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La Tragédie McDeath


Miles

Messages recommandés

Le 17/08/2020 à 00:26, Miles a dit :

On se demandait comment se faisait il d'avoir des figurines officielle qui ne correspondait pas à leur description (notamment en armement).

 

À l'époque, ils arrivaient parfois que les figurines soient reclassés mais pas forcément réfléchi pour un supplément en particulier ou avec une idée de son utilisation ludique.

 

Le 17/08/2020 à 00:26, Miles a dit :

Parmi elles on se demandait si Juggo était un Nain (M3, figurine officielle) où pas (I5, jeton officiel). Son nom peut être aussi bien nain que Norse.

On se demandait aussi si nain il était, s'il fallait le considérer comme un tueur de troll.

Pour Patatovich c'est oui aux deux (et le partit que j'ai pris mais j'ai un doute quand même)

 

C'est pas plutôt un Nain Berserk Nordique ? On va dire que son I5 vient de son alcoolisme et sa frénésie (une forme particulière de drunkmastering ;) )

 

Le 17/08/2020 à 00:26, Miles a dit :

Banquo, pareil: Figurine officielle, dessin du poster et jeton avec cotte de maille et hache à demain, profil avec épée bouclier seulement.

Très étrange. D'autant qu'en temps que proche du roi, pas d'armure, ça fait un peu pouilleux non? Quel partit prendre?

 

C'est aussi un berserk ou un équivalent écossais, bref rien d'illogique à ne pas porter d'armure. Il doit être respecté et être lieutenant pour sa rage impressionnante.

 

Le 17/08/2020 à 00:26, Miles a dit :

Les chevaliers de Hark Ness: Profil étrange. Des humains avec +1 en endu? Erreur, pas erreur? En terme de BG, ils semblent être une sorte de milice professionnelle au service de Darth.

 

Pas courant oui. Peut-être un délire de Richard.

 

Le 17/08/2020 à 00:26, Miles a dit :

Dokko McCoulaghan: Alcoolique où pas? Sont clan l'est, mais ce n'est pas précisé sur sa fiche? Parce que c'est évident? (J'ai fait le choix de le peindre sobre du coup. Patatovich pense pareil)

 

C'est un Laird/lord rien de plus effectivement. Peut-être qu'il est lord parce qu'il a vaincu le fléau de l'alcoolisme ^^

 

Le 17/08/2020 à 00:26, Miles a dit :

Est ce qu'il serait de bon ton de faire porter un Tartan commun à McDeath (cousin du roi) et à Donalbane (fils du roi)? Une sorte de Tartan royal pour marquer leur statut? Ou est ce que McDeath devrai avoir le siens en temps que McDeath?

 

Alors là il faut regarder dans les traditions écossaises. Les deux se valent !! Il faut peindre 2 versions ;)

 

Le 17/08/2020 à 00:26, Miles a dit :

Enfin le soldats de Dunco à la bataille "0" publié dans le white dwarf sont indiqué comme "escorte monté" mais n'ont pas de chevaux et le même profil et équipement que les clansmans. Erreur? Oublis? C'est pas sensé être une garde royale? (Patatovich rappelle qu'ils sont pris par supprise de nuit, mais tout le reste de leur camps à visiblement le temps d'enfiler son armure comme l'indique les profils donc pourquoi pas eux?)

 

Bonne question…

 

Le 17/08/2020 à 00:26, Miles a dit :

On cherche aussi une idée à quoi peuvent correspondre les titres: Laird, c'est la tête d'un clan, mais Thane et Jarl, à part reprendre des terme de l'époque, dans le contexte qu'on nous donne c'est un peu brumeux... Y'as l'air d'en avoir un certain nombre mais pendant la campagne, à part Darth et McDeath, pas l'ombre d'un...

