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Ils arrivent enfin :

 

 

WD-AoSFans-Dec27-AoSLogo-Content.jpg

The Wargroves Awake

Spring has finally sprung for the Sylvaneth, but the wait has been well worth it as the forests stir and the children of Alarielle prepare to bring down their vengeance upon the Mortal Realms. 

You’ll be able to unleash the verdant life magics of the Sylvaneth with these endless spells…

…and call for help from the forests themselves with Awakened Wyldwoods.

You’ll also be able to pick up your warscroll cards and special Sylvaneth dice, which are coloured to reflect the changing seasons.

Get ready for the Season of War by picking up a Treelord now.

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OUIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! Alors je n'ai pas forcément grand chose à dire, si ce n'est que je suis hyper heureux qu'ils arrivent enfin ! Je vais pouvoir réfléchir à de nouvelles listes pour tenter de gérer mon adversaire régulier Hédonite et son gardien des secrets à 1000/1500 points... Pour le moment je me fais rouler dessus, mais je pense que c'est plus parce que je suis une quiche qu'à cause du battletome actuel ^^

 

Sinon j'ai hâte de voir les nouveaux wyldwood et les différents types de listes : de ce que j'ai cru voir et comprendre, on peut plus typer sa liste qu'avant : plein de Kurnoth, plein de spite, plein de dryades, plein de béhémoth, suivant la clairière choisie. Il me semble d'ailleurs qu'il y a au moins 3 ou 4 clairières qui ont l'air d'être potentiellement vraiment intéressantes...

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Je suis content pour ceux qui les attendaient ^^

 

Par contre les dés sont horribles ! Mais le reste donne envie ;)

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Les figurines de sorts éternels sont sympas comme tout. J'aime bien la peinture du serpent, il a vraiment une dimension fantastique, voire fantasmagorique.

 

Les dés sont effectivement pas terribles. Un vert jade aurait été plus joli... Pas emballé par les arbres qui manquent vraiment de feuillage.

 

Dommage que des nouvelles figurines n'accompagnent pas cette sortie.

 

 

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Moi les arbres je les trouve très bien au contraire.

 

On a une idée du prix de vente du décor justement ?

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Cool ! Maintenant les joueurs sylvaneth vont être contentés et on va pouvoir passer à la suite des sorties AoS ! ^^

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Avant-première du battletome :

 

 

Battletome Preview: Sylvaneth

SylvanethChanges-Jul8-SylvHeader25cc.jpg

It’s preview time! Ahead of the release of Battletome: Sylvaneth, we’re leafing through the pages of your new army book to round up all the new goodness – from allegiance abilities to new magical spells and key warscroll changes. Let’s get stuck in…

Navigate Realmroots

Sylvaneth are known for their ability to navigate the arcane realmroots that lace the Mortal Realms. In the game, this gives your army fantastic flexibility in the movement phase, allowing them to teleport across the board and ambush weaker foes or grab objectives at the last minute.

SylvanethChanges-Jul8-NavRealroots1ao.jp

Navigate Realmroots has been simplified and is now more reliable than before – you won’t have to roll to see if you succeed, meaning it’s much easier to plan around, letting you surround your foes with ease, or make daring last-minute objective grabs. With clever use of your Awakened Wyldwoods, you’ll have a level of board control few armies can match.

The Lore of the Deepwood

SylvanethChanges-Jul8-Branchwych21yhjs.j

It’s rare for a Sylvaneth army to go without a Wizard, whether that’s aBranchwych or Alarielle herself, and with the Lore of the Deepwood, you’ll have a powerful new range of options for them to unleash in battle. Verdurous Harmony, for instance, lets you restore lost models to nearby units.

SylvanethChanges-Jul8-VerdurousHarmony2aSimilarly, Regrowth is great for keeping your Treelords kicking, allowing you to restore an impressive D6 wounds to them.

SylvanethChanges-Jul8-Regrowth3yx.jpgThrone of Vines, meanwhile, is a cracking option early in the game, making it much easier to cast particularly tricky spells and much harder for your foe to unbind them.

SylvanethChanges-Jul8-ThroneVines4hc.jpg

The Lore of the Deepwood also allows you to summon new Wyldwoods mid-battle, letting you quickly establish some cover, obstruct your enemies or to give you more opportunities to use Navigate Realmroots.

