Aller au contenu
Warhammer Forum
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

V9 - Nouveautés Astra Militarum


Nathos

Messages recommandés

il y a une heure, Wulfen888 a dit :

En mode GW faiit pas ça depuis la euh depuis toujours en fait. Vendre des grappes supp pour escouades, tout aussi relou qu'on puisse le trouver c'est absolument pas nouveau.

  Pour les kits infanteries plastique de la garde c'est bien une première, on a toujours eu une grappe accessoires bien fournie dans nos boites.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Le 06/01/2023 à 22:06, Murrue a dit :

Pour les kits infanteries plastique de la garde c'est bien une première, on a toujours eu une grappe accessoires bien fournie dans nos boites.

 

Heu, nous avons joué les mêmes armées ?  Vous êtes certains de ne pas être dans le Passéisme les gars ? ^^ 

 

Je rappelle juste que dans les anciennes boites plastiques (Catachans et Cadiens) il n’y avait pas d’armes spéciale ou très peu. Et que pour avoir les armes spéciales, il fallait acheter une escouade de commandement.

Je rappelle juste que dans les boites de figs métal (valhallan, tallarn, steel legion) il n’y avait que 1 ou deux armes spéciales monobloc, et que pour les autres, il fallait acheter des blisters de figurines dédiées.

Je rappelle juste que dans les boites FW (Dkok, Elyséens) c’est le même principe que les boites de figs métal ci-dessus.

 

Donc oui, c’est bien une première …. Une première de pouvoir constituer une escouade codex compliant avec une seule boite

Modifié par giamargos
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Le 06/01/2023 à 22:06, Murrue a dit :

Pour les kits infanteries plastique de la garde c'est bien une première, on a toujours eu une grappe accessoires bien fournie dans nos boites.

Nope.
Forge avait sorti un kit de Vétérans (tête, fusils à pompe, divers accessoires et torses), des kits de simili-Kasrkins pour environnements hostiles, etc ...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il y a 2 heures, giamargos a dit :

 

Heu, nous avons joué les mêmes armées ?  Vous êtes certains de ne pas être dans le Passéisme les gars ? ^^ 

 

Je rappelle juste que dans les anciennes boites plastiques (Catachans et Cadiens) il n’y avait pas d’armes spéciale ou très peu. Et que pour avoir les armes spéciales, il fallait acheter une escouade de commandement.

Je rappelle juste que dans les boites de figs métal (valhallan, tallarn, steel legion) il n’y avait que 1 ou deux armes spéciales monobloc, et que pour les autres, il fallait acheter des blisters de figurines dédiées.

Je rappelle juste que dans les boites FW (Dkok, Elyséens) c’est le même principe que les boites de figs métal ci-dessus.

 

Donc oui, c’est bien une première …. Une première de pouvoir constituer une escouade codex compliant avec une seule boite

 

Il nous manque toujours l'arme lourde !

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a 5 minutes, toubotouneuk a dit :

Il nous manque toujours l'arme lourde !

 

Non car l'escouade de troupes de choc cadienne n'y a pas accès dans le codex, donc la boite est codex compliant.

 

Modifié par giamargos
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

En astra :
V2 escouade en métal : 1 sergent + 1 Arme spé + 1 arme lourde (2gardes) + 6 gardes.
Selon le régiment les armes variées (plasma et lance missiles pour tallarn / lance flammes et mortier pour valhalla si mes souvenirs sont bon)

Pour changer les armes il fallait acheter à part les armes spé (vendue par deux) et les armes lourdes et le sergent alternatif.