 

Shakspeare…

https://fr.wiktionary.org/wiki/thane

thane \tan\ masculin

  1. (Histoire) Titre correspondant à celui de gentilhomme campagnard, dans l’Angleterre médiévale.
    • Le thane de Cawdor vit, gentilhomme prospère ; et, quant à être roi, cela n’est pas plus dans l’horizon de ma croyance que d’être thane de Cawdor. — (Shakespeare, Macbeth, traduction de Shakspeare et son oeuvre - Alphonse de Lamartine - 1865, p. 241)

Jarl ou Comte/Earl and co vient sûrement d'une influence Norse ou bien que le clan est sous "suzeraineté" norse.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Comte_des_Orcades#Comtes_écossais_des_Orcades_sous_suzeraineté_norvégienne

 

Le 17/08/2020 à 00:26, Miles a dit :

Voilà et sinon le merdier de la carte

Iskergow sertait elle la capitale? Le roi s'est fait embusquer sur la route de Runsinane à Glen Givet. Cette route semble mener à Iskergow est c'est la plus grosse ville du coin (d'après le dessin).

Slacnadoc: Serais ce la demeure des Greevant? Plausible pour moi.

Une idée sur à qui peuvent êtres liées les lieux de  Château Annack, Bulloch etBurnam Down, mentionné sur la carte mais pas dans la campagne? Peut être des références à d'autre publications?

(Pour le dernier pointPatatovich nous dit qu'il n'y as pas eux d'autres publications en rapport)

 

Pas d'autres sources. C'est pour donner du cachet et de la profondeur je dirais.

Sinon Hark Ness  https://en.wikipedia.org/wiki/Harkness_(surname)#Family_name Famille ecossaisses ça sonne Darkness aussi

 

https://www.google.com/search?q=macbeth+geography+shakespeare

https://fi.pinterest.com/pin/466474473884136425/

 

40dd4ff9e7085e556ce161a9ae8e4758.png

 

 

Le 17/08/2020 à 00:26, Miles a dit :

Enfin: Si vous deviez émettre un avis: Ou selon vous à eu lieux la bataille contre les Nordiques et les rebelles ou Mc Death à Brillé? Et d'où venaient les rebelles?

Pas d'idée. Tout est possible.

Les citoyens d'Albion de l'est sont ll tous membre d'un clan où d'un autre? La question c'est par exemple: Qui peuple Dungan Hill en temps normal (à part des orques quoi!) Si oui, y'as il un Clan McWreker en albion de l'Est? Ou le sorcier est il un étranger?

 

Pas bien d'idée

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Merci!

 

il y a 20 minutes, Dreadaxe a dit :

C'est aussi un berserk ou un équivalent écossais, bref rien d'illogique à ne pas porter d'armure. Il doit être respecté et être lieutenant pour sa rage impressionnante.

 

Je ne l'avais pas envisagé comme ça. Ca me réconcilie un peu avec l'idée du mec sans armure :)

 

il y a 22 minutes, Dreadaxe a dit :
Citation

Dokko McCoulaghan: Alcoolique où pas? Sont clan l'est, mais ce n'est pas précisé sur sa fiche? Parce que c'est évident? (J'ai fait le choix de le peindre sobre du coup. Patatovich pense pareil)

 

C'est un Laird/lord rien de plus effectivement. Peut-être qu'il est lord parce qu'il a vaincu le fléau de l'alcoolisme ^^

 

Mais il n'essaye pas d'arrêter ses hommes au Loch Lorm? Mmmm Dokko, victime où manipulateur?

 

il y a 24 minutes, Dreadaxe a dit :

Il faut peindre 2 versions

 

Des carreaux! Dreadaxe, t'as gagné, je te classe dans les sadiques!

 

il y a 25 minutes, Dreadaxe a dit :

Thane et Jarl

 

Oui, pareil... Mais à part justement les titres historiques... Tu pense qu'il faut les appliquer bêtement à Albion?

 

Par contre Wiki dico semble un peu à la ramasse. "Gentillomme Campagnard" quand Wiki classique me les présente plus comme des Barons puissant. Subordonnés aux Earl/Mormaer.

 

Mais est ce que dans ce cas, Darth serait supérieur en titre à McDeath? (Avant l'Usurpation) Ou Jarl est juste un équivalent de Thane en Albion?

