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V9 - Codex Drukhari


HTR_Bölzer

Messages recommandés

Il y a vraiment des choses intéressantes dans ces leaks je trouve. 
 

deja, les prophètes of flesh vont rester très tanky ... même,si on a pas la résistance d’un terminators dearhwing, le fait d’avoir des unités super opé à 8 pts le pecore qui ne se fait blesser que sur du 4+ ( sauf si f8 ou plus en face ) , bah c’est quand même sacrément sympa , sans compter la petite invu derrière .

 

Je trouve que nos petites unités satellites comme les hellions, les scourges ou les mandrakes retrouvent un véritable intérêt dans la construction d’une liste druk. 
 

pour ce qu’on a pu en voir , on constate que GW a l’air de tenir ses promesses ... les druks améliorent un peu leur profil ( de l’invu , de l’armure, des attaques selon les unités  ) , des  armes deviennent plus intéressantes ( au close avec la pa-1 des dagues et des claives des incube , au tir avec les lance de feu , les lances des ténèbres, les fusils disrupteurs ) , et on commence à voir poindre des bonus /règles/stratagèmes qui vont dans le bon sens pour des parties v9 hautes en couleur ( les mandrakes  qui peuvent repartir en fep , les hellions qui peuvent désengager et charger , le vect qui bien placé , peut être vraiment un poison dans la gestion de pc adverses etc ...) .

 

On a encore plein de choses à découvrir , mais perso, j’ai hâte de tester plein de listes et d’unités ^^ 

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Tout ça semble vraiment sympa. Apres les reaver à 10 points pièces avec 2pv par tête ça me semble vraiment peu cher. Ca sent quand même la coquille ou alors j ai loupé un truc. 

 

Les hellions ont l air vraiment pas mal. Ils sont complètement jouables et en plus relativement létaux.  C est pas mal!

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Possible qu’elles soient  à 20 pts en Espagne mais en anglais elles sont à 10 !!! A voir avec la vf mais là vo va primer sur les autres versions !!!!! ???????  oui c’est petit mais quand même 
Laissé moi l’espoir du full moto !!!!  
assez heureux du prix du kabalite mais les cérastes reste chère !! je trouve , à avoir vraiment avec les règles obsessions et drogues 

Modifié par primate
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J'ai pas le courage de tout traduire, donc je pose ça là ^^

 

From facebook. Dude is legit, he posted a picture with himself and the book.

