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Warhammer Forum

V9 - Nouveautés Astra Militarum


Nathos

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il y a 21 minutes, Inquisiteur Pierrick a dit :

En tout cas, j'espère qu'ils ne se sont pas foirés en donnant les infos et que les membres des escouades d'infanterie seront tjs bien sur du 25mm. ^^
(Bon, après y a pas de raison, après tout les Death Korps en plastique sont bien sur ce genre de socle...)

Oui ca c’est confirmé. 25mm comme pour la Death Korp

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Bien le bonsoir tout le monde!
 

Il y a 1 heure, Inquisiteur Pierrick a dit :

En tout cas, j'espère qu'ils ne se sont pas foirés en donnant les infos et que les membres des escouades d'infanterie seront tjs bien sur du 25mm. ^^
(Bon, après y a pas de raison, après tout les Death Korps en plastique sont bien sur ce genre de socle...)

N'ai je pas vu que les escouades de commandements seront sur du 28.5 mm ? C'est un peu étrange comme mesure ou alors il s'agit de la taille de la bordure extérieure?

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il y a 9 minutes, Frère Sepharan a dit :

N'ai je pas vu que les escouades de commandements seront sur du 28.5 mm ? C'est un peu étrange comme mesure ou alors il s'agit de la taille de la bordure extérieure?

 

Le diamètre exact du socle est en effet de 28.5mm.

Que l'on retrouve souvent abrégé en 28mm. 

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il y a 9 minutes, Naadhu a dit :

 

Le diamètre exact du socle est en effet de 28.5mm.

Que l'on retrouve souvent abrégé en 28mm. 

C'est pire que ça. Ils ont probablement choisi 28,5 mm en tant qu'Anglais rétifs au système métrique car ça correspond à 9/8 de pouce. Sauf qu'en vérifiant au pied à coulisse j'ai trouvé 28,10 mm réels. Donc vous pouvez parler de socles de 28mm sans souci. Le socle GW de 32mm est lui plus proche de sa valeur théorique, car je l'ai mesuré à 31,95 mm. Et oui, c'est encore une valeur en pouce qui en est à l'origine, car ça correspond à 5/4 de pouce. Alors qu'il aurait été tellement plus simple de fournir un seul socle de 30mm ! Sacrés Anglais ! :rolleyes:

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En tout cas ça s'est active sur la toile cette nuit 

Ce matin il n'y aurait eu un gros leak des règles relayé via le site Mordian Glory.

La chaîne Auspex Tactics en a fait une vidéo. 

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Et voici les leaks en question : 

 

Révélation

Sources:

3-4 different people/groups have come to me with info.
I have cross referenced as best as I can and I am sharing the stuff that comes from at least 2 sources
I have seen a few pictures (but tbh not many) but cant share - requested by sources
NOTE: If I find out any more stuff I will update the document with an edit in red text and highlight
 

 

Regimental Doctrines

Mech infantry - may disembark after moving.

Parade Drill - already given on warhammer community article

Cult of Sacrifice - already given on warhammer community article

Armoured superiority- Sentinels count as 3 models for objective’s. Other tanks 5. Super heavies count as 10

Blitz Division- costs halve PL when working what goes in reserve. Can deploy on turn 2 with the “turn 3” rules for setup

Bombadiers - if a Vox or sentinel can see a enemy unit and is within 12 from an artillery piece add +1 to hit

Heirloom weapons +4 inch range

Brutal Strength - moving and shooting heavy weapons no -1 hit. First turn in combat and +1 str for infantry

Grim Demonour - do negative rolls for combat attrition

Guerilla fighters - ranged attacks more. Than 18 inches away give infantry and sentinels soft cover

Elite shock troops - reroll one hit roll per unit

Industry efficiency - treat Ap1 as AP0

Swift as the wind - infantry gain +1 inch movement. All others gain +2. Also add +1 to charge rolls

Trophy hunter - attacks against monsters and vehicles get +1 str

Recon operators - Cavalry and sentinel units get a pre game move must end further than 9 inches away from the enemy.

That’s it for doctrines. HOWEVER you must give up “hammer of the emperor” which is massive!