 

Perso, la manière que je verrais pour rationaliser serait que Thane où Jarl représente le responsable d'une région, région à son tour peuplée de clan... Albion Est semble trop petite pour avoir un grade encore entre Thane et roi à mon sens. Qu'en dite vous? Le Jarl militairement n'as accès qu'a ses hommes propres (les chevaliers pour  Darth, les orques de facto pour McDeath) et aux clans qui veulent bien le suivre? (Aucun des deux ne semble avoir de clan en soutient actif venant de leurs dominion... est ce que ça exclu cette possibilité? Sachant que ni les McCoulaghan ni les Mc Ewman ne serait logiquement dépendant de Hark Ness, puisque faire la jonction est ardu (Bataille de Dungan Hill)

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  • 2 mois après...

Du background non officiel de Critical Hit

https://web.archive.org/web/20020211065725/http://role-play.co.uk/wfrp/albion_isles_geography.shtml

 

Citation

THE ALBION ISLES

Albion is a relatively small island located to the northwest of the Old World. It is a place of inclement weather, boggy fens, chilling mists, and a rigorous independence from the countries south of the Middle Sea. It has a unique culture built upon the many tribes that migrated and invaded from the continent before and during the time of Sigmar.

Despite the presence of a single unifying King the island is not wholly a unified country. The Ealdormen and Thegns seek to get all they can to further their aims, first from their shires, with some, notably the Thegns of the west, advocating piracy as a perfectly acceptable means of gaining wealth. Even the Druids of the Druidic Circle use their pawns, the Bards, to travel about the land to not only spread the word of the Old Faith, but to keep an eye on the King's Court.

GEOGRAPHY

Map of the Albion & Morien

Warhammer Maps | Fantasy map, Warhammer fantasy, Warhammer

The island of Great Albion lies to the north west of the Old World. The Middle Sea separates Great Albion from Bretonnia with the Sea of Claws to the island's east. To the north lies the island of Albany, to the west Morien and still further west and a little north, is the island of Aeryn.

Sherweald Forest is by far the largest body of woodland in Albion for its borders touch five out of the six counties, excluding Saxony. It is roughly 140 miles in diameter with much of it covering Westryk and Eastshire. It provides plenty of subsistence for the locals and plenty of aggravation from the Goblinoids and Bandits that live there of which there are far too many. The burial mounds of a bygone age can be found in places in this forest.

Andredesweald Forest lies in the Earldom of Diocletia. It is possibly the safest of all forests in Albion as the High King, and many of the Earldom's Knights, use it for hunting. In the deepest depths of the forests lie the barrows of dead noblemen of ages past. It would be a foolish man indeed to plunder the riches of these barrows.

Haredesweald Forest lies in Saxony and covers the western and northern parts of the earldom. It used to be a beautiful forest until the Incursions of Chaos of 2300 IC. Monstrosities attacked Albion from this forest and used it as a temporary base. When the foul Chaos mutants were finally beaten they weren't wholly destroyed. Many of the defeated horde dispersed to the forests and hills throughout the island, but some stayed behind to nurse their wounds. However the northerly parts are less gloomy being inhabited by creatures of legend such as Dryads, Treemen and Zoats.

Ynys Wydryn are the only real mountains in Albion. They occupy the centre of the island from the Duchy of Berengaria and Dumnonia to the northerly borders of Westryk and Eastshire. The only inhabitants to set foot in these mountains are the military, the well-armed or the foolish, as the Incursions of Chaos have ensured a ready supply of Beastmen lurking in its lofty heights. The rare Great Eagles fly amongst the tallest, mist-shrouded peaks and mysterious loch monsters lurk in the depths of the few tarns to be found.

Troll Tarn is full of live-stock and a few brave souls will fish at the tarn to reap a bountiful harvest. The reason why there is this trepidation is because of the River Trolls that are supposed to live there. They have certainly lived there for a century or two and it seems that whenever fishermen fish at the tarn they don't return. Of course, the place is also frequented by Goblinoids and bandits.

River Mere. This river runs through the centre of the capital, Bodiun. It is at its widest where the river's estuary enters the Sea of Claws. Ocean going vessels, mostly long-ships, are harboured at the docks and wharves of which there are few.

