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Nains du Chaos (unité) - Juggernaut d'Hashut


cenotaphe

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Salutations depuis le Japon,

Je profite de l'occasion pour rappeler aux joueurs potentiellement interesses par les Nains du Chaos qu'il existe dans ce forum une section "Projets specialises" comportant une sous-section "Livre d'armee Nains du Chaos". Nous ne sommes pas des francs-macons, ceux qui veulent venir y jeter un coup d'oeil ou bien lacher quelques critiques/propositions sont les bienvenus. Pour l'histoire du mot de passe (faudra penser a bazarder ce truc-la, il nous fait sans doute plus de mal que de bien), demandez-le a Tricotos, Flavjack, Emanuel ou tout autre membre.

Je profite egalement de l'occasion pour savoir si quelqu'un ici possede le supplement "Chaos Dwarf Renegades" (V3, je crois), ou bien le "White Dwarf Presents: Chaos Darfs" consacre aux Nains du Chaos (V4, 1994), ou encore les tout premier White Dwarfs francais (consacres aux Hobgobelins, je crois). C'est que nous manquons cruellement de documents officiels (surtout pour retrouver les noms des objets magiques, etc.).

Emanuel, qui passait par la et a lu un sujet "Juggernaut des Nains du Chaos"...

Edit pour Dreadaxe

Multiplier les initiatives n'est pas une bonne chose.

C'est plein de bon sens. Je le garderai a l'esprit.

Edited by emanuel
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Ok Emanuel. Ceci dit ce qui nous intéresse ici est la confection de règles pour la Tour de siègle Juggernaut NdC en tant qu'add-on à la liste officielle.

Pour le supplément WFB4 compilant les article White Dwarf c'est surprenant de pas trouver un PDF sur la mule. Chaos Dwarf Renegades n'est qu'un simple boite de figurine de NdC.

Tu as projet français assez abouti ici qui a donné ça. Et ce n'est que la partie immergé. Kevin Coleman nous propose quelque chose aussi comme dit plus haut... bref il y a du choix.

Multiplier les initiatives n'est pas une bonne chose.

La version du Juggernaut NdC du LA de SYLANIAN, NEFERHOTEP LE GRAND. C'est une version Autel.

LE JUGGERNAUT D’HASHUT

Le Juggernaut est un char élaboré par les prêtres afin de garantir la présence d’un autel dédié à Hashut sur chaque champ de bataille. Dotée de quatre roues, sa structure est tirée par deux gardes Centaure-Taureaux. L’arrière est constitué d’une grosse cuve en fonte remplie avant la bataille de lave incandescente. Elle permet au Prêtre ou au Hierogrammate, conducteur de l’engin, de sacrifier des esclaves et ainsi d’attirer les bonnes grâces de son dieu. Il peut également déverser son contenu sur les troupes ennemies. Des pieux ont été positionnés sur chaque côté du char afin d’attacher de pauvres esclaves qui serviront lors des sacrifices.

M CC CT F E PV I A Cd

Juggernaut - - - 5 5 4 - - -

Centaure-Taureau 8 4 3 4 - - 3 1(2) 9

Règles spéciales

Le Juggernaut d’Hashut est un char considéré comme une grande cible, provoquant la peur et disposant d’une puissance d’unité de 5 (Prêtre compris). Il possède en outre une sauvegarde de 4+.

Sacrifice : Au début de chacune de ses phases de magie, le Prêtre peut tenter de s'attirer les bonnes grâces de son dieu. Pour ce faire, il sacrifie un esclave Gobelin en le jetant dans la cuve à magma.

Le joueur lance 1D6 et consulte le tableau suivant :

EFFETS DU SACRIFICE

1 Hashut est ennuyé par les demandes incessantes du prêtre et décide de le punir. Il subit une blessure sans sauvegarde possible, bien que les sauvegardes invulnérables fonctionnent toujours.