Due to character limits and mess in the comments, I compiled all the info collected into this post.
Before you ask more, read the whole thing - the answer might have already been provided. I will post no photos nor points due to trade agreements, so do not ask about them.
Straight from the top: I have just returned to 9th edition and have not played DE, so I can't gauge if models are better or is the book is going to be competetive. It looks nice and fun, that's for sure. There is a Succubus and Haemy equivalent to the Master Archon. Haemy gains an ability to return to life like Saint Celestine, a nasty once-per-battle relic (D3 mortals on 2+, the unit loses Aura abilities and can't benefit from Auras till your next turn) and his Warlord Trait lets him ressurect Wracks, Super-Succubus consolidates at 6' and does not have to finish closer to an enemy models (which is crazy ass balls) brutal Artifact Weapon (+2 S, -4 AP, D2, wounds 6+ ignore invulnerable saves) and a Warlord Trait that allows her to switch out her normal Attacks for 3+number of enemy models 2' around her.
All leaders gained an aura - Archon now buffs Kabal Core and Incubi, giving rerolls of 1s to hit, succubus gives rerolls of 1s to wound for Core Wych Cult, Haemy buffs Core Covens with +1 Toughness and now can geal Grots and coven Monsters.
Bloodbraids return - as Trueborn, one unit, they have WS 2+, bonus Ld and upgraded Blade Artists (6+ to wound gain -1 AP, bloodbraids gain -3 AP), wracks also get one unit like this Haemoxytes - +1 Inv save, bigger Ld and once per phase, they ignore damage from a first failed saving throw.
Lelith has Blade Artists (like all wyches), rerolls hits and wounds against Characters, gets a succubus buff Aura (so basically now named and non-named Characters have an interchangable buff aura, which is awesome), has 4+ inv with -1 to hit when she is hit in CC, sghe consolidates +3' and does not have to consolidate to the nearest enemy and she has No Escape, so enemy units can't escape unless they pass a Ld test.
Drazhar gains Blade Artists (6s to wound gain -1 AP, so he has AP-4 on 6s), he can fight twice EACH FIGHT PHASE. He gets -1 Damage to a minimum of 1 (both shooting and melee), has 4+ inv, has tormentors and allows incubi to reroll 1s to wound.
Urien deals 1 mortal on 6+ to each enemy in Engagment Range at the start of Fight, he ressurects once per battle like Celestine, halves the damage he takes (to a minimum of one), buffs toughness like a normal Haemy, but also buffs Strength and Ld by 1 for covens, so he makes stuff really punchy.
HO BOY, Blade Artists are an unviersal army rule now! Incubi, Mandrakes, basically anything Drukhari has it now. WIth luck, even Kabalites can now punch much tougher stuff.
Incubi also have tormentors like Drazhar, so no escape from them with a failed Ld test. If klaivex is alive, 6s to wound deal +1 Damage, Wracks still have nots of weapon options on the Acothyst, Wyches seem to be better - Blade Dancers give them a much needed punch and their No Escape rule gives enemies -1 to Ld roll for each Shardnet and Impaler in the unit. Kabalites seem unchanged mostly, but Phantasm launchers now cause Mortal Wounds on hits - if you hit, roll a 2d6 and it deals a mortal wound if you rolled over their Ld. Mandrakes are hit on -1 and once per battle, you can relocate them and set them up in the next turn 9' away form the enemy. Grots have basic T5 now and the whole unit can have Liquifiers.
Reavers look to be mostly unchanged, hellions can now charge after a fall back, scourges are also mostly the same. Talosi and Cronosi have Power from Pain and Blade Artists too, they now can Explode. Cronos buffs characters and Core units with rerolls of 1s to wound. If he kills a model in melee, he can heal Core models or return lost models to the unit, if it's a 1 wound squad. Ravagers have Night Shields, so does Raider, bigger transport capacity confirmed, Spilnter Racks now makes unit inside treat shoots from Rapid Fire as if they were in half range (holy crap), Venom has a Flickerfield, which is a Night Shield but also reduces Hits by -1. The fliers also have Night Shields.
No Vect XD, here are point changes (only up and down, no numbers, trade agreements):
Archon - few points cheaper,
Reavers are cheaper,
Venoms cheaper,
not much has changed here it seems, but lot of stuff is buffed, so basically no upping prices despite units and models gaining new abilities.
Obsessions:
Black Heart - treat PfP as one higher, if you have an Archon, Mercenaries benefit from it too, +1 Ld, reroll 1 failed hit in shooting/fighting
War Trait: Roll a 6s when op uses a Stratagem. On a 6 you gain a Command Point.
Relic - reroll 1s to wound for Core units around the bearer, if the unit is a Realspace Raider (mixed Detachment) it also benefits Mercenaries.
Agents of Vect - use it once per battle after a Stratagem of your opp - raise it's cost by 1 till the end of battle. Does not work on Command Reroll.
Flayed Skull - Flyers and units in transports ignore Light Cover, Vehicles move +2'
War tr: +1 S and Attacks for the warlord.
Relic - 4+ Inv for the bearer
Stratagem - select a unit from the kabal, shoot at units with fly at +1, +2 if it's an Aircraft.
Obsidian Rose - +6 to range of Heavy, Assult, Rapid Fire weapons (no relics), re-roll one failed wound when shooting/fighting (Triple Dark Lance Ravagers are moist now)
War Trait - +1 S for bearer's Weapons (S5 Power Sword, S9 Blast Pistol on the Archon lol)
Relic - 3+ armor, reduce enemy hits in melee by -1
Stratagem - you can use it when any models run with an attrition test - they can shoot once more before being removed (or hit if they are in engagement)
Custom Obsessions (pick 2, all-consuming count as 2):
Dark Mirth - enemies 12' within models with this are dealt a mortal on 5+ if they move, advance, fall back or charge.
Deadly Deceivers (all-cons) - units can shoot after a fall back, but with -1 to hit.
Disdain for Lesser Beings - +1 to Combat Attrition test by this models
Merciless Razorkin - 6s to hit with splinter weapons are counted as 2 hits