River Heaver. This river flows from the Ynys Wydryn Mountains into the Sea of Claws. Closer to its spring, the river is very cold, but despite this prospectors still climb to its point of origin hoping to find precious minerals that it sometimes spills out. At times these prospectors are found and slaughtered by the native Goblinoids.

River Saffron. This river originates from the Ynys Wydryn Mountains and flows through the county of Eastshire where it enters the dreaded Fimir Marshes. It is the longest of all the rivers of Albion. The river has surprisingly clear water up until it enters the eastern half of Eastshire where the banks turn into hazardous swampy mire.

Vectis (and the other islands). Vectis is a small island off the south coast of Saxony and Diocletia. It doesn't contain any notable ports, just small fishing villages. It is governed by the nearby port of Mercia. Vectis isn't the only tiny island dotted about Albion but it is the only one which is habitable. The island off the western shores of Saxony is very mountainous and the Albions stay well clear of it. The smaller islands off the coasts of Dumnonia and Berengaria are nothing but windswept, desolate, places occasionally visited by humans.

A BRIEF OVERVIEW OF THE SURROUNDING ISLANDS

Morien

Smaller than Albany and Aeryn, but far more civilised, Morien maintains a friendly relationship with Great Albion (probably due dynastic ties). A single road connects the three main kingdoms of Alawn, Gwron and Plennydd due to the lack of water-ways in the country. The people here are rich in spirit and marvellous singers, but tend to be somewhat smaller and stockier in physique than the people from the other islands. The Moriens form the last remnants of the very first Albion settlers some 3,000 years ago. The first settlers were of Estalian and Breton descent and to this day, like the Aeryans, they have a swarthy look and dark hair. Indeed the Moriens, as some Tilean scholars claim, are the last remnants of the Tilean Empire from Albion.

Albany

Just to the north of Great Albion is the island of Albany. It is the most mountainous of all the islands with a geography much like Norsca's. Ferocious tribes live in Albany and some occasionally raid the northern coasts of Albion. They are incredibly loud and boisterous and enjoy downing considerable amounts of ale. Alban's origins probably originate from Norsca although since the coming of the Jutones, who pushed the Breton-Albions away from arable lands, Albans have a mixed people of ruddy, red complexions (the true Albans) to those with jet-black hair (remnants of the first settlers from Albion).

Aeryn

Aeryn is equal in size to Albany but considerably less mountainous. The people that live here are deeply religious and care not for the politics of the other islands and care even less for the politics of the Old World. Aeryans tend to have jet-black hair and dark eyes with very pale skin. They share many traits from Moriens as many Breton-Albions fled to this island during the time of Sigmar.

THE EARLDOMS

There are six Earldoms that comprise Albion, each is ruled by an Ealdorman (save Diocletia as it is ruled by the King). They are: Diocletia, Saxony, Eastshire, Westryk, Dumnonia and Berengaria. Each one has varying influence in the way in which Albion is run. Not surprisingly Diocletia and Berengaria have the biggest say in matters of government. The southern Earldoms mine copper, iron and chalk, whilst the northern ones mine coal and precious minerals and metals.

Each Earldom is comprised of several shires and each shire is ruled by a Thegn, which may also consist of several villages and small towns.

VILLAGES

Villages in Albion are identical to those of the Old World. Each village has a population of around 10D10 commoners. The more affluent villages, i.e. those with halls or temples, are ruled by Thegns. The villages consist of a combination of log and stone houses grouped around their ruler's house. The log houses consist of split trunks of forest timber, set vertically side by side, comprising the walls. The wealthier villagers, usually the farmers, will have a combination of both stone and timber.

TOWNS

All towns have a Great Hall where the noblemen meet to discuss the well-being of the town, shire, or Earldom. The Great Hall will often be in the town's castle. All towns have a garrison of professional soldiers (who will almost certainly belong to the household of the ruling Ealdorman/Thegn). 

A town has a population of D4-1x1000 (min. 1000). Like all towns of the world, the commoners from nearby villages come to fill the market squares and trade with their goods. Each town has a castle which is ideally built on a hill in the centre of the town or at least one very near it (a fort in this case). Coastal areas rely on the protection offered by a Shore Fort.

