'ai tout de suite pensé Lumineth. Le Hibou est la représentation de Athena dans la Grèce antique. Elle est la déesse de la sagesse et je pense que ça leurs correspond assez bien. En plus ça colle avec l'inspiration grec des Lumineth. En tout cas c'est étonnant davoir autant de RE à la suite qui semble coller à AoS. Ca cache quelque chose
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