Torturous Efficency - 6s to wound in shooting are treated with additional -1 AP
Mobile Raiders - +2 movement for Fly models
Soul Bound - Ignore Mortal Wounds on 5+
Toxin Crafters (all-con) - Re-roll 1s for poison weapons. 6s to hit cause poison weapons to be 2+ to wound.
Twisted Hunters - +1 Attacks against characters
Webway Raiders - Reduce CP cost for Webway Portal by 1 if it's used on that unit.
Wyches:
Cult of Strife - if the unit is in Engage at the begging of the fight phase, they can fight first
If a unit charges a unit with no models from your army in engage, add +1 to charge
War trait - 6s to hit score 3 hits instead of 1
Relic - Roll d6 at the start of each battle round. Gain combat drugs associated with that roll. It is cumulative!
Stratagem - once per battle round, you may use this strat. One unit can either shoot or fight again this phase.
Cursed Blade - +1 S for all models with this obsession, saving throw of 6 is a mortal wound for the attacker after he finished all his attacks.
War trait - saving throw of 4+, instead of 6.
Relic - if the bearer is killed by a melee attack, on 2+ the attacker take D3+3 Mortal Wounds.
Stratagem - use on a charged unit of wyches. They can fire Overwatch beofre the charge roll is made. Up to five models with plasma grendes can make attacks with them and they are treated as Poison 2+.
Red Grief - re-roll charges, +2 advance rolls
War trait - ignore wound rolls of 1-3 in melee
Relic - replace archite glaive, +2 S, ap -3, D 3
Strat - use it after a unit finished it attacks but before consolidation. They can embark a transport that is within 6' of them, even if they disembarked this turn. Holy crap.
Custom Cults:
Acrobatic Display - you can consolidate horizontaly over other models and terrain. (can't finish on another model)
Art of Pain - +1 PfP if within engagement
Berserk Fugue (all-con) - if charged, charging or heroic inter, 6s to hit are treated as 2 hits. Ignore Mortals on 5+.
Precise Killers - Blade Artists work on 5+
Slashing Impact - each time a model finish a charge, you can select a non-vehicle unit within Engage, on a 6 it gets a Mortal.
Stimulant Innovators - once per battle, roll a D3 - all models with Combat Drugs gain additional Drugs from the roll till the end of turn.
Test of Skill - +1 to wound against monsters and vehicles
Trophy Takers - if a Morale roll is caused by a melee attack from this model, opp rolls two 6s and discards the lower one.
Agile Hunters (all-con) - +1 to hit against Fly units
+1 to movement, if the model has Hypex.
Covens:
Prophets of Flesh: All characters, monsters and Grots regenerate 1 wound at the start of your Command
Units with this obs ignore rolls of 1-3 to wound unless attack is S8 or higher.
War trait: Chose one - +1 T and W or +1 Move and Attacks
Relic - enemies cannot fire overwatch, at the start of the Fight, chose one unit 3' from this model. It fights after all of your units.
Stratagem - Pick a coven infantry unit 6' from a haemy, it rerolls to hit. costs 2 for grots
Dark Creed - -1 Ld and -1 Combat Attrition rolls 6' from models. +1 Attack if attacking a unit with a lower Ld.
War Trait - pick a unit 9' from your warlord at the end of your movement. Roll a 3d6, if you rolled higher that it's Ld, it can't preform Actions and loses Obj sec
Relic - replaces stinger pistol. Pistol 3, S2 AP -3 D 1, 2+ poison, ignores invuls
Stratagem - when shooting, ignore Look out, Sir! 3 CP for Talos
Coven of Twelve - melee attacks gain additional -1 AP (lol, -2 AP basic with Blade Artists), models can perform actions in can still shoot
Warlord Trait - -1 Damage to a minimum of one
Relic - replaces haemy tools, AP -2, D3 damage, Poison 2+, always deals 3 D to characters
Strat - select a non-vehicle, non-monster character after consolidation with a haemy. 2-5 it takes D3 Mortals, D3+3 on 6.
Custom obsessions:
Artists of Flesh (all-con) - reduce damage (expect vehicles) received by 1 (to a min. of 1)
Dark Harvest - if a unit finishes a charge, pick a non-vehicle in engage, on 4+, it takes a mortal.
Dark Technomancers (all-con) - when you shoot, you can choose to enhance any or all ranged weapons. They deal +1 D and wound on +1 and can't be re-rolled. Rolls to wound of 1 deal 1 mortal, D3 to Monsters and Vehicles.
Experimental Creations - +1 S.
Hungry for Felsh - re-roll charges.
Master of Mutagens - hit rolls of 6 with posion weapons against non-vehicle, non-titan units automatically wound.
Master Torturer - reduce cost of Torturer's Craft by 1.
Obsessive Collectors - if an enemy unit is destroyed in melee, the model can regenerate d3 wounds or d3 models in case of Wracks.
Enhanced Sensory Organs - Ignore Light and Heavy Cover.
Splinterblades - melee hits of 6 are counted as 2.
Custom traits:
Kabal
Hatred Eternal - you can re-roll hit roll and wound roll whenever you attack. (it's worded weirdly, but I think it applies once per hit and once per wound)
Soul Thirst - +1 attack, once per turn regain 1 wound if an enemy model is destroyed 6' around the lord.
Ancient Evil - at the start of the Fight phase, pick one enemy unit in engage. It fights after all your models.
Wych
Quicksilver fighter - +2 attacks
Stimm Addict - roll two more dice for los drogos, ignore 6s and effects already active. Warlord benefits from all rolled drugs.
Precision Blows - this is crazy good, hit rolls of 6 deal MORTAL WOUNDS equal to weapon damage and the attack sequence ends.
Covens
Master Regenerist - Regain 3 wounds instead of D3 with Fleshcraft.
Master nemesine - +1 wound rolls on attacks.
Master Artisan - +1 T and +1 W
Relics:
Parasite's Kiss - Pistol 3 S2 AP -2 D 2, Poison 2+, if a model is destroyed by an attack, regain 1 lost wound
Helm of Spite - in psychic phase, bearer can deny the witch. If he succeeds, the caster is hit with Perils.
Nightmare Doll - haemy only, FNP 4+
Djinn Blade - +1 S, AP -3 D 3, +2 Attacks when fighting with this weapon. At the end of the Fight phase, roll a 6 -on 1, take a mortal
Animus Vitae - 6' range, one per battle. If it hits, the unit takes D3 mortals. If 11+ models, D3+3. All your models have +1 PFP till the end of turn.
Triptych Whip - Ap -3, D 2, Poison 2+, +3 attacks