DIOCLETIA

The Earldom of Diocletia is directly ruled by the High King of Albion from the city of Diocletia (pop: 11000). Diocletia is essentially a castle, a harbour, and lots of houses. A wall and a ditch completely surrounds the perimeter of the city for protection against land and sea invasion. The Earldom itself also has scattered Shore Forts, constructed to guard the seaways into Albion and to also dissipate any attacks that would otherwise threaten the capital.

The City of Diocletia is wealthy and acts as the focal point for trade in Albion and merchant ships from the continent of the Old World can be found in its quays, from Marienburg and Norsca, L'Anguille, Brionne, Bilbali, and sometimes ships as far afield as Luccini, Remas, and Miragliano. This close association with many different cultures and nationalities has made Diocletia the pillar of civilisation in Albion. It is even rumoured that the Bards, in-league with their Druidic masters, convince Old Worlder merchants to buy stock, no matter how worthless, by virtue of their magical, musical talents.

SAXONY

The Earldom of Saxony is home to the powerful and influential Druidic Priests of Great Albion. The people of this county see themselves 'apart' from the affairs of the other Earldoms. It is often said that the Druidic Circle has more say in affairs of government than the Ealdormen and Thegns. This is partially true for the Druids wield enormous power in Albion. 

It rains incessantly in Saxony as the winds bring the rain from the Great Ocean. The small mountain range in the Earldom's south west is inhabited by a large concentration of Beastmen and other creatures of Chaos.

The greatest stone circle to the Old Faith in the world lies in Saxony. Druids from all over the Old World make pilgrimages to this great monument once in their lives. Consequently the power of nature is exceptionally strong in this Earldom. The centre of government is the city of Mercia (pop: 8000) ruled by the Ealdorman Gildas Burnicia.

EASTSHIRE

Eastshire is sparsely populated with much of the Earldom being comprised of swamps, bogs and fens. The mists hang over these swamps like a cloud hiding the creatures that have lived here for thousands of years. The Fimir were the soul inhabitants of the island until the humans crossed the Middle Sea thousands of years ago. The Human population never venture into the east of the county where the Fimir are dominant, they remain further to the west where the land is fertile and arable. The centre of government is the town of Durnovaria (pop: 3500). The Ealdorman Dunstan is very corrupt and nasty, and taxes his people to the limit in order that his outrageously rich lifestyle can be kept. Eastshire is full of outlaws and highwaymen, which has much to do with Dunstan than anything else.

WESTRYK

Westryk has a few coal mines that the population exploits for profit. The farming here is both a mixture of cattle and crops, with the northern half of the county dedicated to the former as the slopes steadily become mountainous. The centre of government here is the town of Wickford (pop: 2750) ruled by the Ealdorman Theodore.

But Westryk holds a sinister secret. It is known that several of the Earldom's Thegns actively encourage the powerful clans of the shires to partake in piracy in the Sea of Morien and to actually raid the coastal regions of Morien itself. At the moment the ruling Ealdorman, Theodore, has said nothing about this, but it is believed that his own personal coffers are filling up due to this piracy.

DUMNONIA

The Earldom of Dumnonia lies on the west side of the Ynys Wydryn Mountains. Apart from the eastern side of the county, being mountainous, the western side is relatively flat and fertile but cattle farming is the popular choice rather than growing crops, due to the colder climate. 

The centre of government in Dumnonia is the town of Venta (pop: 2000) ruled by the Ealdorman Visigoth. The most ancient forms of Druidic practices are still apparent in Dumnonia but little is done to stop this. Like the Earldom of Westryk, some of the Dumnonia shire clans are actively involved in piracy.

BERENGARIA

The castle-city of Anderida (pop: 8500) lies protected by a natural horseshoe of mountains. It is the largest Earldom in Great Albion and is ruled by the High King's brother, Morgdred, the Duke of Berengaria. Despite the Earldom's size it is sparsely populated and the main areas of habitation lie along the coasts and in the small mining settlements. The north of Berengaria is very mountainous with much of it impassable leaving the only real safe way, to the northern reaches of the Earldom, travelled by the coastline. Berengaria also has a sizeable goblinoid population. Like Dumnonia, the commoners of Berengaria uphold the most ancient traditions of the Old Faith by sacrificing livestock and cattle to the spirits of nature.