Edit 13/10/2022 02:19: I have been told from another source that you dont need to give up HoE, take the whole HoE situation with a bucket of salt until more info comes out 


 

 

Regimental Orders

In your command phase officers can issue orders 6 inch for regiment and perfectos orders. 12 inch for mechanised orders. If an officer disembarks from a transport it can issue an order as it was in the command phase.

FRFSRF - Heavy 3

Take Aim +1 to hit +1 AP

Fix Bayonets +1 to hit on Melee +1 AP

Take cover - Get light cover if already in light gain dense.

Move Move Move! +2 movement if you chose to advance auto 6 (no roll )

Suppression fire - target infantry unit only. Can only target 1 unit. If 5 or more hits are scored enemy unit subtracts 1 from hit rolls until your next shooting phase.

 

 

Tank Orders

Pound them to dust - when using blast weapons double the amount of models on the enemy unit.

Full Throttle - add 2inch movement. Count as stationary if advanced.

Gunners kill on sight - reroll 1’s To hit.

Blitz them!! - add +1 to charge rolls. If a charge is made roll a dice a 4+ inflicts D3 mortal wounds. (Dozer blades add +1 to “hit roll”

Shock and awe - Gain objective secured

Pinning fire - target infantry unit only. If 5 or more hits are made unit subtracts 2 from movement

 

 

Other Orders (possibly prefectus/commissar orders)

Forwards, for the Emperor! - When shooting,the unit counts as having Remained Stationary if it made a Normal Move or Advanced

Duty and Honour! - The unit can perform actions even if it Fell Back or Advanced, and shooting does not cause actions to fail.

Get Back in the Fight! - The unit can shoot or charge (but not both) in the same turn it Fell Back

At All Costs! - Unit pains Objective Secured (its models each count as 1 extra model if it already has this ability),

Show Them Steel, Show Them Contempt - Add 1 to the unit's Leadership, and its models can ignore mortal wounds on a 5+

Remain Vigilant - units cannot be set up within 12*, and the unit can Hold Steady if charged (and its overwatch hits on a 5+)

 

 

Tank Aces

Name Unknown - SUPER-HEAVY model only. This model gains the OFFICER keyword and knows Mechanised Orders. In your Command phase, it can issue one Order, and the unit you select for that Order can be an ASTRA MILITARUM TITANIC unit.

METICULOUS CALIBRATOR – Ignores Enemy Light Cover

MECHANICAL PACK RAT- Transhuman on a tank

VETERAN COMMANDEER - Pick a bonus regimental doctrine

KNIGHT OF PIETY - This model has a 5++ invulnerable save. Ignore mortals on a 5+,

MASTER OF CAMOUFLAGE- Get light cover from ranged attacks over 12 inches away. Titanics must be 18”

STEEL COMMISSAR – Gains Commissar Orders, can order ogryn.

 

 

Psychic Powers

TERRIFYING VISIONS - Malediction: warp charge 6. select one enemy unit within 18" Until the start of your next Command phase Subtract 2 from the Leadership + Your opponent cannot select that unit for the Insane Bravery Stratagem and no re-roll for Morale. Also roll 2D6 and if beat the enemy Ld they fail any actions they were doing

GAZE OF THE EMPEROR - Witchfire: warp charge 6. select one enemy model within 12" of and visible. Draw a straight line between any part of that model's base and PsYKER's base. Roll one D6 for that enemy model's unit, and one D6 for each other unit that this line passes over: on a 1-5, the unit being rolled for suffers 1 mortal wound; on a 6, the unit being rolled for suffers D3 mortal wounds,

PSYCHIC BARRIER – Blessing: warp charge  6. select one friendly ASTRA MILITARUM unit within 12" of this PSYKER. models in that unit have a 5+ invulnerable save.

NIGHTSHROUD - Blessing: warp charge 6.  select one friendly ASTRA MILITARUM unit within 12" of this PsYKER. That unit gains transhit

MENTAL SHACKLES - Malediction: warp charge 6. select one enemy unit within 18" of this PsYKER. -2" from the Move + -2 from Advance and charge rolls

PSYCHIC MAELSTROM - Witchfire: warp charge 6. roll a number of D6 equal to the result of the Psychic test. for each 5+, the closest enemy within 18" + visible suffers 1 mortal wound (max 6).

 

 

Warlord Traits.