SylvanethChanges-Jul8-VerdantBlessing5uc

Glades

The Sylvaneth are as varied as the Mortal Realms themselves, and the new battletome allows you to express their dizzying diversity with no fewer than 7 sub-factions you can dedicate your army to! Called Glades, each has an ability, command trait, artefact and command ability to master, offering new twists on the army and rewarding you for using themed lists and favourite units. The terrifying forces of Dreadwood, for example, are perfect for fans of Spite-Revenants.

SylvanethChanges-Jul8-MaliciousTormentor

Dedicate your army to the noble warriors of the Heartwood, meanwhile, and you’ll gain access to an Artefact that makes your Kurnoth Huntersexceptionally deadly.

SylvanethChanges-Jul8-HornConsort7an.jpg

Alternatively, if you’re looking to make the most of Treelords, Spirits of Durthu and Treelord Ancients, Oakenbrow lets you keep fighting at peak efficiency for longer, representing the storied resilience of this grove.

SylvanethChanges-Jul8-RootsRunDeep8ee.jp

Command Traits and Artefacts

Not counting those found in groves, the Sylvaneth Battletome contains 12 command traits and 24 artefacts with which to customise your Heroes, with some superb potential combos. A Branchwych with the Glade Lore command trait and Luneth’s Lamp, for instance, is a fantastic magical lynchpin capable of shutting down enemy magic with ease…

SylvanethChanges-Jul8-GladeLoreLunethLam

…while a Spirit of Durthu with Dread Harvester and the Greenwood Gladius will utterly obliterate foes on the charge!

SylvanethChanges-Jul8-DreadHarvester10uc

Warscroll Updates

Alongside the Sylvaneth battletome, we’re updating a number of Sylvaneth warscrolls, offering new niches for units, welcome increases in the power of certain units and small tweaks to make certain rules simpler or faster to play with. Take Tree-Revenants – these can now ambush foes pretty much anywhere on the board, without even having to use realmroots. Our recommendation would be to grab a unit of 5 Tree-Revenants for any army and to hold them back for last-turn objective grabs.

SylvanethChanges-Jul8-Waypipes11xl.jpg

Drycha Hamadreth has been hugely improved in the new battletome. Rather than having to choose between giving her a colony of Squirmlings or a colony of Flitterfluries, you get both, with each offering her a blizzard of attacks. You’ll be able to switch Drycha’s focus between melee and ranged attacks, making her a dangerous combatant in both the shooting and combat phases.

SylvanethChanges-Jul8-MercurialAspect12yTreelords of all types will be a core unit in any Sylvaneth army thanks to their changed Groundshaking Stomp, which now forces enemies to fight last in the combat phase, potentially giving you a devastating advantage.

SylvanethChanges-Jul8-Stomp13gx.jpg

Kurnoth Hunters with Greatswords now have a key edge on their scythe and bow-wielding kin, dealing mortal wounds in addition to their normal damage on a wound roll of a 6, making them particularly excellent against well-armoured foes.

SylvanethChanges-Jul8-SunderingStrikes14

You’ll have to wait until the weekend to see all the new warscroll changes for yourself, but rest assured there’s more still to be uncovered!

Forbidden Power Awakens…

The Sylvaneth and Nurgle have warred for generations, a seemingly endless struggle that has raged since the Age of Chaos. Now, with the opening of the Stormvaults, a new power has awoken that could well spell doom for the children of Alarielle – and this week, we’re letting you explore this latest dramatic development for yourself. We’re kicking off a Forbidden Power week for Sylvaneth with the story of the Black Oak – a mysterious entity that could well tip the balance of power in Nurgle’s favour.

SylvanethChanges-Jul8-FictionButton30ysw


You’ll be able to pre-order Battletome: Sylvaneth this weekend, alongside new endless spells and the reborn Awakened Wyldwood – check back later in the week for more previews. In the meantime, you can kick off your Sylvaneth army today with the Start Collecting! set. 

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A noter qu'une histoire a été postée sur Community, découlant des évènements de Forbidden Power !

 

S"il faut tout ce suivi narratif prévu a été repoussé en même temps que la sortie du Battletome !  

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Posted (edited)

Rendez nous les dés Sylvaneth en bois :(

Edited by Valfiro

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Bon tout ça c'est juste le copié collé de GW. Avec la pub pour acheter..

 

Je m'attendais a plus de contenus personnel.

 

Perso je ne comprends pas trop pourquoi cette "pub" existe  ici.

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Ca donne quand meme quelques infos sur les regles. C est moi ou les bois sylvaneth sont nerfés ? Moins dangereux de charger a travers, plus petits et surtout plus de contraintes pour les placer sur le champ de bataille. 