2-3 Hashut ne répond pas...

4 Le sorcier gagne 1D de pouvoir supplémentaire pour cette phase de magie.

5 Le sorcier ajoute +1 au lancement des sorts durant cette phase de magie.

6 Lorsque le prêtre lance un sort lors de cette

phase de magie, un double 5 ou un double 6 provoque un Pouvoir Irrésistible.

Autel sacré : Le Juggernaut est un autel sacré à la gloire d’Hashut. A ce titre, il est doté d’une résistance à la magie (2).

Coulée de lave : Une fois par partie, le joueur Nain du Chaos peut décider que le Prêtre déverse le contenu de la cuve sur une unité ennemie au contact. Cette opération s’effectue durant la phase de tir et occasionne des touches de force 5 considérées comme enflammées. Leur nombre est déterminé grâce au dé d’artillerie. Si le joueur obtient un « misfire », la lave se répand sur le sorcier et le char. Ils subissent respectivement 1 et 1D3 touches enflammées de force 5. Une fois la cuve déversée, le prêtre ne peut plus sacrifier des esc laves à la gloire d’Hashut jusqu’à la fin de la partie.

très bon ça !!!

Merci !

Pas de quoi. Mise à part les marches forcées autorisées c'est sympa effectivement. On peut chipoter sur le fait qu'il n'y a pas d'option pour une passerelle supp et les règles de son canon.

Edited by Dreadaxe
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  • 1 year later...

Pas tout à fait la même chose mais bon... Tiré du dernier Word of Hashut 11 (numéro 5 aussi)

Chaos Dwarf Battle Wagon

By Grimstonefire

The Chaos Dwarf Battle Wagons are mobile fortresses capable of housing entire regiments of warriors.

Battle Wagon general rules

- Deduct 1” movement for each of the Engine Crew killed (presumed the wagons can move 3”).-

- The Battle Wagon housing is solid iron and will provide Hard Cover for all models.

- Missile fire from the wagons are treated as if the entire crew can fire on the same target and have a 360 degree line of sight, regardless of where they are standing.

Treat as a War Machine in all regards, with the exception that it is not permitted to be deployed in a building. Engine Crew and any other crew are considered a single crew, except that only the Engine Crew can move the wagon. All crew members can operate any War Machine(s) on board.

In combat the crew are treated as having ‘ranks’ 5 wide and will provide Supporting Attacks.

Blunderbuss Wagon M WS BS S T W I A LD

Chaos Dwarf Battle Wagon 3 - - 6 6 23 - * -

Chaos Dwarf Warrior Crew 3 4 3 3 4 1 2 1 9

CD Warrior Crew Champion 3 4 3 3 4 1 2 2 9

Chaos Dwarf Engine Crew 3 4 3 3 4 1 2 1 9

10 Chaos Dwarf Warrior crew equipped with hand weapon and heavy armour

10 Chaos Dwarf Warrior crew equipped with hand weapon, blunderbuss and heavy armour

3 Chaos Dwarf Engine crew equipped with hand weapon and heavy armour

Options (excludes Engine crew)

May be armed with shields (+1pt).

Upgrade the 10 Warrior crew to have a blunderbuss (+50 pts).

One Warrior crew may be upgraded to Champion (+10 pts).

Special Rules: Stubborn

Hobgoblin Battle Wagon M WS BS S T W I A LD

Hobgoblin Battle Wagon 3 - - 6 6 * - ** -

Hobgoblin Crew 3 3 3 3 3 1 2 1 6

Hobgoblin Crew Champion 3 3 3 3 3 1 2 2 6

Chaos Dwarf Engine Crew 3 4 3 3 4 1 2 1 9

* 33 if the Bolt Thrower is not taken, 27 if it is. / ** The Battle Wagon has Scythes, D6+1 Impact hits.