 

 

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Salut !

 

Le sujet m'intéresse énormément puisque je me fade le rafraichissement de la campagne, notamment en traduisant la carte proposée, mais j'ai un sérieux problème : la plupart des annotations de la carte (écrites en rouge) sont quasi illisibles pour certaines. Est-ce que, par hasard, l'un d'entre-vous aurait un scan ou quelque chose de ce genre, me permettant de les lire correctement ? Je ne voudrais pas avoir à en passer certaines sous silence à cause de ça, c'est frustrant :/ . J'ai bien trouvé quelques scans sur le web, mais ils ont tous ce même problème...

 

Merci d'avance !

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Le 03/11/2020 à 18:23, Valnar Nightrunner a dit :

Salut !

 

Le sujet m'intéresse énormément puisque je me fade le rafraichissement de la campagne, notamment en traduisant la carte proposée, mais j'ai un sérieux problème : la plupart des annotations de la carte (écrites en rouge) sont quasi illisibles pour certaines. Est-ce que, par hasard, l'un d'entre-vous aurait un scan ou quelque chose de ce genre, me permettant de les lire correctement ? Je ne voudrais pas avoir à en passer certaines sous silence à cause de ça, c'est frustrant ? . J'ai bien trouvé quelques scans sur le web, mais ils ont tous ce même problème...

 

Merci d'avance !

 

J'ai pas la carte dans ma boîte ?

Je ne peux pas t'aider.

 

@Patatovitch

@Miles

@Captain Frakas

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C'est partit! @Valnar Nightrunner

 

Alors l'île tout en haut "Castle McEwman"

 

Le Village côtier entouré de forêt "Slacnadoc"

Le Village côtier à gauche du précédent, hors de la forêt: "Winwood"

La forêt en dessous de ces villages, à droite de la carte "GREAT FOREST OF (et la je suis emmerdé c'est pile sur la pliure de la map. Je pense en plissant bien les yeux) FAGMAR"

Le Château sur une colline dans la même forêt "Hark Ness"

Si on suis la route depuis Hark Ness, on arrive à une colline/montagne avec un moulin "Dungal Hill"

La rivière juste à côté c'est "River Roche"

Le petit village entre les montagnes et le lac tout en bas de la carte "Keyler Maltery"

Le lac "Loch Lorm"

Le château un peu au dessus du loch lorm vers la gauche "Castel Annack"

Au dessous de Castel Annack, les petits collines vertes "Burnam Dowm"

La rivière au dessus du cercle de pierre, toujours "River Roche"

Au dessus de Castel Annack, la forêt "Klintys Wood"

La croisée des chemins en haut de la même forêt "Bolland Glen"

En suivant la route vers le haut/gauche depuis Bolland Glen, un château collé aux montagnes "Runsinane"

Au milieu des montagnes, un village à la croisée des chemins "Glen Givet"

Au dessous de Glen Givet, un autre village dans les montagnes "Balloch"

Et enfin à gauche de Glen Givet, une ville sur la côte "Iskergow"

 

Voilà et Sinon j'ai terminé les conversions et peintures de Donalbane, McDeath et Lady MCDeath! Ca avance ça avance!

Modifié par Miles
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Le 07/11/2020 à 22:57, Miles a dit :

C'est partit! @Valnar Nightrunner

 

Alors l'île tout en haut "Castle McEwman"

 

Le Village côtier entouré de forêt "Slacnadoc"

Le Village côtier à gauche du précédent, hors de la forêt: "Winwood"

La forêt en dessous de ces villages, à droite de la carte "GREAT FOREST OF (et la je suis emmerdé c'est pile sur la pliure de la map. Je pense en plissant bien les yeux) FAGMAR"

Le Château sur une colline dans la même forêt "Hark Ness"

Si on suis la route depuis Hark Ness, on arrive à une colline/montagne avec un moulin "Dungal Hill"

La rivière juste à côté c'est "River Roche"

Le petit village entre les montagnes et le lac tout en bas de la carte "Keyler Maltery"

Le lac "Loch Lorm"

Le château un peu au dessus du loch lorm vers la gauche "Castel Annack"