If your warlord is not an officer it must have front line combatant

FRONT-LINE COMBATANT - melee attack: exploding 6s and +1 to wound

MASTER TACTICIAN – 3 unit redeploy and can go in strat reserves

GRAND STRATEGIST – CP refund on a 5+ (per CP spent)

SUPERIOR TACTICAL TRAINING – Select one type of order the model doesn’t know, it now knows them. E.g. officers can do commissar orders

OLD GRUDGES – select enemy unit pregame. Units with 6 inch of warlord have +1 to wound against that unit

LEAD BY EXAMPLE - can issue Orders to its own unit, even though you cannot normally select OFFICER.

 

 

 

Relics

THE EMPEROR'S BENEDICTION – range 18 Pistol 3 S4 AP1 D2 Abilities: ignore the Look Out, Sir rule. unmodified wound roll of 6 does 1 mortal wound in addition

TACTICAL AUTO-RELIQUARY OF TYBERIUS-  issue +1 order

DEATH MASK OF OLLANIUS – bearer + their unit gets a 4++

THE BARBICANT'S KEY Grand – Dark matter crystal/viel of shadows equivalent (e.g. pick up and put down same turn)

KUROV'S AQUILA – Vect equivalent (e.g., 1 enemy strat costs 1 more CP for the game)

GATEKEEPER 72” rang.: Blast. Turret Weapon. Heavy D3+6 str 9 ap-3 D3

RELIC OF LOST Cadia-  Cadian only. Once per battle. (Aura): CADIAN INPANTRY in range get +1 WS and BS and attacks and Ld

ORDER OF THE BASTIUM STELLARIS – Transhuman for bearer and unit

PSY-SIGIL OF SANCTION Psyker model only know +1 power, cast +1 power

ARMOUR OF GRAF TOSCHENKO bearer gets 2+ save and +1 wound

LAURELS OF COMMAND Can issue one order (from a specific subset, not all orders) in the enemy turn. Once per game

 

 

Other Bits:

Core army rules. Hammer for the emperor stays “possibly new name” but add “units in 6 inches can use officers leadership”

May go for hammer of the emperor and pick 2 doctrines

Scions are now elites but may be taken as troops if your whole detachment is scions (+2 other keywords)

Chain of command. You must select an officer to be your warlord if your army includes any officers. You can only have 1 castellan in each detachment If you have a castellan he must be your warlord. Unless your army contains Lord Solar then he must be your Warlord

On the scion thing above they are taken in troops instead of elites. So you can’t have them in both slots.

Platoons are kinda back, different to how we have seen them before (not like back in 2nd/3rd ed). Special Deatchment rules (kinda like Dark eldar) and there is a platoon keyword

Cadian shock troop squads can double up on SW. Snipee rifles are Tanith specific now, or elite if in a different army..

artillery “are mortal wounds machines.”

new lord solar charachter he has a movement of 12 so he is a Calvary model. (Supreme commander)

No conscripts 😢 (but whiteshields have a datasheet)

No Veteans

No Commisar Yarrick

No special Weapon squads

No spam of special weapons anymore in storm trooper squads. 4 allowed in a 10 man squad max of 2 the same weapon. 5 man squads get 2 special weapons but can only have 1 of each type max.

No Pask , Creed or Kell

Rough riders confirmed to be back

Ok so hammer of the emperor stayed the same and adds 6" if a leadership test is passed based as long as withing 6" of an officer or... 12" with a vox

You can play scions as it's own faction but lose a lot of abilities and about 25% of the codex is unusable

Lord Solar is what allows you to take scions as a troop. If creed is taken, she must be your Warlord as well.

command squads are back. You attach people to them like the old days. Officer 4 guardsmen. Then a officer of fleet / ordnance / astropath. They all have 1 wound. You can also attach Ogryn body guard which has the “big rule” do if you target the unit you have to use his toughness etc. same as the one previewed in the chaos Ogryn

Preachers / engineers are still independent and have more wounds etc

Orders still spread

 

Rogal Dorn Stuff:

This model's twin battle cannon can be replaced with 1 oppressor cannon and 1 co-axial autocannon.

This model's castigator gatling cannon can be replaced with 1 pulveriser cannon

This model can be equipped with one of the following: 2 meltaguns; 2 additional heavy stubbers.

This model can be equipped with one of the following: 2 heavy bolters; 2 multi-meltas.

This model can be equipped with armoured tracks.