 

Edit : pour Drazhar, soit la VO et l'espagnole ne sont pas raccords, soit le gars se trompe : il donne +1 pour blesser aux incubi a priori.

Modifié par vaidaick
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Je n'ai pas vu passer les Drogues, mais les voilà :

 

1.)Adrenalight: +1 Attack if Charged, was charged or heroically intervened

2.) Grave Lotus: +1 Strength

3.) Hypex: +2 Movement

4.) Painbringer: +1 Toughness

5.) Serpentin: +1WS

6.) Splintermind: +1BS and +1LD

Edit : Si des gens parlent Italien ici, les stratag`emes sont ici :

 

https://imgur.com/a/2EYHkEW

Modifié par Naädhü
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il y a 19 minutes, primate a dit :

Possible qu’elles soient  à 20 pts en Espagne mais en anglais elles sont à 10 !!! A voir avec la vf mais là vo va primer sur les autres versions !!!!! ???????  oui c’est petit mais quand même 
Laissé moi l’espoir du full moto !!!!  
assez heureux du prix du kabalite mais les cérastes reste chère !! je trouve , à avoir vraiment avec les règles obsessions et drogues 

C'est une erreur connue (dans la maj des points global) et déjà corrigé depuis 2 mois, t'excites pas.

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Pour le nouveau agents of vect, ça contre très fortement le space marines. 

 

Transhuman physiology c'est sur, mais les apothicaires encore plus... 

 

Avant pour 0PC ils remontaient un terminator ou un eradicator gratuitement... Maintenant il va falloir payer la taxe.

 

Pour 0 PC, l'impact est fantastique... 