Au dessous de Castel Annack, les petits collines vertes "Burnam Dowm"

La rivière au dessus du cercle de pierre, toujours "River Roche"

Au dessus de Castel Annack, la forêt "Klintys Wood"

La croisée des chemins en haut de la même forêt "Bolland Glen"

En suivant la route vers le haut/gauche depuis Bolland Glen, un château collé aux montagnes "Runsinane"

Au milieu des montagnes, un village à la croisée des chemins "Glen Givet"

Au dessous de Glen Givet, un autre village dans les montagnes "Balloch"

Et enfin à gauche de Glen Givet, une ville sur la côte "Iskergow"

 

Voilà et Sinon j'ai terminé les conversions et peintures de Donalbane, McDeath et Lady MCDeath! Ca avance ça avance!

Rhôôôôô !! Merciiiiii !!! ?

 

Je vous posterais le résultat une fois que j'aurais fini ! Je vais vous chiader ça aux p'tits oignons si ça vous intéresse !! ;)

 

Tant que j'y suis !! Si ça intéresse quelqu'un, j'ai une bonne collection de cartes géographiques du monde de Warhammer (toutes en français, dont deux cartes de l'Estalie, une géographique, et une autre politique). Vous trouverez tout ça ici, servez-vous c'est fait pour. Je sais que c'est un poil hors-sujet, mais le fait de bosser sur cette carte pour Mc Death m'y fait penser.

 

https://ahqnewgen.clicforum.com/t80-Les-Cartes-du-Monde-de-Warhammer.htm

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il y a 43 minutes, Valnar Nightrunner a dit :

Tant que j'y suis !! Si ça intéresse quelqu'un, j'ai une bonne collection de cartes géographiques du monde de Warhammer (toutes en français, dont deux cartes de l'Estalie, une géographique, et une autre politique). Vous trouverez tout ça ici, servez-vous c'est fait pour. Je sais que c'est un poil hors-sujet, mais le fait de bosser sur cette carte pour Mc Death m'y fait penser.

 

https://ahqnewgen.clicforum.com/t80-Les-Cartes-du-Monde-de-Warhammer.htm

 

Bien bien !

Si tu en cherches d'autres

http://touteslesplublicationsgw.com/owncloud/index.php/s/Jedkz9W1vF73QJd?path=%2FMonde Connu (Warhammer%2C Blood Bowl%2C Mordheim ...)%2FCARTES DU MONDE CONNU

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Il y a 3 heures, Dreadaxe a dit :

Excellent ! ^^ Y a plein de choses intéressantes là-dedans ? Merci à toi !

 

(pour en revenir à la carte de Mc Death, il y a une annotation que je ne pourrais pas traduire... C'est trop complexe, trop subtile... ? "Klintys Wood" -_- Je n'aurais pas cru qu'ils oseraient un truc pareil, je viens de le voir ?

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Il y a 8 heures, Patatovitch a dit :

Tu n'es pas obligé de traduire ce jeu de mot immortel. Regarde Robin des bois. En français, il habite bien la forêt de Sherwood et pas le "bois de Sher".

Ho je n'avais pas vraiment l'intention de le traduire, c'était une blagounette ^_^ C'est clair que je le laisserais tel quel. Je ne traduirais d'ailleurs pas certaines autres choses (comme "Loch" par exemple, ça fait bien plus couleur local comme qui dirait).

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Le 07/11/2020 à 22:57, Miles a dit :

Alors l'île tout en haut "Castle McEwman"

 

Le Village côtier entouré de forêt "Slacnadoc"

Le Village côtier à gauche du précédent, hors de la forêt: "Winwood"

La forêt en dessous de ces villages, à droite de la carte "GREAT FOREST OF (et la je suis emmerdé c'est pile sur la pliure de la map. Je pense en plissant bien les yeux) FAGMAR"

Le Château sur une colline dans la même forêt "Hark Ness"

Si on suis la route depuis Hark Ness, on arrive à une colline/montagne avec un moulin "Dungal Hill"

La rivière juste à côté c'est "River Roche"

Le petit village entre les montagnes et le lac tout en bas de la carte "Keyler Maltery"