Bs 4+ T9 2+ save (turret weapon rule)

Oppressor cannon D6+3 shots Str10 Ap -3 Damage 4 Blast 90 inch range

Armoured Tracks (upgrade) D1 weapons give you a +1 arm save

Between 250-280 points

17 wounds

 

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17PV E9 save 2+ avec D6+3 tirs F10 PA-3 D4 plus les autres sous cannon a coté pour 250-280pts... je vois qu'on est dans la même ligne que l'Hekaton Votann. A voir s'ils ont toujours l'armure du mepris

Modifié par Kikasstou
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Pas de Yarrick, de Creed et Kell ... si ce leak dit vrai ... je pense que bcp de (vieux) joueurs GI vont avoir mal à leur petit cœur.

Quelle déception pour moi si ce personnage (Yarrick) emblématique n'est plus jouable et c'est limite incompréhensible quand on sait que les Orks possèdent encore Ghazghjukk Thraka de jouable il me semble dans leur codex.

 

Modifié par GeNo92
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il y a 10 minutes, GeNo92 a dit :

Pas de Yarrick, de Creed et Kell ... si ce leak dit vrai ... je pense que bcp de (vieux) joueurs GI vont avoir mal à leur petit cœur.

Quelle déception pour moi si ce personnage (Yarrick) emblématique n'est plus jouable et c'est limite incompréhensible quand on sait que les Orks possèdent encore Ghazghjukk Thraka de jouable il me semble dans leur codex.

 

Le background a avancé d'un siècle en gros. Yarrick était déjà très vieux dans le fluff lors de la 3ème guerre d'Armageddon... Quant aux Ork, qui sait combien de temps ils peuvent vivre ?

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c'est chouette il y a pleins de nouveaux ordres :D. Ils ont l'air sympa en plus. Il n'y a plus Pask ou Yarick :'( le temps aura eu raison d'eux.

 

Par contre on ne pourra plus lancer d'ordre sur ses tanks commandeur :x ils vont galérer de fou à se fiabiliser. Surtout si la rumeur comme quoi ils tirent à 4+ maintenant se confirment .... (oui je sais que les tourelles ont+1 pour toucher mais c'est pas infaisable de se prendre des -2 à la touche ...)

 

Il y a pleins de boost pour le cac .... mais c'est de la GI tu va pas envoyer du petit bonhomme qui touche à 4+ force 3 au cac :x.

 

Pleins de tank ace intéressant. la transhu et l'invu à 5 et fnp contre les mortels. Par contre que ce soit un char qui puisse donner des ordres aux ogryns ? C'est un peu bizarre

Modifié par Narzalion
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il y a 20 minutes, GeNo92 a dit :

Pas de Yarrick, de Creed et Kell ... si ce leak dit vrai ... je pense que bcp de (vieux) joueurs GI vont avoir mal à leur petit cœur.

 

Autant je comprend pour Creed (père) qui est en stase chez notre ami robot atteint de syllogomanie. Kell qui ne s'est pas remis de sa rencontre avec la dernière croisade noire. Par contre pour Pask et Yarrick ... même si le fluff fait une avancée d'un siècle, j'aimerais bien connaitre leur destin :) Aprés, c'est l'occasion d'apporter de nouvelles têtes au fluff

 

il y a 6 minutes, Narzalion a dit :

Par contre que ce soit un char qui puisse donner des ordres aux ogryns ? C'est un peu bizarre

 

Un commissaire dans un Leman Russ c'est assez persuasif ... même pour le QI d'un OIgryn ^^ 

 

 

il y a 6 minutes, Narzalion a dit :

Il y a pleins de boost pour le cac .... mais c'est de la GI tu va pas envoyer du petit bonhomme qui touche à 4+ force 3 au cac :x.

 

Nous n'avons pas encore le profil des cavaliers avec la lance de chasse ;) 

Modifié par giamargos
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Encore une fournée de playtesters qu'il va falloir virer à cause des leaks. Décidément... :P

 

Par contre, c'est moi ou... Il n'y a pas la moindre mention du mot-clé BASE/CORE dans tout ça ?!

 

Révélation
Il y a 9 heures, Ravajaxe a dit :

Sauf qu'en vérifiant au pied à coulisse j'ai trouvé 28,10 mm réels. Donc vous pouvez parler de socles de 28mm sans souci.