30 Hobgoblin crew equipped with hand weapon.

3 Chaos Dwarf Engine crew equipped with hand weapon and heavy armour

Options (excludes Engine crew)

May have light armour (+1 pt) and/or shields (+1pt). May have a bow (+3 pt).

One Hobgoblin crew may be upgraded to Champion (+10 pts). May replace 5 Hobgoblin crew with a Bolt Thrower.

Special Rules

Stubborn, Animosity (only once the CD crew are dead)

Edited by Dreadaxe
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  • 10 months later...


Je suis sur de l'existence des règles, maintenant WD ou héraut citadel ou citadel journal, je ne saurais dire ...
En tout cas j'ai cherché un peu partout, et je commence à douter de ma santé mentale, puisque partout je vois des gens dire qu'aucune règle n'est jamais sortie pour ce bestiau.



http://whfb.lexicanum.com/wiki/Juggernaut#.TvBv4vLnsbY
Je viens de lire ça : “The Juggernaut of the Dwarfs and the one of the Chaos Dwarfs were only part of the game during the 3rd Edition. The Chaos Dwarf Juggernaut never had any official rules or background published for it and only existed as a miniature.”

D'après eux pas de règles à l'époque. Maintenant ils nous disent aussi que le Jugger Nain normal a eu une incarnation de règles en v3 ce que j'ai du mal à croire... surtout que la pièce est un collector du début des années 83 donc plus tôt de la v1... Bref la phrase est peut-être mal tournée. Edited by Dreadaxe
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  • 5 months later...




http://whfb.lexicanu...ut#.TvBv4vLnsbY
Je viens de lire ça : "The Juggernaut of the Dwarfs and the one of the Chaos Dwarfs were only part of the game during the 3rd Edition. The Chaos Dwarf Juggernaut never had any official rules or background published for it and only existed as a miniature."

D'après eux pas de règles à l'époque. Maintenant ils nous disent aussi que le Jugger Nain normal a eu une incarnation de règles en v3 ce que j'ai du mal à croire... surtout que la pièce est un collector du début des années 83 donc plus tôt de la v1... Bref la phrase est peut-être mal tournée.

Je suis sur de l'existence des règles, maintenant WD ou héraut citadel ou citadel journal, je ne saurais dire ...
En tout cas j'ai cherché un peu partout, et je commence à douter de ma santé mentale, puisque partout je vois des gens dire qu'aucune règle n'est jamais sortie pour ce bestiau.



Autre confirmation
Edited by Dreadaxe
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  • 8 months later...


Une belle peinture.


Chaos Dwarf Juggernaut
http://i1023.photobucket.com/albums/af354/manic57/Photo%20fig/jugg000000_zps5f8f8ff1.jpg
I never found time and courage to paint this uncommon machine but with the end of my Epic project, it’s time for me to take my brush and try to color this Oldschool master piece. After many hours of works, I finally got a satisfactory result.
http://i1023.photobucket.com/albums/af354/manic57/Photo%20fig/Boardcentaur_zps40bfbc76.jpgChaos Dwarfs and Centaur armors are painted in black with white highlights. A final glaze is applied to color armors (Dark Green, Space wolf Grey and Dark flesh). Like my unit of chaos warriors, I unify Chaos Dwarfs (and Juggernaut) with smalls touch of gold on the armors.
http://i1023.photobucket.com/albums/af354/manic57/Photo%20fig/jugg1_zps184f313b.jpg



The Juggernaut chassis was problematic for me because the centaur is hidden inside the original chariot. I created an opening (Shutter is a green stuff mold of turret platform) to resolve my problem and to add details in this Juggernaut area. Rest of the chariot is a mix of Gold and Blue metal, oxidation in the dark part enriches the NMM effect (Glazes of Bestial Brown, Snakebites Leather, Dark flesh and Scorched Brown).
http://i1023.photobucket.com/albums/af354/manic57/Photo%20fig/jugg4_zps2c8a9a89.jpgI under estimated the impact of shields on the global aspect of the war machine. At the beginning, I envisaged to put SH2 shields (Kev Adams O&G) all around the Juggernaut but they would bring too many colors on the miniature. I finally chose a mix between wooden shields (engraved), shields with transfers and Green stuffed shields with a Fraser Gray style. I added gold details on the border of shields to integrate these elements into the whole miniature.