V3 Catachan plastique : 20 gardes de quoi faire 4 sergents (épée + p.laser) 4 lances flammes et 12 gardes dont 4 avec radio
V3 Cadian plastique : 20 gardes de quoi faire 4 sergents (épée tronçonneuse + p.laser 4 lances grenades, 4 lance flammes et 8 gardes dont 4 avec radio

Pour ces deux escouades on pouvait les pimper avec :
- Escouade de co respectives (1 fuseur / 1 plasma / 1 lance flammes / 1 lance flammes lourd / 1 lance grenade / 1 fusil sniper)

- Escouade d'armes lourdes respectives (Mortier / Bolter lourd / lance missiles / autocanon / Canon Laser)

Et c'est dans ces deux dernier kits qu'on avait des accessoires comme des pelles / plantes carnivores / bioniques et autres têtes alternatives

Sans parler ensuite de FW qui est arrivé avec :

- Death Korps au complet
- Elyseens au complet
- Refonte partielle des Tallarn (armes lourdes et sniper sur les bases des armes lourdes V3)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il y a 5 heures, giamargos a dit :

 

Non car l'escouade de troupes de choc cadienne n'y a pas accès dans le codex, donc la boite est codex compliant.

 

Je sais. C'était pour faire remarquer qu'on n'a toujours pas toutes les options pour nos braves escouades d'infanterie qui n'ont pas l'honneur de faire partie des happy few de la garde impériale. :D

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

bonsoir

 

j'ai une question, on a eut des images des cavaliers de l'astra, est ce que qq un a réussi à déterminer si les cavaliers sont séparés des chevaux (donc montable sur d'autre monture type sang froid) ou s'ils sont directement sur le cheval. Je pose la question car je n'arrive vraiment pas à me faire une idée clair, j'ai l'impression qu'ils sont directement sur la même pièce.

 

merci d'avance de vos réponse.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Bonsoir Rhysem,

 

Il n'y a pas de visuels encore disponibles sur les grappes de cavaliers car les figouzes ne sont pas encore sorties. Cependant, la plupart des cavaliers et motards des différentes factions en vente jusqu'à présent sont toujours assemblées indépendamment de leurs montures respectives donc il y a fort à parier que ce sera le cas également pour les cavaliers.

 

Bonne peintures à toutes et tous.

Modifié par Ironstef
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Les motos primaris ont, il me semble, les pieds liés avec des pièces de la moto, rien d'impossible à défaire au cutter mais tout de même.

Vu la tendance des grappes à être quasiment mono-poses et à avoir des pièces fusionnées, je ne serais pas étonné que ça soit également le cas des cavaliers de l'astra.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a 49 minutes, Katamor a dit :

Les pieds sont bien liés aux pots d'échappement et à une plaque de véhicule ou j'ai la berlue ?

 

Ah aux pots oui, mais ça se coupe facilement si tu veux changer de bécane comme l'OP veut changer de cheval. Alors que les jambes fusionner avec le corps de la moto c'est plus compliqué. 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Le 13/01/2023 à 10:27, Snakebite a dit :

Faux ils y a pas mal de référence ou les jambes sont sculpté avec la monture.

 

Autant pour moi, je me suis basé sur ce que j'ai exploré du hobby, mais je n'ai pas tout vu il est vrai, Disons que, jusqu'il y a peu, c'était assez souvent le cas. Mea culpa comme dirait le plombier ;) 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il y a 10 heures, alt-f4 a dit :

C'est quoi le souci avec les détachements ? Quelles sont les factions qui font partie de cette "moitié en pls" ?

Toutes les armées qui bénéficiait des mutlti détachement tel que druka, démon, da...

 

La je joue démon. Impossible de bénéficier des tempêtes. Sauf si je spam les 3/4 data d un seul dieu...ce qui est débile en plus de pas être opti du tout.

Impossible bon plus de mix belakor avec un prince démon...ça s annonce bien vu les World rater qui arrive.

 

Bref quand je vois en plus le livre abaddon...mais mon dieu...totalement pitoyable.

La campagne end of Time c était coffret stylé, une vraie campagne , livré avec la narration et un livre avec data et règle.

La j'ai un bouquin qui coûte 45e. Avec 15 pages de fluff.