 

En effet, j'utilise du third-party et ils font 28.5mm (taille supposée vendu par GW).

Révélation

99079999014_CITRoundBases02.jpg

 

Sauf que les leurs font effectivement un poil plus que 28mm. Beau travail ! 😂

 

Modifié par Naadhu
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Les ordres sont excellents. Le move move est le seul à prendre un nerf (mérité) mais les autres sont tous largement boostés.

Bon on se posera quand même la question, certaines armées ont besoin d'utiliser un pouvoir psy pour avoir un bonus type couvert, là où l'officier il gueule et c'est ok. À classer dans le débat "arme de chantier GultG vs lance custo".

La figurine de Creed père est toujours jouable, en utilisant la datasheet de Creed fille.

Le Dorn a l'air monstrueux @Kikasstoumais on a pas encore sa taille ! La hekatron a l'avantage de n'être pas trop grosse et donc peut manoeuvrer sur les tables v9. Même avec un gros profil, si le dorn est un pavé type baneblade il sera limité dans son impact sur la partie.

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il y a 28 minutes, giamargos a dit :

Autant je comprend pour Creed (père) qui est en stase chez notre ami robot atteint de syllogomanie. Kell qui ne s'est pas remis de sa rencontre avec la dernière croisade noire. Par contre pour Pask et Yarrick ... même si le fluff fait une avancée d'un siècle, j'aimerais bien connaitre leur destin :) Aprés, c'est l'occasion d'apporter de nouvelles têtes au fluff

 

 

Avec l'annonce de la campagne Arks of Omen, qui doit venir avec son lot de personnages, je ne serais pas étonné que Yarrick revienne sous une autre forme (par exemple avec une armure énergétique pour le maintenir en vie malgré son grand âge) à ce moment là, et qu'il n'ai pas été mit dans le Codex pour cette raison. D'autant que s'il veut continuer à pouvoir affronter Thraka, il va lui falloir un petit ravalement de façade. 

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Par contre ils n'ont pas parler d'ordres permettant de passer à tir rapide 2 sur les fusils lasers :( ce serait terrible de le perdre. A moins que ce soit le "frfsrf heavy 3" mais ce serait très bizarre  (c'est pas une arme lourde la lampe torche oO)

Mention spéciale à l'ordre "tir de suppression" que j'apelerais laser dans les n'œils XD

Modifié par Narzalion
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il y a 17 minutes, Narzalion a dit :

Par contre ils n'ont pas parler d'ordres permettant de passer à tir rapide 2 sur les fusils lasers :( ce serait terrible de le perdre. A moins que ce soit le "frfsrf heavy 3" mais ce serait très bizarre  (c'est pas une arme lourde la lampe torche oO)

Mention spéciale à l'ordre "tir de suppression" que j'apelerais laser dans les n'œils XD

 

C'est bien cet ordre "First Rank Fire Second Rank Fire" qui passerait donc les fusils laser à lourde 3. Le "Lourd" n'est pas la pour représenter l'encombrement de l'arme, mais plutot la préparation du tir etc.

 

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il y a 19 minutes, Narzalion a dit :

Par contre ils n'ont pas parler d'ordres permettant de passer à tir rapide 2 sur les fusils lasers :( ce serait terrible de le perdre. A moins que ce soit le "frfsrf heavy 3" mais ce serait très bizarre  (c'est pas une arme lourde la lampe torche oO)

Mention spéciale à l'ordre "tir de suppression" que j'apelerais laser dans les n'œils XD

Frfsrf = first rank fire second rank fire, c'est donc bien lui. Tr2 devient donc L3, plus intéressant a 24' mais moins à 12'. Et moins mobile. Vu les autres ordres, pas sûr de beaucoup le voir.

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Est-il commun pour GW avec la sortie d'un nouveau codex de faire un Made To Order d'anciennes références de cette gamme ?

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il y a 21 minutes, Charly09 a dit :

Est-il commun pour GW avec la sortie d'un nouveau codex de faire un Made To Order d'anciennes références de cette gamme ?

 

Oui, 

 

Pour le chaos on avait du MtO (je me suis pris l'aspirant champion à ce moment là). 

Il me semble que les eldars avaient aussi quelques chose pour leur codex. 

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