http://i1023.photobucket.com/albums/af354/manic57/Photo%20fig/jugg5_zps931d7e3b.jpg
http://i1023.photobucket.com/albums/af354/manic57/Photo%20fig/jugg6_zpsa846afd3.jpg
 

Edited by Dreadaxe
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  • 6 months later...

Dans l'article du blog Eldritch pistles à propos de la peinture de Nico au Oldhammer.

http://eldritchepistles.blogspot.com/2013/09/nicos-oldhammer-realm-of-chaos-army.html

As an aside, you may notice a chaos dwarf juggernaut in this lot - Rick Priestley insists that some rules were produced for this war machine, and were packaged with the machine itself. I've never seen these but if you have, please leave a comment below.



Rick Priestley nous dit qu'il y a eu des règles dans la boîte de la figurine. Délire ou réalité.

Edited by Dreadaxe
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  • 1 month later...
Mathias nous propose ça.
[quote][b][size="2"]Juggernaut Siege Tower[/size][/b] [size="2"]
One of the largest and most frightening daemon engines in the entire Chaos Dwarf arsenal is the dreaded Juggernaut. The Juggernaut is a massive siege tower internally powered by a horde of Chaos Daemons that have been bound and trapped inside the gigantic machine. It is armed with two cannons, crewed by Chaos Dwarfs and pushed by a mighty Bull Centaur. It has several Towers manned by Chaos Dwarfs and the sides are carved with creepy grinning faces. The Juggernaut is a terrifying sight in battle, spikes sticking out all over the place and a carved face of a demon at the front, twin cannons sticking out of its eyes, and with a manic grin. [/size]

[size="2"]The Juggernaut is a most unpleasant, abominable sight. Leering, Daemonic faces appear about its exterior taunting the enemies of the Chaos Dwarfs with unnatural shrieks and wails while spewing highly corrosive phlegm that sticks to armour and flesh as the syrupy, Daemon mucus burns and dissolves everything it touches. The mere sight of such a blasphemous construct causes the weak-willed to flee as the Juggernaut slowly lurches forward powered by the shear will of the evil entities bound within. Those that stand before the monstrous engine are ground and torn apart, as they are caught underneath huge, bonecrunching wheels and ultimately swallowed within a central gaping Daemonic maw of the Juggernaut itself. [/size]

[size="2"]Atop the various levels of the Juggernaut, a garrison of Chaos Dwarfs crew the tower bearing their shrapnel spitting fireglaives against enemies that threaten the Juggernaut. Smoking gloom surrounds the Siege Tower as the Chaos Dwarfs discharge vast volleys of iron shards against their foes, mowing them down in hails of concentrated salvos. [/size]

T[size="2"]he Juggernaut is very effective in battle, being crewed by highly skilled gunners. It is more manoeuvrable than an average siege tower, being smaller and pushed by a Bull Centaur which is a fast and strong creature. The Juggernauts are a rarity on the battlefield as wood is scarce in the Dark Lands. They are usually saved for important battles so as not to waste them and risk damaging them or the Bull Centaur. [/size]

[b][size="2"]M WS BS S T W I A Ld [/size][/b]
[size="2"]Juggernaut - - - 5 7 7 - - - [/size]
[size="2"]Chaos Dwarf Crew - 4 3 3 - - 2 1 9 [/size]
[size="2"]Bull Centaur 7 4 2 4 - - 3 2 8 [/size]

[size="2"]TROOP TYPE: [/size][size="2"]Unique Unit. [/size]