 

Bravo gw. Ça me rappelle la belle époque de kirby

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

https://www.warhammer-community.com/2023/01/15/sunday-preview-your-emperor-needs-you-join-the-astra-militarum/

 

Préco des sorties Astra Militarum la semaine prochaine. 

 

Autre nouveauté notable, des boîtes uniques contenant toutes les variantes pour le Leman Russ et le Baneblade. J'imagine que le prix de ces chars va augmenter malheureusement.

 

Révélation

Codex: Astra Militarum

Dark clouds gather over a divided Imperium, and the billions-strong Astra Militarum is the last line of defence against total chaos. This codex includes all the lore and rules you need to wield the Hammer of the Emperor, bringing massive firepower to bear with ranks of human soldiers and armoured vehicles.

SundayPreview Jan15 40k 01 AMCodex

Both regular and glamorous Collector’s editions will be available to pre-order this Saturday.

Lord Solar Leontus

SundayPreview Jan15 40k 02 Leontus

Lord Solar Leontus is the supreme commander of the Astra Militarum in the Segmentum Solar, a brilliant strategist and quite handy in a fight. Astride his biomechanical steed Konstantin, he directs his armies from the front line, and can be found getting stuck into the thick of combat just as often as he organises entire crusades from the war room.

Lord Castellan Ursula Creed

SundayPreview Jan15 40k 03 Creed

Ursula J Creed is every bit her father’s daughter – an indomitable will holding the soldiers of Cadia together through thick and thin. She’s a force multiplier on the battlefield, issuing multiple orders every turn and squeezing every drop of potential from the Guardsmen under her command.

Cadian Shock Troops

SundayPreview Jan15 40k 04 Cadians

The Cadian Shock Troops are the model on which many other regiments are based, and for good reason. These dependable soldiers pack multiple special weapons and are especially good at stoically holding the line on objectives with their lasguns blazing.

Cadian Command Squad

SundayPreview Jan15 40k 05 CadianCommand

Guardsmen can flag a little when left to their own devices, and it’s the job of the Cadian Command Squad to direct their efforts with orders. The Platoon Commander empowers nearby infantry, while the medic, standard bearer, and vox-caster add their own unique boons to the mix.

Heavy Weapons Squad

SundayPreview Jan15 40k 06 HeavyWeaps

Firepower is the name of the game in the Emperor’s armies, and this unit of three Heavy Weapons Teams is a great way to add an extra punch to your army. Each team can be assembled with a mortar, missile launcher, heavy bolter, autocannon, or lascannon, so you can tailor your troops to whatever you need blown to smithereens. 

Rogal Dorn Battle Tank

SundayPreview Jan15 40k 07 RogalDorn

Baneblade too big for your garage? Leman Russ not got quite enough oomph? Enter the Rogal Dorn Battle Tank, a steel behemoth packing enough firepower to wipe out entire companies of cultists – take your pick of two big guns or one really big gun, on top of many other smaller and medium-sized guns.

Field Ordnance Battery

SundayPreview Jan15 40k 08 Ordnance

Field Ordnance Batteries are an invaluable support asset. Each pack of two has three different weapon options each – the malleus rocket launcher, heavy lascannon, or bombast field gun.

Sentinel

SundayPreview Jan15 40k 09 Sentinel

Sentinels sweep through rough terrain at high speed, conducting reconnaissance and harassing enemy flanks with surprisingly heavy weapons for their size. Keep your pilots safe in an Armoured Sentinel, or get an extra burst of speed with the Scout Sentinel. They can both mount a giant chainsaw arm – do you need anything else?

Baneblade

SundayPreview Jan15 40k 15 Baneblade

Eight different super-heavy tanks owe their lineage to the venerable Baneblade chassis, and every single one can be built with the contents of this box. Not only that, but the kit now contains an extra sponson sprue, allowing you to make the full range of weapon options from one box. Pick your favourite from the Baneblade, Banehammer, Banesword, Doomhammer, Hellhammer, Shadowsword, Stormlord, or Stormsword tanks, and crush your enemies beneath mighty adamantium treads.