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Pour les apothicaires on va attendre la FAQ avant de s'emballer. Tout dépend de l'ordre des priorités : est-ce que le strata augmente le coût puis la capa d'apo dit que ça coûte 0PC (auquel cas ça n'a aucun intérêt), ou est-ce que la capa de l'apo dit que ça coûte 0PC puis le strata augmente de 1 le coût (auquel cas ça coûte 1PC et c'est intéressant). Et pour l'instant, rien ne semble pouvoir nous donner une réponse (mais sur les forums anglophones ils semblent plutôt dire que ça ne marche pas sur Selfless healer).

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Suis-je le seul à penser que le voidraven à une un up monstrueux ? 

Les faux qui passe de d3 tir à lourd 3, de dgt d3 à dgt2.

Le bombardement devient une zone de 6ps de rayon, toutes les unités d6 mw sur 4+, la mort des msu un peu trop en bulle.

OMG les épées fouet des wyches ! 

Les armes à tir rapide qui tir à plein potentiel une foi embarqué dans un raider.

Même lelith devient forte, elle a un potentiel de touche de 32 touche ! 1 foi de plus gratuitement, et 1 autre foi pour 2 pc (si j'ai bien compris le strat)

Et les hellions ❤️

Les reavers qui peuvent t'envoyer 4d3 mw en charge...

J'ai hâte !!!!!

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La kabbale de la langue venimeuse qui as l'obsession qui améliore les armes empoisonnées de 1 ! Cela changera rien sur de la physio transhumaine svp ? mais  Bon cela reste très fort quand même !! Et les moto sont bien a 20 points en fr ...

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Bon, à première vue, l'armée aura beau avoir une condition physique de lutteur asmathique, elle va taper vite et fort.

 

Un truc que j'apprécie, c'est que l'armée a de bonne ressources pour s'adapter à ce qu'elle affronte, donc on aura toujours du plaisir à les jouer et ça n'a pas l'air totalement broken non plus pour que l'adversaire puisse avoir du répondant aussi.

 

J'ai trop hâte de voir un codex review et de mettre la main sur ce dernier!

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il y a 38 minutes, Chopper a dit :

Moi je suis super content des infos. Ma liste d’hellion et de reavers et de ceraste va enfin faire qqch. trop trop content. 
 

j’hesite a reprendre 20 hellions mdr. 

Moi je me rends compte que ma liste full wyches avec les 24 reavers et les 20 hellion que je joue depuis 2 ans en ynnari va pouvoir repasser drukhary ?

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En fait tout estt mis a niveau avec des up plus ou moinns important partout. 

 

Les coteries serons toujours obligatoire pour prendre la table, et on a du très bon harcelement autours. 

 

Faut voir ce que disent les strat pour se faire une idée de la puissance globale du codex. 

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il y a 3 minutes, Daemon2V a dit :

ou as tu préco pls ?

 

ils ont merdé la mise a jour du site GW mais si tu va dans warhammer 40k et drukhari tu as la boite le codex et tout le reste, par contre dans nouveauté tu trouvera rien.

 

@Gillesh bravo tu aurais juste pu donner l'info au lieu de venir troll ;)

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il y a 28 minutes, Méfilia a dit :

La boite piété et cruauté est plus dispo sur le site de GW...

 

 

Edit : pour ceux qui la cherche elle est  disponible sur wargame spirit

 

tu me sauves un peu là ^^. Je spammé wayland depuis 10h55 mais elle a toujours été en reprint. Et fallait que je la prenne pour un pote ( et en plus je trouve que la réduction à 140 euro été pas spécialement sexy) grace à toi je l'ai pour moins cher encore ? .

Parcontre, je comprend pas pourquoi elle est autant recherché. Ok pour lelith mais ya autant de joueurs que ça qui la veulent à ce point ? où alors tout le monde est rodé au fats préco ?

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Ce doit être pour les sisters à mon avis.

 

Et pour moi qui veut me lancer dans cette faction, la partie Drukhari vaut le coup sur le plan financier (d'autant que je lai commandé dans une boutique qui fait des réductions, ça reviens à 63€ chacun).

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la partie soeur est pas dégueux, je dois pas la voir pareil vue que j'ai déjà pas mal de soeur, par rapport à quelqu'un qui les a commencé en plastique. Si je me rappel bien yavait pour genre 100 euro de soeur dans la boite, donc le bénéfice arrive vite^^

Modifié par ascalaphe
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