Le lac "Loch Lorm"

Le château un peu au dessus du loch lorm vers la gauche "Castel Annack"

Au dessous de Castel Annack, les petits collines vertes "Burnam Dowm"

La rivière au dessus du cercle de pierre, toujours "River Roche"

Au dessus de Castel Annack, la forêt "Klintys Wood"

La croisée des chemins en haut de la même forêt "Bolland Glen"

En suivant la route vers le haut/gauche depuis Bolland Glen, un château collé aux montagnes "Runsinane"

Au milieu des montagnes, un village à la croisée des chemins "Glen Givet"

Au dessous de Glen Givet, un autre village dans les montagnes "Balloch"

Et enfin à gauche de Glen Givet, une ville sur la côte "Iskergow"

 

La carte de Albany patchée de Kalevala Hammer confirme entre autre Fagmar

Albion https://www.kalevalahammer.com/p/page13.html [lien à mettre à jour sur le Verrah]

https://lh4.googleusercontent.com/-e_GblmJWIiY/Uwzx3OX32lI/AAAAAAAAAGA/jy3kseSyE0U/s5000/Albion_2.jpg

gzOStne.jpeg

 

 

Le 07/11/2020 à 22:57, Miles a dit :

Voilà et Sinon j'ai terminé les conversions et peintures de Donalbane, McDeath et Lady MCDeath! Ca avance ça avance!

 

Cool ! Avec du flocage j’espère ;)

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Le 10/11/2020 à 08:15, Patatovitch a dit :

Tu n'es pas obligé de traduire ce jeu de mot immortel. Regarde Robin des bois. En français, il habite bien la forêt de Sherwood et pas le "bois de Sher".

L'exemple n'est pas bon, car "la forêt de Sherwood" est une traduction relativement fidèle de Sherwood Forest, le nom anglais de la forêt : https://en.wikipedia.org/wiki/Sherwood_Forest

 

(Alors, certes, n'a pas été choisi une traduction plus complète telle que "la forêt de Boiscomté", que l'on eût pu imaginer dans un univers merveilleux qui ne se veuille pas spécifiquement le théâtre d'un affrontement breton entre Normands et Anglo-Saxons).

Modifié par Captain Frakas
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  • 1 mois après...

Intéressant

https://awesomeliesblog.wordpress.com/2020/12/18/the-wfrp-story-xxxv-good-game/

Citation

 

The tale of ancestral vengeance echoes Shakespearean drama, especially Hamlet. The characters Mickelson, Giltbrook and D’Eric are perhaps even based on Rosencrantz, Guildenstern and Yorick in that play. A similar conceit is, of course, also employed in Richard Halliwell’s Tragedy of McDeath, published four months later (see further part XXXI). The two scenarios may have been under development at the same time, or perhaps ‘The Web of Eldaw’ was a forerunner of McDeathShakespeare is not the only literary inspiration, however. The story of Cassandria and the Beast of Eldaw follows de Villeneuve’s Beauty and the Beast (1740).

The Crown of Kings shares it name with the object at the heart of Steve Jackson’s Sorcery! saga for Fighting Fantasy (1983-5), though its properties are different. 

Albion is presented in very little detail in the scenario. What little information is given is consistent with the depiction in McDeath. It is a feudal land of competing kingdoms with a British or Irish feel. Whereas in McDeath East Albion is based on historical Scotland, in ‘The Web of Eldaw’ North Albion seems to lean more on Irish and English inspirations. The O’Flynns share their name with the supposed descendants of Lugaid Mac Con, the mythical High King of Ireland. The sprinkling of place names in the adventure have an English ring: Lucanfell (possibly to be connected with the notorious Earl of Lucan), Scala-fen waterfall (perhaps influenced by Scafell and Scafell Pike) and the Witch-woods. The use of the title thane conforms to British, rather than Irish, usage.

The names of characters in the adventure are a geographical gallimaufry. They mix Irish (Rynn, O’Flynn), English (Giltbrook***), Welsh (Raglann), Nordic (Mickelson, Ragnar), Iberian or Italian (Rolando) and Greek (Cassandria) influences.

 

 

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