Leman Russ Battle Tank

SundayPreview Jan15 40k 14 LemanRuss

 Equally as versatile, the Leman Russ is a mainstay of Imperial Guard regiments and can be outfitted to tackle almost any enemy you might encounter. There are turret options for the Leman Russ Battle Tank, Demolisher, Executioner, Vanquisher, Eradicator, Punisher, and Exterminator variants included in one set for the first time, plus sponson weapon choices and a huge transfer sheet packed with regimental icons.

Primaris Psyker

SundayPreview Jan15 40k 10 Psyker

Primaris Psykers are a cut above the regular sanctioned chaff fed to the front lines by the Imperial war machine – wielding the warp to strip flesh and sear bones. This sought-after miniature was previously only available as part of Warhammer Quest: Blackstone Fortress, and has now been released on its own for the first time.

Datacards: Astra Militarum

SundayPreview Jan15 40k 11 Datacards

Keep track of your Stratagems, psychic powers, and your expanded list of Regimental Orders – Commissars get their own now! – with this pack of 63 reference cards.

Astra Militarum Dice Set

SundayPreview Jan15 40k 12 Dice

Roll your masses of lasgun attacks in style with this set of 15 acrylic dice, cast in metallic green plastic with shining gold pips and the winged skull of the Astra Militarum on the six face.

 

Modifié par Goodson
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a 35 minutes, Goodson a dit :

Autre nouveauté notable, des boîtes uniques contenant toutes les variantes pour le Leman Russ et le Baneblade. J'imagine que le prix de ces chars va augmenter malheureusement.

  Révéler le contenu masqué

Codex: Astra Militarum

Dark clouds gather over a divided Imperium, and the billions-strong Astra Militarum is the last line of defence against total chaos. This codex includes all the lore and rules you need to wield the Hammer of the Emperor, bringing massive firepower to bear with ranks of human soldiers and armoured vehicles.

SundayPreview Jan15 40k 01 AMCodex

Both regular and glamorous Collector’s editions will be available to pre-order this Saturday.

Lord Solar Leontus

SundayPreview Jan15 40k 02 Leontus

Lord Solar Leontus is the supreme commander of the Astra Militarum in the Segmentum Solar, a brilliant strategist and quite handy in a fight. Astride his biomechanical steed Konstantin, he directs his armies from the front line, and can be found getting stuck into the thick of combat just as often as he organises entire crusades from the war room.

Lord Castellan Ursula Creed

SundayPreview Jan15 40k 03 Creed

Ursula J Creed is every bit her father’s daughter – an indomitable will holding the soldiers of Cadia together through thick and thin. She’s a force multiplier on the battlefield, issuing multiple orders every turn and squeezing every drop of potential from the Guardsmen under her command.

Cadian Shock Troops

SundayPreview Jan15 40k 04 Cadians

The Cadian Shock Troops are the model on which many other regiments are based, and for good reason. These dependable soldiers pack multiple special weapons and are especially good at stoically holding the line on objectives with their lasguns blazing.

Cadian Command Squad

SundayPreview Jan15 40k 05 CadianCommand

Guardsmen can flag a little when left to their own devices, and it’s the job of the Cadian Command Squad to direct their efforts with orders. The Platoon Commander empowers nearby infantry, while the medic, standard bearer, and vox-caster add their own unique boons to the mix.

Heavy Weapons Squad

SundayPreview Jan15 40k 06 HeavyWeaps

Firepower is the name of the game in the Emperor’s armies, and this unit of three Heavy Weapons Teams is a great way to add an extra punch to your army. Each team can be assembled with a mortar, missile launcher, heavy bolter, autocannon, or lascannon, so you can tailor your troops to whatever you need blown to smithereens. 