 

 

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Pour le placement si je ne dis pas de bêtise il n'y a que le premier (gratuit) qui a un certain nombre de restrictions. Les autres ce sont les restrictions de décors habituelles maintenant.

 

Apres oui pour le nerf par rapport aux mouvements, j'ai fait le même constat.

 

Sur le global j'écoute sais pas trop... avant il fallait être soit à l'intérieur du bois, soit à un pas pour profiter dès effet, maintenant c'est entièrement à 6 pas, donc je me demande si l'un dans l'autre ça ne se compense pas...

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Posted (edited)

Normal que ce soit nerf. Il font un '' équilibrage '' des décors, recouvrir le terrain de forêt était vraiment très fort . Après les sort persistant sont vraiment très bien.

Edited by Noxx

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il y a une heure, Merci a dit :

Bon tout ça c'est juste le copié collé de GW. Avec la pub pour acheter..

 

Je m'attendais a plus de contenus personnel.

 

Perso je ne comprends pas trop pourquoi cette "pub" existe  ici.

Parce que si le modérateur n'avait aps fait un copié collé de l'article de GW certains d'entre nous auraient été les premiers à gueuler qu'il n'y a pas d'infos relayées sur le site ? ^^

 

"jamais contents" , la vraie devise de l'Etat français xD

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Maintenant le bois ne fait que D3 BM sur un 6 pour chaque unité a un pas, à chaque phase de charge. Donc pas forcément si l'unité a chargé ce tour ci. 

Si au début de la phase de charge elle est à un pas, D3 BM sur 6+.

C’est un petit ou gros nerf difficile à dire vu que ça n’en one shoot plus une figurine sur un 6, mais ça cible désormais  aussi les héros et montres, et que les tests seront p’us Fréquents (potentiellement à chaque tour)

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Il y a 3 heures, YannHammer a dit :

Maintenant le bois ne fait que D3 BM sur un 6 pour chaque unité a un pas, à chaque phase de charge. Donc pas forcément si l'unité a chargé ce tour ci. 

Si au début de la phase de charge elle est à un pas, D3 BM sur 6+.

C’est un petit ou gros nerf difficile à dire vu que ça n’en one shoot plus une figurine sur un 6, mais ça cible désormais  aussi les héros et montres, et que les tests seront p’us Fréquents (potentiellement à chaque tour)

C'est clairement un méganerf, les héros adverse se snipe, pas besoin de ça pour les tuer (niveau stat je rappel que si un heros reste à moins d'un pouce pendant 5 tours il perd 2HP ... le mec se fou au milieu et empêche tout TP tout en étant hors de ligne de vue des menaces venant de l'extérieur, je vois pas ce qu'il peu lui faire peur d'y entrer). 

 

Avec les nouvelles règles de décor, fini le spam, renerf ... surtout que le méta s’oriente vers le tir/CM, donc on n'a jamais eu autant besoin de nos forets. 

 

Et pour finir si j'ai bien compris, les nouvelles forets peuvent pop avec 6 morceaux mais les anciennes qu'un seul socle, à moins que les nouvelles fassent la moitié, on est poussé à tout racheter et là j'espère avoir mal traduit car c'est un coup bas au portefeuille.

 

Quand j'ai vu les fyreslayer passer à 2 HP je me suis dis c'est gérable, maintenant avec ce D3 mon pote rigole lol 

 

A voir ce que va donner la synergie du BT pour compenser ça, et je suis un fervent défenseur des sylvaneth pourtant, car si il le tue ça me ferais bien ch***.

 

Un amoureux de la nature xD 

 

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Nan pour former un bois sylvaneth faut entre 3 et 6 arbres. Si tu as un ancien bois citadel c est bon car il est composé de 3 arbres aussi. Mais oui le bois est plus petit et plus dur a placer. En contrepartie il est plus facile de s y teleporter. 

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Concernant l’ancienne forêt Citadel, je ne la trouve plus sur le site. 

Elle serait deréférencée suite à cette sortie ?

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il y a 23 minutes, Tibo a dit :

Concernant l’ancienne forêt Citadel, je ne la trouve plus sur le site. 

Elle serait deréférencée suite à cette sortie ?

 

Oui tout à fait

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il y a 27 minutes, Arkadhim a dit :

 

Oui tout à fait

 

GW va-t-il refaire un décor générique de forêt ? Car celui-ci a un style assez spécial je trouve.

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Non, t as les anciens bois citadel et t as le nouveau sylvaneth awakaned wildwoods. 

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