[size="2"]SPECIAL RULES: [/size][b][size="2"]Terror, Large Target, Unbreakable, Impact Hits (D6). [/size][/b]
[b] [/b]
[b][size="2"]Armour Plating: [/size][/b][size="2"]The Juggernaut has a 4+ armour save. [/size]

[b][size="2"]Siege Tower: [/size][/b][size="2"]The Juggernaut may never march or pursue, and does not roll any additional dice when charging. It is crewed by 5 Chaos Dwarfs armed with fireglaives. These may fire in any direction, and do not suffer penalties for moving and shooting. [/size]

[size="2"]In close combat, they fight as if garrisoning a building. The Bull Centaur may only fight if the Juggernaut is engaged to its flank or rear. All enemy attacks are directed against the Juggernaut itself, and automatically hit in close combat.[/size]

[b][size="2"]Siege Cannons: [/size][/b][size="2"]The Juggernaut comes equipped with two cannons to its front. These are fired just like normal cannons with the following profile: [/size]

[b][size="2"]Range Strength Special Rules [/size][/b]
[size="2"]36" 7 Multiple Wounds (D3), Slow to Fire [/size]

[size="2"]Siege Cannons can only fire from the Juggernaut's front. If a misfire is rolled, the Juggernaut suffers D3 wounds with no saves allowed.[/size][/quote] Edited by Dreadaxe
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  • 10 years later...
  • 3 weeks later...
Le 05/07/2009 à 13:45, Dreadaxe a dit :

Récemment Kevin Coleman (parfois freelancer pour GW) nous proposait son projet d'armée Nains du Chaos.

Le playtest 3 se trouve ici

 

Le WFB7 LA fanmade Dwarfs of Chaos de Kevin Coleman publié en 2009.

https://eefl.freeforums.net/post/65484/thread

 

Il propose une mise à jour WFB8.

 

Citation

Kollossus Daemon Tower 300 pts/model

Kollossus M:3 WS:- BS:- S:5 T:7 W:10 I:- A:- LD:-
Annihilator M:- WS:4 BS:3 S:3 T:- W:- I:2 A:1 LD:9

Troop Type: Monster.

Armour Save: 3+

Special Rules
Large Target; Terror; Impact Hits (D6+1); Unbreakable; Slave Lords

Daemonic War Platform
The Kollossus Daemon Tower counts as a Monster and has a crew of 10 Chaos Dwarf Annihilators with their own characteristics, but are treated as a single model.

The Movement value of the Kollossus is always used when the unit moves. The Chaos Dwarf crew uses their own Weapon Skill, Strength, Initiative and Attacks when attacking in combat. The crew may attack any model in base contact with the Kollossus. In combat, models rolling ‘To Hit’ the Kollossus use the Weapon Skill of the majority of the crew. Impact hits use the Strength of the Kollossus (S5).

In the Shooting phase, the crew counts as having a 360 arc and may fire their blunderbusses as normal using their own Ballistic Skill. Note that as the crew does not have ranks, their Blunderbusses will always be S3.

All hits upon the Kollossus Daemon Tower are resolved using the Tower’s Toughness and Wounds.

 

Daemon Phlegm

Breath Weapon, Strength 5. A unit that suffers one or more wounds (after saves) from the Daemon Phlegm must make a panic check with a -1 Leadership penalty.

Siege Engine

The Daemon Tower is idea for assaulting castle walls and buildings. When making an assault on a building the entire crew counts as the assault party and gain the Always Strikes First and Devastating Charge special rules until the end of the assault.

Character Mount
As described in the army list entries, a Chaos Dwarf Overlord, Slavemaster or Daemonsmith may ride atop a Kollossus Daemon Tower eventhough the Kollossus is Unbreakable. Only a single character may ride a single Daemon Tower. When this option is taken, the Kollossus counts as a Ridden Monster as described in the Warhammer rulebook, however, if the character is slain the Kollossus tower does not take a Monster Reaction test.

 

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