Rogal Dorn Battle Tank

SundayPreview Jan15 40k 07 RogalDorn

Baneblade too big for your garage? Leman Russ not got quite enough oomph? Enter the Rogal Dorn Battle Tank, a steel behemoth packing enough firepower to wipe out entire companies of cultists – take your pick of two big guns or one really big gun, on top of many other smaller and medium-sized guns.

Field Ordnance Battery

SundayPreview Jan15 40k 08 Ordnance

Field Ordnance Batteries are an invaluable support asset. Each pack of two has three different weapon options each – the malleus rocket launcher, heavy lascannon, or bombast field gun.

Sentinel

SundayPreview Jan15 40k 09 Sentinel

Sentinels sweep through rough terrain at high speed, conducting reconnaissance and harassing enemy flanks with surprisingly heavy weapons for their size. Keep your pilots safe in an Armoured Sentinel, or get an extra burst of speed with the Scout Sentinel. They can both mount a giant chainsaw arm – do you need anything else?

Baneblade

SundayPreview Jan15 40k 15 Baneblade

Eight different super-heavy tanks owe their lineage to the venerable Baneblade chassis, and every single one can be built with the contents of this box. Not only that, but the kit now contains an extra sponson sprue, allowing you to make the full range of weapon options from one box. Pick your favourite from the Baneblade, Banehammer, Banesword, Doomhammer, Hellhammer, Shadowsword, Stormlord, or Stormsword tanks, and crush your enemies beneath mighty adamantium treads.

Leman Russ Battle Tank

SundayPreview Jan15 40k 14 LemanRuss

 Equally as versatile, the Leman Russ is a mainstay of Imperial Guard regiments and can be outfitted to tackle almost any enemy you might encounter. There are turret options for the Leman Russ Battle Tank, Demolisher, Executioner, Vanquisher, Eradicator, Punisher, and Exterminator variants included in one set for the first time, plus sponson weapon choices and a huge transfer sheet packed with regimental icons.

Primaris Psyker

SundayPreview Jan15 40k 10 Psyker

Primaris Psykers are a cut above the regular sanctioned chaff fed to the front lines by the Imperial war machine – wielding the warp to strip flesh and sear bones. This sought-after miniature was previously only available as part of Warhammer Quest: Blackstone Fortress, and has now been released on its own for the first time.

Datacards: Astra Militarum

SundayPreview Jan15 40k 11 Datacards

Keep track of your Stratagems, psychic powers, and your expanded list of Regimental Orders – Commissars get their own now! – with this pack of 63 reference cards.

Astra Militarum Dice Set

SundayPreview Jan15 40k 12 Dice

Roll your masses of lasgun attacks in style with this set of 15 acrylic dice, cast in metallic green plastic with shining gold pips and the winged skull of the Astra Militarum on the six face.

 

Pour le Baneblade, cela fait un moment, avant Apocalypse il me semble. Le leman Russ va finir à 60 balles à ce rythme.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Le Leman Russ n'est de toute façon plus vraiment intéressant avec le changement de la règle de la tourelle.

 

Enfin ce qui me dérange surtout, c'est que le kit est une régression par rapport au précédent : envolée la grappe d'accessoires de chars.

 

Les armes lourdes ont l'air pas mal, sauf les têtes de montagnards de Deliverance des servants.

 

Le Rogal Dorn ne me plaît toujours pas, on verra quand les GW en exposeront quelques uns.

 

Pour ce qui est de l'escouade de Cdt, le montage du médic et du radio est imposé : impossible de ne pas mettre cet équipement. 

 

Je remarque que les Kasrkins ne sortent toujours pas. :(

 

J'ai vu des exploitations assez réussies du kit d'infanterie GI : https://www.instagram.com/cadian_122nd/

 

Donc ça peut être prometteur, reste à trouver comment substituer ces fichus fusils sans poignée...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité
Ce sujet ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.
×
×
  • Créer...

Information importante

By using this site, you agree to our Conditions d’utilisation.